Daar zijn geen regels voor. En er staat ook nergens dat je een brief MOET beantwoorden. Het gaat er denk ik meer om tot wanneer het nog netjes/wenselijk/aardig enz. is om een brief te beantwoorden. Als jij een brief krijgt van een familielid en je beantwoordt die pas na een halfjaar dan mag het duidelijk zijn dat dit niet erg vriendelijk/geïnteresseerd overkomt. Wil je dus een plezierig contact met diegene behouden dan kan het dus beter zijn om de brief binnen niet al te lange tijd te beantwoorden. Maar hoe lang die tijd "moet" zijn hangt ook weer van allerlei zaken af. Bijv. of die persoon zelf ook regelmatig naar je schrijft enz. enz.
En soms is het gewoon beter om een brief snel te beantwoorden gezien de daarin staande informatie.
Ik ga er, gezien de rubriek waarin je deze vraag stelt, van uit dat het om persoonlijke correspondentie gaat en niet om correspondentie met bijv. een bedrijf.