ik ben altijd triest en weet niet waarom, kan iemand aub helpen???

ik ben een meisje van 16 jaar en in school heb ik nu een heel andere klas gekregen. ik vind de klas niet 100% leuk, leuk. we zijn maar met 10 en er is maar 1 iemand die ik echt tof vind. en dat is al het eerste punt waar ik een beetje triest over ben. als zij ooit weg is heb ik niemand. op de speelplaats amuseer ik me wel mat mijn vriendinnen van verleden jaren. maar wanneer ik s'avonds thuiskom en ik alleen in men bed lig, dan lig ik alleen maar te denken over school en hoe het zou zijn als mijn klasvriendin weg is ofzo, en hou luidruchtig de andere mensen wel zijn. en dan word ik nog triest over dingen die ik niet weet. zoals nu ook: ik vond het vandaag in school wel oké. maar toch heb ik nu zin om te huilen en gewoon nooit meer te stoppen.

kan iemand mij helpen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Praat erover met iemand, je ouders?
En het komt ook gedeeltelijk door de puberteit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niemand is altijd triest, ook jij niet daar ben ik zeker van ;-) Dus...
Ga voor het slapengaan eens na op welke momenten je die dag wél vrolijk was en ga met die sfeer van vrolijkheid slapen.
In het begin zal je nog vaak afwijken naar doemgedachten doch hoe vaker jij jouw brein 'dwingt' om af te stemmen op vreugdevol stemmende informatie des te makkelijker het wordt om vrolijk te worden van jezelf en eender wat zich aandient op jouw pad. Hopelijk stemt het jou vrolijk dat je een + krijgt voor jouw vraag ;-) Leer Liefde voelen voor jezelf en alles wat is zoals het is.
Een mooier geschenk kan je jezelf en anderen niet gunnen. Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Het beste antwoord

Misschien is het een beetje overhaast gegeneraliseerd om dit op je pubertijd te gooien... Maar dat is waarschijnlijk wel een grote factor. Begrijp ik goed dat je in een klas zit met maar 10 leerlingen? In zo'n kleine groep zou ik namelijk zeggen dat het makkelijker is om snel een hechte groep te worden dan bij een grote groep waarin vriendengroepjes ontstaan en je snel buiten kan vallen... Je hebt het over die ene vriendin waarvan je bang bent dat je alleen bent als zij weg is. Probeer daarom niet haar als enige vriendin te zien, maar ook je andere klasgenoten. En als je het echt niet kan vinden met de mensen uit je klas, probeer het dan ten minste bij de anderen die je waarschijnlijk dan in de pauze en na school ziet. Ik ben zelf een 17 jarige jongen en heb ook niet veel vrienden in mijn klas, maar ik heb toch elke dag een leuke tijd op school, gewoon omdat ik het goed kan vinden met iedereen.

Veel succes en plezier op school!! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad maar een groep van 10. maar ik ben niet z'n vriendenmaker. ik heb wel een 5 tal vrienden op de speelplaats.
maar ik volg KSO, en bij ons in de school heb je dan elke dag behalve op woensdag en na het school zie ik mijn vriendinnen dan niet. waardoor ik dan helemaal alleen naar huis moet. ik hoop dat mijn puberteit snel over is en dat ik snel zo oud ben als jouw Dionzand. bij ons in school de eerste en tweede graad appart en dan ga je zoals ik nu naar het gebouw van de derde graad. daarom dat ik de mensen in school niet ken waardoor op de speelplaats het contact nog een beetje vaag is. maar ik kga er probere aan te werken. thanks voor de bemoedigende woorden : )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed gedaan Dionzand! Je hebt het helemaal goed. Lottieke, ook jij komt er wel meis, het leven heeft nu eenmaal zo zijn ups en downs. De puberteit maakt dat allemaal nog veel erger...en het gekke is.. je kunt er ook nog es niks aan doen! Je gedachten gaan vaak de hele andere kant op dan je zou willen. Het is allemaal onderdeel van een levensfase waar we allemaal, en ieder mens doorheen zijn gegaan. Maar het komt echt goed Lottieke. Geloof me, niet iedereen is tegen jou, jij bent op dit moment eerder tegen iedereen. Daar kun jij niks aan doen, het maakt deel uit van je volwassen wording en je eigen zoektocht naar jouw plaats in de wereld.

