Hoe kan ik minder bang zijn dat hij vreemdgaat?

Om het een beetje kort te houden, ik heb sinds een half jaar voor het eerst een vriend, hij heeft al eerder relaties gehad. Ik ben enorm verliefd op hem en hij ook op mij al had hij in het begin een beetje moeite met het idee dat hij weer een serieuze relatie zou aangaan omdat hij een lange tijd vrijgezel was. Maar ik ben zo bang dat het een keer uitgaat of dat hij vreemdgaat, hij woont sinds kort in een andere stad. De gedachten dat hij een ander meisje zal ontmoeten maakt me echt gek. Dit is toch niet gezond? Ik kan soms gewoon nergens anders aan denken.... hoe kan ik minder bang zijn dat hij het ooit uit zal maken en minder bang zijn dat hij vreemd zal gaan of een ander meisje ontmoet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (3)

Door te zorgen dat je spannend voor hem blijft, leef je eigen leven, doe je eigen dingen, claim hem niet. Koop vanmiddag nog het boek: de ideale vrouw is een bitch.
http://www.eci.nl/boeken/zilver-pockets-de-ideale-vrouw-is-een-bitch-sherry-argov-9789041762979?gclid=COaE9IbchroCFche3godpkIA1w (Ook gewoon bij de boekhandel te koop.
Dan begrijp je waarom dit belangrijk is. Zet niet alles opzij voor hem. Geniet van elkaar als jullie dat samen willen, maar niet omdat hij wil dat je bij hem bent, of omdat jij zit te wachten totdat hij komt. Blijf ook niet thuis omdat hij kan bellen, maar doe gewoon wat je zonder vriend ook zou doen. Dan blijf je leuk een spannend voor hem, maar ook voor jezelf. Liefde moet iets aan je eigen geluk aanvullen, niet je geluk zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Uitstekend advies crea!
Ritsuka
10 jaar geleden
Goed advies
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een man moet kunnen jagen, hij moet moeite voor je moeten doen. Als jij op alles ja zegt en altijd de dingen doet die hij leuk vindt, dan ben je niet spannend meer. Je moet hem blijven verassen, niet met cadeaus, maar met de dingen die je doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt koop dat boek, daar leer je veel van over jezelf, maar ook over mannen. Ga bijvoorbeeld winkelen en 's avonds naar de sauna, als je dat hebt afgesproken met een vriendin en laat daarvoor het etentje met luxe hotelovernachting schieten, dat hij later aan je voorstelde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je niet "will to please" bent. Ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin op alles ja en amen zegt.
Doe de dingen die je ook deed, van toen je nog vrijgezel was. Ieder heeft zijn eigen leven, hobby's en gewoonten, hou je daar aan. Probeer te voorkomen dat de angst overgaat in jaloezie, want dan wordt het een lastige relatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werk aan je zelfvertrouwen, je moet op je tenen lopen als je moeite moet doen om niet te laten merken dat je jaloers bent. Op een dag hou je dat niet meer vol en dan barst de bom. In een relatie moet je eerlijk tegen elkaar kunnen zijn en elkaar vertrouwen. Je mag best een klein geheimpje hebben, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Vertel hem over je onzekerheden, als je dat blijft houden. Als het goed is geeft hij om je zoals hij je heeft leren kennen en mag je gewoon jezelf zijn. Vind jezelf leuk zoals je bent en straal dat uit, dan is er niets of niemand waar jij bang voor hoeft te zijn.
Dit moet heel moeilijk en pijnlijk voor je zijn.
Maar een ander kan je moeilijk veranderen, je kan alleen aan jezelf werken.
Bouw aan je eigen leven.
Word zelf sterker.
Een goed boek is ook:"Als hij maar gelukkig is."
Ik wens je veel sterkte en de uitbouw van een eigen weg.
En ik ben het helemaal eens met antwoord 1. Dat is een prima antwoord.
Hartegroet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(Antwoord gebaseerd op summiere informatie en zeer bescheiden levenservaring.)
Er is een verschil tussen 'bang zijn' dat hij vreemdgaat, en 'vermoeden' dat hij vreemdgaat. De huidige antwoorden neigen een beetje naar de oplossingen voor het geval als je 'vermoedt' dat hij vreemd gaat.
De vraag klinkt echter echt als een 'bang zijn dat'. Het is goed om de angst te accepteren. Niet er tegen vechten. Dat put je alleen maar uit, en haalt het gevoel niet weg. Dit betekent echter niet dat je moet handelen alsof die angst ergens op slaat! (Zo te horen is de angst nergens op gebaseerd.)
Als je vertrouwen in de relatie hebt, mag je jezelf daar ook gerust aan herinneren af en toe.
Iets moeilijker is je voorstellen als hij echt vreemd zou gaan. Je zou je kunnen afvragen of het werkelijk zo eng is, en misschien zelfs of er sowieso iets tussen jullie zou veranderen.
Je kan ook je zorgen van je af schrijven of praten met iemand die je heel goed vertrouwt. (Je moet zeker weten dat ze geen roddels beginnen, en je ouders zijn vaak bevooroordeeld.) Een andere creatieve uiting zou ook kunnen helpen.
Afleiding zoeken is ook een optie. Na verloop van tijd ben je misschien minder geneigd om bang te worden.
Je moet je goed beseffen dat de angst voornamelijk jouw eigen probleem is, en je vriend er niet teveel mee zou moeten opzadelen. Als je het echter helemaal niet trekt, is hij er hopelijk om je te helpen. Vraag hem om te helpen met die irrationele angst in zo'n geval, en ga hem zeker niet uithoren/in de val laten lopen/beschuldigen.
Je hoeft ook niet jezelf te 'verbeteren' alsof hij al bezig is met vreemdgaan. Er is niets aan de hand; het grootste probleem lijkt de angst zelf en daar moet je aan werken. Het zal waarschijnlijk hard werken zijn. Zet hem op.