Wat moet je doen als je door je ouders uit huis gezet bent?

Ik werd vanavond door mijn moeder uithuis gezet. ik ben nog geen 18. wat moet ik nu doen??

Toegevoegd na 10 minuten:
momenteel ben ik bij een vriend waar in de komende dagen wel kan blijven..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga naar een instelling waar ze je opvang en hulp kunnen bieden. Als je zegt waar je woont, kan ik een adres geven.

Waarschijnlijk aanbellen,je excuus aanbieden en vragen of je weer binnen mag komen.

Omgaand contact opnemen met de politie en je niet laten afschepen, zij dienen je verder te helpen en hebben daar ook de kanalen voor. Succes.

Ten eerste wil ik je veel succes wensen met deze nogal rare gebeurtenis en ik hoop van harte dat je wel onderdak heb wanneer dat niet zo is ik woon in rotterdam en mijn deur staat voor iedereen open. Ik weet niet wat er is gebeurt maar ik zou contact opnemen met de kinderbescherming en deze geven je vast een goed advies deze mensen zijn erg goed thuis in dit soort gevallen en weten dan ook meer van alle regels en wetten voor je, nogmaals succes en bij dringende hulp stuur maar een pb. Toegevoegd na 10 minuten: Ik ben blij dat je bij een vriend zit en niet op straat hoeft rond te lopen probeer anders maatschappelijk werk ik weet uit ervaring dat deze mensen super zijn en met alle problemen om kunnen gaan deze mensen hebben andere ingangen bij instantie`s als een `gewone`burger

Een leegstaand pand kraken, of onderdak zoeken bij familie, vrienden of het leger des heils. En morgen of overmorgen nog eens met je moeder gaan praten, of ze je niet toch weer in huis wil nemen. Anders eens informeren bij politie of het maatschappelijk werk van je gemeente, wat je het beste kunt doen.

Kun je niet terecht bij een vriend/vriendin en morgen terugkomen en er over hebben met je ouders?

Wat een shit zeg! Waarom ben je uit huis gezet? Heb je nu wel een dak boven je hoofd? Officieel ben je meerderjarig en zou je jezelf "moeten kunnen bedruipen". Als je nu bij iemand bent, houdt je dan even rustig. Je moeder neemt wel weer contact met je op. Doe ondertussen je ding en laat je niet kisten, laat zien dat je een volwassene bent! Toegevoegd na 8 minuten: Xcuz me, zie dat je nog geen 18 bent. Dus je moeder heeft zorgplicht!!!

Dan moet je gaan, er zit niets anders op. En blijf bij je vriend.

Dit kan en mag niet zomaar. Je ouders zijn verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen en mogen je dientengevolge niet op straat zetten. Gelukkig kun je een aantal dagen bij een vriend terecht, maar er moet wel hulp gezocht worden. In principe moet dit via Bureau Jeugdzorg gebeuren (omdat je nog niet meerderjarig bent) maar je kunt ook hulp zoeken via Maatschappelijk Werk. Ik wens je in ieder geval sterke met deze vervelende situatie.

Ik ga hier hart tegen aan. Hier vertellen dat je door je moeder uit huis gezet bent, en nog geen 18 bent. En zo de zielenpoot uithangen. Waarom je buiten gegooid bent vertel je niet. Normaal gooien ze je zomaar niet buiten, het zou zomaar eens kunnen dat je een verschrikkelijk ventje bent. Dus blijf bij je vriend, en ga over een paar dagen naar je Moeder, en ga daar vertellen dat jij jou leven gaat beteren. Misschien dat je dan weer binnen mag.

