Ik hou dus teveel van mijn man en daardoor dreigt onze relatie nu stuk te lopen omdat ik hem verstikte. Wat moet ik doen? Besef het nu pas.

Ik beseft niet dat ik hem verstikte.Ik heb heel veel nagedacht de laatste dagen en gelezen en nu weet ik dat iedereen tijd nodig heeft voor zichzelf.Ik ook,maar ik kon die tijd hebben want mijn man werkt in de horeca en als hij dan eens de late had dan was ik af en toe blij dat ik de zetel voor mij alleen had.Maar als hij dan samen met mij vrij was dan verwachtte ik van hem dat hij ook echt bij mij was. Ik kon niet verdragen dat hij dan eens alleen een pintje ging drinken,dat hij op de zetel zat gewoon even met zijn ogen toe zonder te praten tegen mij.ik werd dan bang en dacht dat hij niet bij mij wou zijn en dat hij niet meer van mij hield. Maar juist doordat niet te beseffen heb ik hem verstikt en van mij weggeduwd.Vroeger werkte hij in de bouw en als hij dan gedaan had kwam hij meestal eerst thuis eten en dan gingen we ofwel samen ofwel hij alleen nog iets drinken en dan liet ik hem dat ook doen. Maar toen hij dan in de horeca ging werken,zag ik hem minder en werd ik bezitterig omdat ik het gewend was dat hij 's avonds meestal bij mij was.Maar het verschil was,dat hij nu ook vaak 's avonds moet werken en als hij dan 's avonds iets ging drinken hij zijn eigen tijd"had en nu moet hij dat op een andere moment doen
Ik besef het nu allemaal en ik wil het ook anders doen, hoop alleen dat hij ons de kans wil geven om opnieuw te beginnen en dat we erover kunnen praten hoe we het in de toekomst kunnen doen, zodat ieder zijn eigen tijd heeft zonder elkaar uit het oog te verliezen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Geef hem ruimte, ga dingen voor jezelf doen buitenshuis. Laat hem ook lekker zijn eigen dingen doen. Zo zitten jullie minder op elkaars huid en kunnen jullie er weer tegen aan. Succes verder.

het belangrijkste is nu dat ieder van jullie inziet wat er mis is gegaan. Zoals ik lees is het vooral mis gegaan door ander werk en werktijden. Praat met hm over je gevoelens zoals je hier nu net doet. Hij weet heus wel dat je van hem houdt mar het is gewoon moelijk als je geen eigen ding meer hebt. Ieder mens heeft vrijheid nodig niet iedere dag maar zowiezo wel 1 avondje in de week. vind iets wat jij ook kan doen 1 avond in de week. Zodat ieder zijn gang kan gaan en even uit kunnen waaien. Ik weet zeker dat dit zeker goed kan komen als je er maar goed over praat en afspraken maakt met elkaar. Zoals je het hier heb beschreven zo zou ik het ook aan hem melden ik denk dat hij het dan ook inziet succes

Dat je dit beseft is toch al een nieuw begin? Nu moet je dat nog duidelijk maken aan je man. En dus praten. En hij moet zien dat het niet alleen bij woorden blijft maar dat je het ook daadwerkelijk in de praktijk brengt. Je geeft eigenlijk zelf al de oplossing: Erover praten hoe je dat in de toekomst gaat doen.

Als je dit nét zo helder uit kan leggen aan je man, als je het hier aan ons hebt gedaan, komt het helemaal goed.... Kies (binnenkort!!) een rustig moment, waar jullie niet gestoord gaan worden, zet de telefoon uit, zet iets lekkers koud, maak je mooi, en vraag hem, of hij naar je wil luisteren, omdat je over jou en hem hebt nagedacht.

Hou je teveel van je man? Of hou je te weinig van jezelf?

niemand mag een ander opeisen voor zichzelf. als je partner eigen activiteiten heeft, die passen binnen de afspraken van een normaal huwelijk, mag je dat als partner nooit in de weg staan. knap van je, dat je zelf die conclusie ook al trok. ik wens je succes, want neem maar van me aan, het is proces van vallen en opstaan.

In een relatie zijn 2 dingen erg belangrijk en dat zijn;' begrip voor elkaar en respect! Jij had er het begrip niet voor dat hij jou alleen liet en respecteerde zijn behoefte niet om ook eens iets alleen te doen. Hij had er het begrip niet voor dat jij graag altijd met hem samen bent en respecteerde jouw behoefte niet om altijd dingen samen te doen. Na waarschijnlijk veel ergernis van beide kanten is nu eindelijk het hoge woord eruit en wel door hem aangegeven; "Je verstikt hem met je eisen". Wees blij dat hij het aangeeft en niet zomaar zijn spullen pakt en weggaat. Dit geeft jou de kans om jouw kant aan hem uit te leggen. Je zult toch eens een gesprek met hem moeten aangaan. Zorg dat de sfeer rustig is en prettig en vraag hem begrip voor je te hebben en te respecteren dat jouw gevoelens voor hem zo diep zijn. Je zegt dat je na lang nadenken tot de conclusie bent gekomen dat je verkeerd bezig was en dat je hem nu begrijpt. Dat je voortaan zijn behoeftes zult respecteren maar dat je ook graag wilt dat hij jouw behoeftes zal respecteren en daar ook wat rekening mee houdt. Je hoeft je niet helemaal weg te cijferen voor hem. Als hij echt van je houdt geeft hij je de kans om te bewijzen dat het anders kan. Het belangrijkste dat je voor ogen moet houden is dat zijn leven niet alleen om jou draait zoals bij jou wel het geval is,want jouw leven draait alleen om hem. Wees wat meer zelfverzekerd, voel jezelf belangrijk. Als hij eens niet de behoefte heeft om zich met jou bezig te houden, respecteer dat dan en denk vooral niet dat hij wel niet meer van je zal houden! Daar is meestal meer voor nodig. Praten, praten, praten, dat is het enige wat je kunt doen!

dat komt me bekend voor. Zelf heb ik dat soms ook. Dan wil ik gewoon wat tijd voor mezelf, maar dat wordt weinig gegunt. Meestal komt het voor als je eigenlijk niets te doen heb. Of je hebt dingen te doen waar je tegen op kijken. Dan wil je je tijd eigenlijk alleen met hem doorbrengen. Zoek iets leuks om te doen, ga dan lekker een avondje bij vriendinnen langs. Door gewoon niet continue in dezelfde kamer te zijn, scheelt ook al een hoop. En laat hem gewoon zijn ding doen. Als jij het gaan minderen zul je vanzelf merken dat hij het op een gegeven moment gaat doen, omdat hij er dan wel behoefte aan heeft. Probeer er de ideal balans te vinden. hoop dat je er wat aan heb...

Je bent in ieder geval op de goede weg. Als je het niet kunt (durft te) zeggen laat hem dan dit stukje van jou lezen. Zodra je iets op papier ziet is het rieel. Sterkte en sukses. Mop

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100