Hoeveel maanden is mijn vriendin zwanger?

Hallo.
Mijn vriendin en ik zijn allebei 18 jaar, en mijn vriendin is 24 weken en 2 dagen in verwachting van ons eerste kindje, maar we zouden allebei graag willen weten hoeveel maanden zwanger ze nu is. Haar laatste menstruatie begon op 27 maart 2014 en ze is uitgerekend op 1 januari 2015. Dat is als het goed is 5 of 6 maanden, toch?
Laat het ons graag weten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even mee tellen:
27 maart
27 april
27 mei
27 juni
27 juli
27 aug
14 sep
=
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ohja 27 maart niet meetellen hoor, da's de start datum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel goed chocoXgirl.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kunnen we ook, maar we twijfelde er een beetje over dus we vroegen het even na.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op www.babybytes.nl kun je op verschillende manieren uitrekenen hoeveel weken of maanden je zwanger bent, heel handig ook voor de komende tijd

Antwoorden (4)

Ong. 6 maanden en 4 dagen als ik het goed heb berekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vijf en een halve maand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ en nog 3,5 te gaan=9 totaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie antwoord.
Als je telt vanaf 27 Maart - 27 april ... - september is ze nu eigenlijk 5.5 maanden ver.

Vergeet niet, in de volksmond zeggen we wel 9 maanden zwanger, maar aangezien het eigenlijk 40 weken is ( voor een 28 dagen cyclusvrouw) komt die rekening niet exact uit.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel maand is 40 weken?
nounka
9 jaar geleden
Ik ga niet snel een kalender nemen reken je maanden van 4 weken dan heb je 10 maanden
( Je bent 10 MAANmaanden zwanger : dit is volgens mij de beste omschrijving van de duur van een zwangerschap.
Tenzij je zegt 280 dagen ) Maar een maand heeft meestal nog enkele dagen extra ( want 4 weken is maar 28 dagen )
De meeste maanden zijn dus 4 weken en 2 of 3 dagen. Dus is het nooit exact.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je telt niet vanaf 27 maart maar vanaf april
nounka
9 jaar geleden
Ik reken
27 maart - 27 april = 1 maand om
april - mei = 2
mei - juni = 3
juni - juli = 4
juli - augustus = 5
augustus - september = 6 Maar we zijn nog niet de 27ste van deze maand. Dus is de 6de maand nog niet af.
Daarom zei ik dus 5.5 maanden Hoe telde jij dan?
Thecis
9 jaar geleden
@Nounka,
Er gaan 13 weken in 3 maanden (want 52 in een jaar). Met 40 weken kom je dus op 9 maanden en 1 week.
Voor de zwangerschap wordt gerekend vanaf de laatste periode, de eerste week krijg je dus gratis. Vandaar dat men aangeeft dat je 9 maanden zwanger bent. Want dat is ook gewoon zo. Je berekening van 5.5 maand komt heel erg in de richting (is 5 maanden en 18 a 19 dagen), De berekening kan je dus heel gemakkelijk en snel doen, ook zonder kalender.
Je zegt dat ze 24 weken en 2 dagen zwanger is. Op die termijn is de termijnecho normaal gesproken al gemaakt. Ik ga er dan dus van uit dat die 24+2 gebaseerd is op de termijn die tijdens de echo is vastgesteld.

Het meest juiste antwoord is dan dat ze dus 24 weken en 2 dagen zwanger is.

Hoeveel maanden is dan maar net hoe precies je wilt zijn. In mijn beleving rekenen de meeste mensen hiervoor gewoon in maanden van 4 weken. Dan kom je dus op 6 maanden en 2 dagen.
Als je wilt rekenen in de echte verstreken maanden dan moet je even terug rekenen. 26 weken en 2 dagen geleden was 29 maart. Sindsdien zijn er 5 volle maanden verstreken, tot 29 augustus. Dan houdt je een rest over van 17 dagen tot aan vandaag (15 september). Kom ik dus op 5maanden en 17 dagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Er gaan 13 weken in 3 maanden (52 weken in een jaar).
Dus voor zes maanden is het 26 weken, dus is het 6 maanden - 12 dagen.
Is inderdaad ongeveer 5 maanden en 18 dagen (misschien 19).
Goed antwoord verder!