Voor zover ik weet kan je moeder dat niet zomaar doen want je hebt woonrecht. Je kunt over een paar dagen, als je moeder weer afgekoeld is, proberen nog eens met haar te praten. De soep wordt tenslotte niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Je kan naar een oom en tante tijdelijk gaan, of naar een vriendin. Bij een vriend verwacht ik sexuele implicaties die je misschien nog niet wilt. Je komt in een afhankelijke situatie als je daar woont. Je zal toch wel hopen dat je het weer goed kunt maken met je moeder? Heb je haar erg dwars gezeten? Als je verder niets meer kunt bedenken, kan je naar het maatschappelijk werk gaan, of rechtstreeks naar Jeugdzorg. Houd er wel rekening mee dat je moeder daar behoorlijk last mee zal krijgen, en jij ook. Probeer het eerst maar eens goed te maken, dat moet toch kunnen!! Jullie hebben het al 17 jaar met elkaar uitgehouden!!

Ga aljeblieft niet naar Bureau Jeugdzorg!!!!! Google maar een op Bureau Jeugdzorg en je zult je helemaal de t*r*ng schrikken wat zij allemaal uithalen!!! Ga naar iemand die je kunt vertrouwen uit je naaste omgeving. Escalatie van een situatie kan soms heel verhelderend werken. Je moet wel open staan voor beide kanten van het verhaal om een juiste afweging te maken. Daar waar 2 ruzien hebben 2 schuld. Val daarom niet aan op iemands schuld, maar probeer elkaars tekortkomingen te begrijpen.

Ik denk dat je aan vermaningen, zoals ik die hier soms zie, niet echt gebrek zult hebben. Het ontstaan van jouw problemen gaat ook niemand iets aan. Je zit nu met het feit dat je eruitgegooid bent en dat je hulp nodig hebt. Via de politie is het mogelijk dat jou een tijdelijk onderdak gegeven wordt en wellicht wordt dat nadien omgezet in een blijvend iets. Ga in elk geval niet zwerven want dan verval je binnen de kortste tijd tot een minder niveau. Gr. Ton

Wat een nare situatie. Nu moet je contact opnemen met de instelling die daar in jouw regio verantwoordelijk voor is. Dat hangt dus van je woonplaats af. Zie antwoord van Zoenzo. Of bel het telefoonnr. dat op jou van toepassing is. http://www.bureaujeugdzorg.info/Hoofdlocaties/

Je bent er niet uitgegooid! Je bent zelf weggegaan, na een ruzie. Als het om een paar woorden gaat of zelfs om een flinke ruzie dan nog had jij toch niet hoeven weg te gaan. Je bent toch zelf gegaan? Ik neem toch aan dat je met je 17 jaar wel een sleutel hebt? Om te beginnen: Dan bel je meteen je moeder, want die waarschijnlijk hartstikke ongerust. Dan spreek je vandaag of morgen eerst je moeder om te praten.

Onderdak zoeken. Okay, je hebt het te bont gemaakt. Toch kun je het nu nog niet alleen. Het is jammer dat je ouders niet zien wie je werkelijk bent. Maar dat geldt ook voor jou. Misschien wil je instanties bellen met jouw vraag? Ik zou beginnen met bureau jeugdzorg. Schroom niet, zij kunnen en zullen je helpen. Wees wel bereid het aan die ander over te laten om voor jou te kijken wat er echt goed/beter voor je is! Conclusie: je staat er niet alleen voor. Zorg er daarom ook voor dat je de ander je ook echt laat helpen. Wees geen slachtoffer. Je bent niet verloren. Succes

Het hangt er natuurlijk van af wat de reden is dat je nu op straat staat. Wanneer jij denkt dat je het recht hebt om thuis te komen kun je je ouders aanspreken. Vraag in ieder geval éérst hulp aan een professioneel persoon!

beste Maarten 1992, dat is niet niks. gelukkig dat je tijdelijk onderdak hebt. ga aub terug naar huis, ik weet bijna zeker dat het je ouders ook niet lekker zit. probeer met hen te praten, kijk wat jullie samen kunnen doen om het op te lossen, tot overeenstemming te komen. ik wens je veel succes, dit is echt heel naar.

