Hoe weet je of je moeder een ander heeft?

Mijn moeder is sinds kort gescheiden en mijn vermoeden is dat ze een ander heeft, ik weet het eigenlijk zeker. Hoe vraag en zeg ik het beste dat dat mijn vermoeden is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Je vraagt aan haar of het klopt wat jij vermoedt, namelijk dat of er misschien een stiefvader in beeld is?
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Toch zul je het aan háár moeten vragen.
tinus1969
9 jaar geleden
Ja, en ik zou het woord stiefvader niet meteen gebruiken. Want misschien is het juist niet de bedoeling dat die man je stiefvader wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat dacht je van: "Mam, stel dat je een nieuwe vriend zou hebben, hoe/wanneer zou je het dan aan me vertellen?" Als je moeder er nog niet over wil praten (of het is echt niet zo), kan ze dan namelijk bijvoorbeeld iets zeggen als: "Nou, ik zou het je pas vertellen als ik heel zeker wist dat ik een vaste relatie met hem wil..". Maar, als ze het je toch eigenlijk al wilde vertellen, dan geeft dit haar een goede opening..:-) (Overigens: ik ben veel ouder dan jij hoor, en ook gescheiden (vrouw), maar ik zou het zelf niet over 'een ander' hebben. Nadat je bent gescheiden, ben je immers weer alleenstaand). Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou vragen of ze toevallig iemand op het oog heeft en dat je je dat afvraagt omdat ze gescheiden is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea +
Verder ben ik het helemaal met de manier van uhmramon een en ook tinus heeft gelijk. Ik ben benieuwd hoe je moeder reageert en of je er iets aan hebt gehad.
Vraag of ze het nog zou zien zitten om aan een nieuwe relatie te beginnen. Als ze positief heeft geantwoord, vraag je haar of dit misschien al zo is? Zeg er zeker bij dat dit alleen maar een vermoeden was. Je kan het altijd vragen. Als je niets vraagt zal je ook geen bevestiging krijgen. Ik hoop dat ze open en eerlijk is tegen je.

Als ze negatief antwoord kan je beter nog even afwachten, dit wil zeggen dat ze het nog rustig aan wil doen en kijken of het echt wel iets wordt met die ene man. Daarna zal ze het pas willen zeggen of ze zou je niet willen overdonderen.

Bouw vooral een goede band op met je moeder. Doe samen dingen en je zal automatisch heel open worden tegen elkaar. Neem elkaar in vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waaraan merk je dit? waarom denk je dat je moeder een nieuwe relatie heeft?

Is ze bijvoorbeeld heel erg vrolijk. Dan zou je daarmee kunnen beginnen. Goh mam, wat ben je toch vrolijk de laatste tijd...
Moeders willen hun kinderen meestal beschermen. En dus niet te snel confronteren met een nieuwe liefde die misschien al snel weer over kan zijn. Ze zal het dus vast vertellen als ze er zekerder van is. Het ligt er uiteraard ook aan hoe jij hier tegenover staat.
Als ze denkt dat jij het vervelend vindt dan zal ze het minder snel vertellen. Want ook zij vindt dat vast moeilijk. Als jij er geen problemen mee hebt, laat dat dan merken.
(Goh mam, heb je binnenkort nog een leuke date? :P)
Humor maakt het meestal makkelijker.