Hem even apart nemen en waarschuwen dat je de twee in de gaten zult houden; je dochter vertel je hetzelfde en daarbij dat je het er niet mee eens bent en zeker afkeurt. Verder laat je het overwaaien wat naar alle waarschijnlijkheid gaat gebeuren. Afraden is aanraden zei mijn moeder altijd en ik heb het vaak zo zien gebeuren.. Dus eerst afwachten: ingrijpen kan altijd nog..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

aan hem vragen waar ie mee bezig is...en tegen je dochter zeggen dat over 4 jaar zij zelf die keus mag maken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh...zijn we toch ERGENS over eens ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op die leeftijd had ik ook een vriendje van 21, mijn moeder heeft hem weggepest en ik heb 3 jaar liefdesverdriet gehad waaronder 2 jaar dag en nacht janken en al mijn vrienden verwaarloost... ter informatie
Tegen hem zeggen waarom hij nog niet verder is gekomen in z'n leven.

Waarom hij zo achter is gebleven, en of ie in de pubertijd is blijven steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik prijs hem het graf in... zoals Wim Sonneveld vroeger ooit zei..

En waarom doe ik dat, omdat ik van mijn dochter hou en beiden moeten even geconfronteerd worden met de stand van zaken... En als ze mijn kritiek kunnen weerstaan, begrijpen of weerleggen, dan mogen ze van mij hun gang gaan...

Het is haar leven, ik ben alleen maar aangesteld om voor mijn dochter te zorgen, zolang ze dat zelf niet kan, en met deze dingen leert ze voor zichzelf te zorgen en is dan een teken voor mij om af te bouwen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel overdreven aanpappen met die jongen. Zeggen tegen je dochter dat het een fantastische knul is en vragen wanneer hij weer eens langs komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aardig doen en ervoor zorgen dat als ze samen zijn in iedergeval veilig thuis gebeurt als je er flink tegen in gaat gaat ze juist doen wat ze zelf wil plus je kunt het niet in de gaten houden en in het ergste geval raak je haar kwijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 14 bent is het leeftijdsverschil wel heel erg groot. Al zijn er meiden van 14 die er een stuk volwassener uitzien en zich ook zo gedragen, ze zijn nog steeds 14.

Als moeder zou ik met beide praten, de jongen leren kennen en zeker aangeven dat het leeftijdsverschil me niet lekker zit. Als het een goeie knul blijkt te zijn en ik ben overtuigd van zijn goede bedoelingen, heb ik dit liever dan een gast van 16 die slechte bedoelingen heeft. Maar ik zou ze met argusogen volgen, blijven praten en een vinger aan de pols houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das een hele moeilijke... weinig jongens van die leeftijd hebben goede bedoelingen als ze aanpappen met zo'n jong meisje...
Het eindigt meestal in tranen en een gebroken hart.
Ik vrees dat je er een beetje machteloos tegenover staat.
Als je wel een oplossing gevonden hebt, laat het mij dan zeker weten.
Ik zou het zeker niet aanmoedigen.
Maar wees niet de reden van haar uiteindelijk gebroken hart, dat zal ze je nooit vergeven.
Want STEL nu dat het de ware was geweest... Wat heel onwaarschijnlijk is maar... Zo heeft ze het nooit zelf kunnen ontdekken.
Maar ach het is maar een hypothetische vraag.

Heel goede vraag wel vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet pikken, niet van mijn dochter en ook niet van het zogenaamde vriendje.... Bovendien is het gewoon niet normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen of ze beide gek zijn geworden en vragen of hij een pedo-pas heeft.

Daarna tegen mijn dochter vertellen dat het beter is iemand te zoeken van haar eigen leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochters mogen pas verkering na hun 25ste