Scheiden mensen tegenwoordig omdat het er bij hoort of omdat het echt niet meer wil?

Je ziet ze overal tegenwoordig. Gescheiden mensen, soms geven ze na een paar ruzies al op. Is dit normaal of bestaat echte liefde voor altijd gewoon niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (13)

Mensen scheiden om zoveel redenen, maar 9 van de 10 keer is er een ander in het spel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gebeurd vrij makkelijk ja, te makkelijk soms. het volgende argument word vaak gegeven: liever 2 gescheiden aardige ouders dan 2 getrouwden ruziende. maarja dat argument kan je ook te snel ter hand nemen, als excuus om niet meer in je huwelijk te willen investeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal toch omdat het echt niet meer wil.
Om wat voor redenen dan ook.
Ik geloof niet dat het makkelijk is, maar het kan voor de buitenwereld dan wel zo lijken. Mensen laten niet altijd het achterste van hun tong zien en ook niet alle
toestanden in een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt een samengestelde vraag.
- scheiden mensen omdat het erbij hoort? (en waar hoort dat dan bij?)
- scheiden mensen omdat het echt niet meer wil?
- is scheiden normaal?
- bestaat echte liefde voor altijd niet?

Stel:
A trouwt met B
B ontmoet C. C= de liefde van B´s leven.
Om de echte liefde vooraltijd van B voor C mogelijk te maken,
scheidt A van B.

Aan jou nu de vraag:
bewijst de scheiding van A en B, dat de echte liefde voor altijd (tussen B en C) niet bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op elkaar uitgekeken
-sociale verschillen -lichamelijke of geestelijke problemen
-werksituatie
-te jong relatie aangegaan
-familie/kinderen

de top 6 is dit

dit zijn nr 2 tot en met 6

nr1 is verliefd op een ander
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd je echt met de nek aangekeken als je was gescheiden (vooral als vrouw zijnde omdat je meestal voor de kinderen zorgde en dus die stempel mee draagde, een man alleen zien ze nog als vrijgezel zeg maar) Dat wat even te'

Tegenwoordig kijkt niemand meer vreemd op als je 2 kids hebt van verschillende vaders.
helaas is een scheiding dus sociaal geaccepteerd, dus maakt het dat ook makkelijker om te doen.

Dat wil zeker niet zeggen dat qua overspel het tegenwoordig vaker voorkomt... NEE.... zeker niet maar men stapt nu makkelijker over en kies vaker voor zich zelf dan dan men denkt "wat zullen ze wel niet denken...etc
Geen idee wat beter is, maar ik heb wel vaak zo iets van probeer er eens over te praten.

Voorbeeldje: iemand die wegging bij haar man... een eigen flatje geheel had ingericht met alle hulp van haar omgeving... en na een maand weer bij haar man zat... flat weer opgezegd en weer terug verhuist
.
Een beetje een stok achter de deur zoals vroeger is soms nog niet zo heel gek dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheiden hoort er niet bij. Wrom trouwen ze dan eigenlijk om te scheiden? Nee het gaat gewoon omdat het niet meer gaat.. Ze vinden elkaar niet meer leuk ofso.. Kan van alles zijn eigenlijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheiden hoort er niet bij. Wees getroost, 50% van de mensen hebben wel een goed huwelijk en daar zijn ze blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs echte liefde kan tijdelijk zijn. Tegenwoordig hebben we de keuze om bij elkaar te blijven, vroeger was dat anders.
Het huwelijk geeft toch niet zoveel meerwaarde aan een relatie? In feite is het alleen maar fiscaal voordelig. Een soort contract. Vroeger had een huwelijk ook een kerkelijke betekenis, maar dat is nu niet meer zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen tegenwoordig te snel denken dat ze bij iemand anders wel ALLES kunnen hebben/krijgen. En 9 van de 10 keer....zal dat niet het geval zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen stoppen te weinig energie in het verbeteren en op peil houden van hun relatie. Ik vind het verbazingwekkend hoe veel moeite mensen stoppen in hun echtscheiding. Vaak denk ik dan dat als ze dezelfde moeite hadden gedaan om hun relatie in stand te houden, hadden ze die misschien nog wel kunnen redden. Ik denk ook dat mensen te hoge verwachtingen hebben van mr. of mrs. right. In iedere relatie moet je investeren. Vaak onderschatten mensen de terugval in levensgeluk (en financiële positie) na het beëindigen van een huwelijk. Het grootste gedeelte van de mensen is gescheiden ongelukkiger dan toen ze nog getrouwd waren, zo blijkt uit onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, het is echt onzin dat mensen scheiden om dat het er bij hoort. Dan bedoel ik, begin dan verdorie niet met een huwelijk! Je doet er mensen pijn mee! Mijn eigen ouders zijn ook gescheiden dus ik weet hoe het voelt. Het is verschrikkelijk. Maar meestal scheiden mensen om een persoonlijke reden.

Liefs, Hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het traditionele verschil tussen man/vrouw wordt steeds kleiner.
Induvidualisme viert hoogtij.
Een vrouw wordt steeds minder vrouw,(traditioneel gezien)
De man steeds minder man.Kijk bijvoorbeeld naar de opgerichte partij voor pedofielen.Gay parade etc.
,,Vroeger,, was dat ondenkbaar.
Liefde bleef hoofdzakelijk gericht op 1 partner.
Tegenwoordig is er een uitgebreid keuzemenu.
Voor elk wat wils.