wat ik zelf fijner vind is gescheiden omdat je ook je eigen inkomen hebt en dan wil ik dat ook zelf beheren maar ook als je een kadootje koopt voor de ander hoeft die gene niet te weten hoeveel het heeft gekost en dan heb je ook meer het idee dat jij het hebt gekocht dan dat het van de gezamelijke komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat is voor ieder koppel anders. Voor mij werkt het beter om ieder een eigen rekening te hebben en samen nog een gedeelde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles delen in voor- en tegenspoed tot de dood ons scheidt... Maar dat is mijn mening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is veel beter om beiden een eigen bankrekening te hebben en dan nog een gezamenlijke rekening om de gezamenlijke kosten uit te betalen.

Dat betekent niet dat je de inkomsten niet deelt, dat betekent dat je inzichtelijk houdt wie wat betaalt en hoe de financien geregeld zijn.
14 jaar geleden
Gemeenschappelijk natuurlijk. Dat geharrewar....als je dáár al niet eens uitkomt, wordt het volgens mijnooit wat met de relatie. Lijkt me een zeer basale vertrouwenskwestie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gescheiden bankrekeningen lykt my overzichtelyker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat Lopendvuurtje;

Wij delen al 25 jaar lief en leed, maar hebben beiden een inkomen en beiden een eigen rekening. Werkt alleen als het vertrouwen over en weer 100% is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben alles gescheiden omdat we ook een eigen bedrijf hebben. Voor de relatie maakt het niet uit, ik beheer de financien en dus beide rekeningen. Maar als mijn partner het wil kan hij het krijgen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb beide varianten geprobeerd en ik moet zeggen dat gescheiden bankrekeningen verreweg de beste oplossing is. Daarnaast ben ik ook getrouwd op Huwelijkse voorwaarden. Niet dat er veel te halen is, verre van dat, maar om al het gezeur vooraf in de kiem te smoren. Komende zondag ben ik 3 jaar getrouwd en we hebben een prima relatie.

O ja, zelfs het huis staat niet op mijn naam maar op die van mijn man. Werkt prima. Natuurlijk hebben wel een goed testament.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je je dat afvraagt: gescheiden!

Pas als zoiets helemaal geen issue meer is kan het ook wel samen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gescheiden, mijn inkomen is mijn inkomen en dat van mijn man van hem.
We hebben wel een gezamelijke bankrekening waar we maandelijks een x bedrag storten om onze rekeningen te kunnen betalen.