Waarom houdt mijn zoon eten in zijn mond?

Hij houdt eten in zijn mond dat hij heel kleine kauwt. Net zo lang totdat hij er misselijk van wordt. Dit kan van een koekje zijn, maar ook van komkommer. Hij kan zijn hele avond eten opeten en dan ineens blijft hij met een hap in zijn mond zitten. Hij is 6. Sinds een week is dit. Op internet kon ik niet veel vinden. Alleen over babys. Moet ik mij hier zorgen om maken en de dokter bellen? Of is dit een vase?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
5K

Het beste antwoord

Als hij gewoon alles eet verder en dit alleen met de laatste hap doet, lijkt mij niks lichamelijks aan de hand te zijn.
Waarom hij dat doet kan je aan hem vragen: hij is ál 6 ;-)
Misschien heeft hij iets op tv gezien, iets op school, hebben ze het op school gehad over voeding en heeft hij misschien iets verkeerd begrepen?
Je kunt hem uitleggen, dat dit gedrag van hem niet fijn voor hemzelf is, omdat hij er misselijk van wordt en dat dit niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist ; hij is zes. Vraag het hem. Op een moment dat hij even geen eten in zijn mond heeft uiteraard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-))
Dank alle plussers!

Andere antwoorden (3)

Misschien een stom antwoord, maar kan het zijn dat zn maagje vol zit en het daarom liever niet meer doorslikt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heeft hij slikangst, is er wel eens eten in zijn keel blijven haken of in zijn luchtpijp terecht gekomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee niet dat ik weet. Ik zal je - teniet doen met een +.
Hij kan keelpijn hebben of te grote keelamandelen.

Probeer hem er eens aan te herinneren dat hij ook moet slikken en kijk eens in zijn keel en laat hem hard A roepen, dan kun je de keelamandelen zien, kijk of ze dicht tegen elkaar aan zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je helemaal niets ziet: besteed er een week geen aandacht aan, ook niet als hij klaagt over misselijkheid ofzo. Als hij zijn eten wil uitspugen laat je dat doen in de vuilnisbak. Als het dan na een week of twee nog zo is ga je even naar je huisarts ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo maar ineens? Vind het zo raar dat het sinds een paar dagen is. En het is niet bij alles. Bel zowiezo maandag de dokter wel even.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik weet ook niet wat het is, soms eten kinderen gewoon opeens heel moeilijk of hebben ze dingen zoals jouw zoon en dan kan het helpen door er totaal geen aandacht aan te besteden. Als ik ook niets zou zien aan zijn keelamandelen zou ik de dokter bellen maar niet zomaar langs gaan ivm de extra aandacht. Vraag waar je op moet letten en of je langs moet komen omdat je niet wil dat er teveel aandacht aan besteedt wordt zodat het nog groter wordt terwijl er niets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee bel alleen voor informatie. En als hij op school zit. Had mijn vriendin ook al gevraagd of ze als overblijf juf het onopgemerkt in de gaten wilde houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed plan!