Hoe kom je van iemand af voor wie je nog gevoelens hebt?

Ik heb op dit moment een relatie, maar een ex van mij heeft weer contact met mij opgezocht en zit nu achter me aan. Er is nog niks gebeurd of zo, maar ik vind het moeilijk om de verleiding te weerstaan. Hoe kom ik van dit gevoel af? Hij heeft me namelijk heel slecht in het verleden behandelt, maar toch was ik gek op hem. En eigenlijk nu nog steeds doet het me wat dat hij contact wil, ondanks dat het al bijna drie jaar geleden is dat ik hem heb gezien.
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (12)

Volledig afsluiten van je leven.

Eerste alle contactmogelijkheden weg.
Weg telefoonnummer, weg e-mailadres, weg oude smsjes, weg oude e-mails, alles weg

Daarna meer tijd aan je huidige relatie besteden, ga dingen doen die je met je ex niet deed. Dingen die hij niet wou of niet kon. Let op niet dezelfde dingen doen, want dat roept alleen maar weer herinneringen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ maar zijn telefoonnummer in je mobiel opslaan is wel handig. Hopelijk heeft hij zijn nummerherkenning aan staan zodat je hem weg kunt drukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Schrijf één voor één alle negatieve dingen van die persoon op een papiertje. Als je dan de neiging hebt om hem te contacteren, grijp naar dat papiertje!
14 jaar geleden
Belangrijk is, Alissa, dat je voor jezelf uitmaakt wat je wilt. Als je echt niet meer opnieuw wilt beginnen met iemand die je slecht heeft behandeld is het niet moeilijk, gewoon negeren. Ik merk echter dat je twijfelt, overweeg de kans dat hij je niet beter zal behandelen als toen, probeer je huidige relatie op waarde in te schatten en stel jezelf dan de vraag; wil ik opgeven wat ik NU heb voor iets wat ik TOEN had?
Veel succes, zal niet makkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft je heel slecht behandeld in het verleden, zeg je, en drie jaar (blijkbaar) niets van zich laten horen.
Waarom kom je dan toch in de verleiding?

Oprah Winfrey heeft een héél waar zinnetje : love never hurts.

Hij heeft z'n kans gehad om het goed te doen met jou, maar die kans heeft hij door z'n vingers laten glippen. Hij heeft waarschijnlijk heel goed doorgehad, dat jij van hem hield, hoe rottig hij ook deed - lekker makkelijk, toch?

Hij heeft niets te verliezen door eens te kijken, of jij het spelletje wéér mee wil spelen.
Maar jij hebt wél iets te verliezen : de relatie met de man, die nu de hoofdrol in jouw leven speelt.

Nóg een citaat : waarom zou je twee keer dezelfde stommiteit uithalen? er is toch genoeg keus aan andere stommiteiten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. Dikke +!
Zeg hem dat je verliefd op een ander bent. Of beter nog: wordt verliefd op een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je gevoel volgen. Doe wat jij wil en niet wat anderen willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verstandig zijn. Vertel aan je huidige vriend dat je kiest voor hem, en houd je eraan. Geen enkele man die je slecht heeft behandeld, verdient het om nog een aardig woord, laat staan meer, van je te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar... Doordat hij je nu nodig lijkt te hebben, door contact met je op te zoeken, heb jij nu even de regie in handen. En dat is fijn, zeker als hij je slecht behandeld heeft. Ergens voel je nog iets voor hem. Is dat liefde of is dat die onrust waar je nog iets mee wil omdat hij niet altijd goed voor je is geweest. Vraag jezelf af hoe belangrijk deze jongen daadwerkelijk voor je is. Ga het niet romantiseren. Heb je hem gemist in de afgelopen drie jaar? Het is heel normaal dat je soms hunkert naar iemand anders, juist in een relatie. Je zoekt spanning. Je zegt ook; er is NOG niks gebeurd. Weet wat je doet, realiseer wat je nu hebt en als je daar gelukkig mee bent, wees dan ook tevreden. Laat jezelf nu van je sterkste kant zien, ga voor jezelf en wijs hem af. De kans is groot dat je anders veel spijt krijgt. Dat weet je, anders had je deze vraag niet gesteld. Geloof me, spijt en schuldgevoelens zijn een van de naarste gevoelens die er zijn. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik zit ook in zo'n situatie.....je moet je ex negeren. Hij heeft jou slecht behandeld en dat zal hij weer doen. Zulke mensen veranderen niet. Blokkeer hem bij je emailadres en in je telefoon. Ga verder met je leven, met je nieuwe vriend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon niet eraan denken punt uit.! Gelijk je gedachten ergens anders toe brengen..
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt ervan af wat die verleiding inhoud.
Seks is geen liefde. Net als de behoefte om leuke dingen met iemand te doen, dat is ook geen liefde.
Liefde ontstaat door samen met iemand dingen te doen, dingen te ontdekken, dingen te leren van elkaar.
Laat de behoeften van zelfbevrediging op wat voor manier dan ook liggen en kijk dan wie er het eerste komt met een huwelijks aanzoek. En wacht dan met alles totdat je daadewerkelijk getrouwd bent. Geduld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak hem eens goed duidelijk dat je geen contact meer met hem wil. Daarna negeer je hem. Contact met hem is niet goed, omdat je ten eerste een nieuwe relatie hebt en ten tweede je in het verleden slecht door hem behandeld bent. kennelijk heb je daarna een sterk moment gehad, door bij hem weg te gaan.

Ik snap dat je je nu gevleid voelt, doordat hij weer of nog steeds interesse in je heeft, maar maak niet de fout, om weer contact met hem op te nemen. De kans dat dit je relatie gaat kosten is groot en hij heeft in het verleden al bewezen dat hij niet te vertrouwen is.