Waar is herkenning in een partner opgebasseerd?

Elkaar wederzijds herkennen.. niet in uiterlijke kenmerken.
Maar waar dan op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Ik denk dat je een verkeerd woord gebruikt. Herkenning is niet zo belangrijk in een relatie. Wederzijdse erkenning des te meer. Maar da's heel wat anders.
14 jaar geleden
Wederzijdse herkenning is iets in de ander zien, iets menen te herkennen wat je met de ander deelt. Een gebied waarop je elkaar veilig kunt vinden. Hierdoor verdwijnt soms afstandelijk gedrag automatisch naar de achtergrond. Als je normaal de kat uit de boom kijkt, of niet zomaar iemand aanspreekt kan dit wegvallen.
Het kan een gedeeld gevoel van humor zijn, of een situatie die je allebei hebt meegemaakt, of gewoon gek zijn van klassieke muziek/voetbal/oude auto's...enz. enz. Het kan ook gewoon beginnen met een blik die je met elkaar wisselt waarin je weet dat je hetzelfde denkt.
Als je iets herkent in de ander stel je jezelf ook open voor de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje vage vraagstelling, maar ik denk dat je bedoeld hoe je kan herkennen of iemand je partner kan zijn?
Dat kun je alleen maar aanvoelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een wederzijds weten... Her-kennen kan alleen als je ooit ge-kent hebt... Is er geen kennen dan is er ook geen herkennen... Dus her-kennen komt van weten...

Je weet het gewoon... en dat her-ken je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gekenD
Herkennen is niet de basis voor een relatie. Dat is lust, die moet overgaan in vriendschap en respect. Je mag het ook niet omkeren, mannen en vrouwen worden opgewonden van Takeshi Kaneshiro, een aziatische filmster, ik ook, De lust is er dus wel, maar ik moet er niet aan denken om met hem een relatie te beginnen, ik heb ook respect voor hem, maar ik denk niet, dat ik ooit vriendjes met hem zou kunnen worden. Hij geeft mij niet het gevoel een thuishaven te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf best een realistisch en nuchter persoon maar toch geloof ik dat sommige mensen al in een eerder leven bij elkaar zijn geweest. Die kom je in een ander soort relatie in je volgende leven gewoon weer tegen.
Ik heb dat zelf trouwens niet met mijn partner, maar wel met mijn dochter. Ik ben ervan overtuigd dat wij elkaar al langer kennen.
Ik voel me er zelf ook een beetje raar over en ik heb geen hard bewijs, maar volgens mij zijn we samen al eens ergens geweest.