Allereerst, ik begrijp heel goed dat je nu op dit moment niet goed weet wat je moet doen. Maar wat je als EERSTE moet doen is je verstand gebruiken en bij alles wat je nu wil/gaat doen eerst goed nadenken. Ik weet niet wat de oorzaak is dat je het huis bent uitgezet/bent weggegaan en dit hoef ik ook niet te weten. Je bent 17 jaar dus ik neem aan dat als jezelf even rustig nadenkt over de reden waarom en hoe dit gebeurt is je tot de conclusie zult komen dat dit op de ene of andere wijze moet zijn terug te draaien/op te lossen. Ik heb een voorstel voor je, als je het nu eerst even laat afkoelen en bijvoorbeeld na de Pinksteren naar huis gaat en vraagt of je welkom bent of dat je even binnen mag komen om over wat er gebeurd is en/of jullie dwarszit op een volwassen manier te praten. Je ouders hebben op deze manier ook even de kans om bij te komen en de boel te overdenken.Het nu direct al inschakelen van allerlei instanties lijkt mij eerlijk gezegd niet echt noodzakelik op dit moment, je zwerft niet op straat , hebt onderdak bij een vriend en die zal ook best bereid zijn om je wat te eten te geven, want nu allerlei instanties inschakelen betekend ( omdat je minderjarig bent ) dat je ouders hoogstwaarschijnlijk de politie, jeugdzorg etc. etc. aan de deur krijgen en dat lijkt mij niet bevorderlijk om als basis te dienen voor een goed gesprek over een paar dagen. Ik weet zeker dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Zou je eens over mijn voorstel willen nadenken en het willen proberen. Spreek dit ook eens door met je vriend. Groetjes Pontiac2

Je kunt contaact opnemen met de raad vn de kinderbescheming of voor meerinfo bellen met de kindertelefoon.

Wat het ook is, het zal heus wel een probleem zijn dat valt op te lossen. Koop een mooie bos rozen en ga terug naar huis. Zeg dat het je spijt en praat het probleem de wereld uit. Als je een kort lontje hebt, blijf dan lekker bij je vriend.

Ga nooit de Kinderbescherming bellen of een andere hulporganisatie. Je wordt `afgemaakt` door die zgn. `Welzijnsmaffia`. Zij zitten er alleen maar voor hun eigen centen maar niet om jouw te helpen. Ik heb er ervaring mee. Probeer zo lang mogelijk bij die persoon te blijven waar je nu bent. Maar, hoe oud ben jij wel? == veel sterkte John

je bent zeker niet zonder reden het huis uit gegooid lijkt me. vraag 1 wil je terug ? je handel en wandel veranderen excuses aanbieden en je daaraan houden zoniet dan zul je inderdaad de hulpverlening erbij moeten halen.

Hoi Maarten, Gekke situatie. In je reacties lees ik dat de actie van je moeder nogal onverwacht was voor jou. Probeer je in haar in te leven. Heeft ze misschien andere problemen, waardoor ze jouw verwijt even niet meer aankon? Als ik het zo lees, lijkt het alsof je moeder in een impuls heeft gehandeld. Dat is niet fijn en misschien heeft ze er alweer spijt van. Ik zou je adviseren: bel je moeder en vraag hoe jullie het goed kunnen maken. Kijk alleen naar de oplossing voor het probleem, niet wiens schuld het was of wie er begon. Wees ook niet te trots om de eerste stap te zetten. Voor de volgende keer: je vindt dat je moeder er te weinig is. Als je dat tegen haar wilt vertellen, kun je dat het beste als volgt doen: NIET: "Ik wil dat je vaker thuis bent, zo is het niet leuk." WEL: "Ik vind het jammer dat je er niet bent als ik 's avonds thuiskomt (of zoiets). Dan voel ik me alleen." Beschrijf objectief de situatie en vertel wat het met je doet, meer is niet nodig. Daarna wacht je haar reactie af. Zo geef je haar de ruimte om zelf een oplossing te zoeken in plaats van dat jij haar voorschrijft hoe ze zich moet gedragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100