Hoe kan ik mijn ouders en broer helpen?

Mijn broer is agressief en scheld erg veel. Mijn ouders kunnen het niet meer goed aan en vandaag ging t voor mijn doen te ver. Mijn ouders willen geen hulp zoeken, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze dat wel gaan doen?(opvoed...)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
paulus811
6 jaar geleden
Als je broer iets van jou aanneemt zou ik er als eerste met hem over praten. Als dat helpt hoeven je ouders geen hulp te zoeken. Schelden tegen familie en zeker ouders gaat ALTIJD te ver en is dus onacceptabel.

Het beste antwoord

Je kunt je ouders aanmelden bij "bemoeizorg". In elke grotere stad is er wel een en het is een afdeling van GGZ. De medewerkers zijn sociaal/psychiatrisch verpleegkundigen en die gaan kijken wat er het beste kan gebeuren om het probleem op te lossen. Ook kun je het met de wijkagent bespreken en ook die kan
ook contact zoeken met deze dienst en, indien er sprake kan zijn van ernstige agressie, de medewerker van deze zorg begeleiden.
Zodra het probleem in handen is van deze zorg, gaan er deuren open die anders maar moeizaam te bereiken zijn.