Nee dat kan niet. Check alle mogelijkheden op deze site: http://nierdonor.nl/bloedgroep/bloedgroep.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou mogelijk kunnen zijn. Ik heb 5 maanden geleden een nier gedoneerd met A negatief , naar mijn vriendin met A positief…..dit ging prima. Andersom had het niet gegaan. Er bestaan schema’ s voor , moeten gewoon via internet te vinden zijn.

Toegevoegd na 13 minuten:
Volgens het onderstaande schema kan het niet. Echter hebben ze tegenwoordig dat ze het door de bloedgroep heen kunnen trekken.
En als je echt wilt helpen bestaat er ook een cross over. Zodat je met 2 stellen kunt ruilen tot een match. In dit geval moet je je echt tot een deskundige wenden om tot een passend antwoord te komen. Want er komt nog meer bij kijken dan bloedgroep alleen.

In ieder geval veel succes.