ik als ouwe BEER kan dat weten want ik was een VERSCHRIKKELIJK persoon in mijn puberteit. ( ehh, 40 jaar geleden dus :-) )
En nu? hahaha, tis wel jaren later maar 'I love everyone and everyone loves me!!!' Dat is je beloning Lottieke, als je het leven neemt zoals het komt!

Andere antwoorden (2)

Je bent gewoon aan het puberen, jezelf leren kennen, dat kost energie, emotie en strijd, daar moet je even doorheen, dan komt het weer goed.
Als je ouder wordt dan wordt je zekerder, durf je makkelijker iemand anders aan te spreken, kun je makkelijker een manier vinden om jezelf te vermaken. Even geduld nog, dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is altijd een reden en/of oorzaak waarom we ons triest voelen.
En wijzelf zijn daar in eerste instantie verantwoordelijk voor.
Het kan zijn dat je deze geaardheid meegekregen hebt via jouw natuurlijk bepaalde eigenschappen, doch het kan ook zijn dat jij te lang tussen mensen hebt geleefd die jou vanuit eigen onvermogen tot Vrolijkheid nooit hebben geleerd hoe jij jezelf systematisch tot een vrolijke levensgenieter kan ontpoppen.

Het is simpelweg gezegd zo dat de aard van onze gedachten en intenties bepalend is voor de aard en/of het karakter van onze hormonen. En onze hormonen zijn onder andere de grondleggers van onze gemoedstoestand.

Indien Jijzelf dus veel trieste of niet-vrolijk stemmende gedachten de overhand laat nemen dan blijf jij hormonen activeren die deze ongewenste toestand actief blijven houden.

Van zodra je per dag meer Vrolijk stemmende gedachten hebt gelanceerd dan trieste gedachten ga je het soort hormonen activeren die aanzetten tot Glimlachen, gekke bekken trekken of schaterlachen enz.
En vanwege dat Glimlachen, gekke bekken trekken of schaterlachen ga je opnieuw extra hormonen activeren die tot vrolijk stemmende gedachten aanzetten.

En ja, aanvankelijk kan het voor een doemdenkertje als jij héél vermoeiend zijn om het gedachte roer om te gooien.
Maar toch raad ik jou aan om dat vanaf Nu te doen want het loont zowel op korte als lange termijn om op bewust vrolijk stemmende wijze aan het leven deel te nemen.

Je krijgt er niet enkel een goed gevoel voor in de plaats maar ook nog een pak zelfvertrouwen, en extra mensen die jou leuk vinden om wie je bent.
Bovendien ga je 'plots' wél leuke aspecten ontdekken bij de mensen (oa jouw klasgenoten) die jij nu maar zus en zo lijkt te vinden.

Ga voortaan bewust naar bed met een focus op vrolijk stemmende gedachten.
Je kan bijvoorbeeld een vast zinnetje gebruiken zoals:
Ik wens mezelf en alle eenzame mensen een vlaag van vrolijkheid toe!
of
Ik wens Alles & Iedereen Succes toe opdat hun mooiste dromen tot leven zouden kunnen komen.

Sta 's morgens ook pas op nadat je van elk klasgenootje iets positiefs hebt kunnen bedenken.
Geef ze in gedachten een complimentje.

Geef ook jezelf eens wat vaker een Glimlach in de spiegel.
Let eens op hoe jij dan verandert.
Geef jezelf ook minstens 3 complimentjes per dag.

Je kan in gedachten of luidop eindeloze constructieve boodschappen vormen.
Hoe vaker je dat doet, hoe vrolijker je wordt ;-)

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me