ik heb een schoonmoeder die mijn vriend te erg in de watte legt. ze doet bijna alles voor hem. Wat kan ik het beste doen?

Mijn vriend word in de watte gelegd door zijn moeder, maar ik wil graag een zelfstandige jongen die op beide benen staat en zelf zijn leven gaat leiden en daarbij ook zijn eigen keuzes maakt.
Want hij is inmiddels ouder dan 20. Ik wil hem daar de kans voor geven. En ik heb hem verteld waarom ik mij er zo aan stoor.
Wat kan ik het beste doen in deze situatie? Graag hulp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ok ik maak er toch een antwoord van. Je hebt de rest al gelezen in mijn reacties.

Laat het voor nu gaan zoals het is. Als zijn moeder lekker alles voor hem wil doen, lekker laten doen. Sommige moeders zijn zo, zo was mijn schoonmoeder ook.
Geef gewoon aan dat als julluie straks samen wonen het niet zo'n hotel zal blijven.
Dan zal er ook van zijn kant gewerkt moeten worden, in en om het huishouden.

Praat er rustig over, met hem, maar niet continu. Want daarme veroorzaak je irritaties. Geniet van elkaar en straks als er echt plannen zijn om samen te gaan wonen komt het allemaal heus goed. Dat ging bij ons ook zo.

Ik moet eerlijk bekennen als ik iemand zou hebben die alles voor mij deed zonder daar ooit over te klagen...dan zou ik daar ook gebruik van maken. Die persoon (je schoonmoeder dus) kiest daar toch zelf voor?