Maud is de Engelse vorm van de Germaanse naam Mathilde wat "strijdbare meid" of "machtige strijdster" betekent. Maud is afgeleid van Mathilde via de Franse vorm Mahault. Maud is vooral een meisjesnaam maar wordt soms ook aan jongens gegeven. In de 12de eeuw noemde de Engelse koning Henri I zijn dochter zowel Mathilde als Maud. Ze werd uiteindelijk keizerin Maud. In de 19de eeuw werd Maud populair naar aanleiding van het gedicht "Maud" van Afred Lord Tennyson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een T Tol in het Duits?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maud is een Ierse meisjesnaam. Het betekent `sterk krijgster`. Extra info: Waar word het gebruikt? De naam Maud wordt voornamelijk gebruikt in Engelstalige landen. Het is een verkorte vorm van Matilda, gebruikt in Engelstalige landen.