als een vriendin tijdelijk bij me inwoont die veel schulden heeft ben ik dan ook aansprakelijk voor haar schulden ?

wil niet aansprakelijk zijn voor een ander haar schulden...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat ben je niet. Al kunnen er wel problemen komen als er eventueel beslag op haar eigendommen wordt gelegd. Want de deurwaarder weet niet wat van haar en wat van jou is. Zorg dus dat je van alles wat waarde heeft, aan kunt tonen dat het jouw eigendom is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja indien haar adres officieel bij jou staat dan ben jij in die zin mede aansprakelijk voor de schulden die zij heeft, dat als er een deurwaarder aan te pas komt ook jouw spullen kunnen aangeslagen worden als jij niet per factuur kan bewijzen dat ze door jou (of door iemand anders dan die vriendin) werden aangekocht vooraleer die vriendin bij jou kwam wonen.

Indien het officiële adres van die vriendin elders staat dan blijf je wat deurwaarders betreft buiten schot want die zijn verplicht om zich aan het officiële adres van jouw vriendin te melden voor eventuele inbeslagname van goederen.

Indien men schulden komt vorderen via een incasso bureau dan durft het al eens gebeuren dat die het niet zo nauw nemen met het officiële adres van degene die een schuld heeft openstaan en zij durven dus wel behoorlijk intimiderende brieven of andere boodschappen aan jouw adres laten toekomen.

Praat hierover met die vriendin en weeg voor jezelf af of het jou al die spanningen waard is.

Liefs en veel Succes ermee!