ik laat alles vallen voor mijn vriendin wat kan ik hier aan doen?

hallo,
Ik ben 18 jaar oud en ik heb nu een half jaar een relatie.
Ik laat heel veel vallen voor mijn vriendin en het lijkt er op dat ik er te veel mee bezig ben. Het is totaal niet dat ze wil dat ik dit doe want ze heeft het zelf juist heel druk want ze zit in 6 VWO. dus is ze mijn geslijm soms ook zat.

ik zal een paar voorbeelden noemen: ik had vandaag erge ruzie met mijn ouders het gaat erg slecht de laatste tijd dat heeft de knop wel omgezet.
zie vrienden minder
werk minder
en zit er veelste lang mee als er iets kleins is tussen ons

Hoe zorg ik dat ik me niet zo druk meer maak ???

en mijn vriendin weet niet dat ik hier nu mee zit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar moet je mee ophouden hoor, zeker als zij dat ook niet leuk vindt. Ze wil waarschijnlijk helemaal niet dat je jezelf zo afhankelijk maakt van haar. Als je zo doorgaat, gaat ze je binnenkort inruilen voor een gezelliger exemplaar, ben ik bang...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Viridiflavus, ik wil liever niet dat ze dit weet het is meer iets van mezelf en het gaat ook alleen over dingen buiten haar zei heeft er niks mee te maken, en trouwens ik denk dat ik weet hoe ik het beter kan beschrijven, ik heb denk ik een beetje het gevoel van oke ik heb nu een leuke vriendin dus nu hoef ik niks meer toe doen, ik krijg dus een heele arrogantet houding naar mijn ouders waar ik flink ruzie mee krijg. klinkt echt heel slecht er raar dat ik dit zo zeg maar ik voel me zo en weet niet wat ik er aan kan doen want in mijn ogen lijkt het of ieder ander fout zit

Antwoorden (3)

Als je vriendin zelf bezig is met school en geen tijd op dat moment voor jou heeft dan kun je toch gewoon met je vrienden afspreken, of gewoon werken?

Naast je relatie moet je ook gewoon weer je eigen dingetjes weer oppakken. En als zij tijd heeft dan maak je ook tijd voor haar. Je zit misschien teveel te pushen en dat kan inderdaad ergeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het komt op mij over alsof je wat onzeker bent en je daarom zo gedraagt, klopt dat of interpreteer ik dat verkeerd?
Het is zeker niet stom om onzeker te zijn, zeker niet op jouw leeftijd en je dus nu ook een vriendin hebt en daar je weg in moet vinden. Je bent aan het leren hoe je het beste met haar (en met je ouders) om moet gaan, en dat duurt even, je hebt niet in 1 dag in gaten hoe jijzelf en anderen in elkaar steken.
Het beste advies lijkt me toch er samen over te praten. Eerlijk zijn tegenover elkaar, ook over lastige gevoelens, is naar mijn mening altijd het beste. Als je vriendin gek op je is zal ze het alleen maar waarderen dat je haar hierbij betrekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dit je eerste serieuze relatie? Het kan natuurlijk best dat je leven een beetje op zijn kop staat als je helemaal gek bent van iemand en zij de hele dag door je hoofd gaat.

Mogelijk dat je zo verliefd bent dat het je erg bezig houdt en je dus even moet wennen aan de relatie. Op zich geen gekke toestand, al kan het wel zijn dat je wat kan doorschieten. Als zij zoiets aangeeft en jij dat zelf ook wel vind, is het wel goed om het te onderzoeken en de rem er een beetje op te zetten.

Probeer naast het leven met je vriendin ook je eigen leven te leiden. Dat is voor je vriendin fijner, omdat ze zo wat ruimte heeft, maar voor je andere vrienden en familieleden ook, omdat je die weer wat vaker ziet. Uiteindelijk zal het jezelf ook een beter gevoel en wat meer rust moeten geven natuurlijk.

Probeer je gedachten eens te onderzoeken, wat zeg je zoal tegen jezelf, wat is je gedrag daarbij en wat voor emoties krijg je daarbij? Als je het een beetje los wil laten omdat je je wat minder druk wil maken kan het van belang zijn om je gedachten te corrigeren (RET). Hierdoor zou je je wat rustiger kunnen gaan voelen en komt alles wat meer in balans.

Maak je verder niet te veel druk om het feit dat je je er druk om maakt, dat klinkt een beetje raar, maar zo wordt het alleen maar erger. Op zich is het niet zo vreemd en erg allemaal, wees er daarom niet te moeilijk en niet te kritisch over naar jezelf.