Hoe kan het dat mijn dochter zo vaak moet plassen?

Mijn dochter van 10 jaar, moet sinds een paar weken veel vaker plassen, vooral als zij op bed ligt. Zij komt er vaak wel twee tot drie keer per avond uit. Na het avondeten krijgt zij al geen drinken meer. Toch gaat het niet over.
Zelf denk ik aan aandacht trekken, maar het kan ook een gezondheids oorzaak zijn. wij zijn bang dat als dit zo doorgaat zij een behoorlijk slaap te kort oploopt. Wat kunnen wij doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hoeft niet gelijk een probleem te zijn. Alleen is slaap te kort zeker niet goed, want dan ben je overdag niet lekker. Dat kan wél vele problemen veroorzaken. Ik zou u adviceren naar een dokter te gaan. Die weet er meer van. Onthoud wel dat het niet gelijk een medisch probleem is. Men zegt als je 2 of meer keer plast dan kan het erg zijn. Maar het vaak plassen kan met tal van dingen te maken hebben. De oorzaak kan psychologisch zijn, zoals onrustige slaap, paniek en angst of zelfs depressie. het kan ook lichamelijk zijn. Het kan ook liggen aan koffie, alcohol en water, maar bij koffie en alcohol zal het bij een kind van 10 jaar niet liggen. Tips vermijd nachtelijke stress oefen je bekkenbodemspieren zorg voor een kwaliteitsvolle nachtrust drink niet teveel 's avonds vóórdat je gaat slapen laat een arts uitzoeken of het om een psychologische of lichamelijke oorzaak gaat Voor meer kijk dan naar bron hieronder.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

naast het hierboven gegeven (zeer goed) antwoord is er nog een andere mogelijkheid en dat is dat het neurotisch gedrag is. Dit kan om zeer veel redenen ontstaan, een vaak voorkomende is een koppeling tussen gedrag en cognitie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100