Waar kan ik heen sta op straat ?

İk ben een vrouw van 20 jaar en kan niet meer thuis wonen ( bij mijn ouders ) weten julie wat ik kan doen? sta eigenlijk nu op straat en kan nergens heen . İs er een optie voor studenten? Waar moet ik heen om een huis kamer te krijgen vinden huren ? ( Omgeving Eindhoven,Den-bosch,Oss )

Alvast bedankt Groetjes R.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vraag hulp bij JIP, hier kun je met al je vragen terecht.

Bronnen:
http://www.jipsite.nl/

je kunt in de sleutel kijken of regio ( weekkranten van oss ) En misschien heb je hier iets aan http://kamernet.nl/huren/kamer-Oss?gclid=CJadj8GyyLgCFUTItAod6z8AqA Misschien tijdelijk bij een vriend(in) of familie , kennis logeren

In een aantal grote plaatsen zoals Oss, Helmond en Eindhoven zijn zogenaamde opvanghuizen, in Oss is dat het Verdihuis 0412 636 251, in Helmond Huize d'n Herd 049 253 67 78, en in Eindhoven NEMO-huis 040 246 58 82. Succes.

zoek naar een studenten huis

Je vertelt vrij weinig over je precieze situatie eigenlijk, maar zeker voor tijdelijke opvang is het meestal wel mogelijk om het eigen netwerk aan te spreken: familie, vrienden, kennissen. Daarnaast is er natuurlijk de professionele hulpverlening. Het lijkt me hoe dan ook goed om in contact te komen met iemand die je kan begeleiden hierin, of dat nu een maatschappelijk werkster is, iemand van het Leger des Heils, een studentenpsycholoog (ik begrijp dat je student bent?) of van een andere instantie zoals iemand bij de gemeente, GGD, GGZ, etc. Allemaal een beetje afhankelijk van wat er precies speelt en waar jij hulp bij nodig hebt. Qua wonen zou je kunnen kijken via de studentenhuisvesting en ook kunnen informeren bij de gemeente (afdeling volkshuisvesting, al kan dat per gemeente anders heten) en bij de woningbouworganisaties. Soms is er een urgentie mogelijk wanneer iemand echt (bijna) op straat staat, hoewel dat tegenwoordig niet gemakkelijk zal zijn. Maar ook buiten de reguliere paden zijn er opties: denk aan tijdelijke verhuur van huizen in de verkoop, anti-kraakwonen en dergelijke. Er zijn gelukkig ook organisaties voor maatschappelijke opvang, in Eindhoven heb je bijvoorbeeld het Stedelijk Kompas: http://www.eindhoven.nl/inwonersplein/zorg-welzijn-inkomen/opvang-dak-en-thuislozen.htm. Zij richten zich op dak- en thuislozen en kunnen zowel tijdelijke (nacht)opvang bieden als mensen helpen om zo snel mogelijk een meer definitieve oplossing te vinden. Daarnaast: ik weet niet wat er speelt tussen jou en je ouders, maar je ouders hebben een onderhoudsplicht tot je 21e. Uiteraard gaan er veel meer mensen zelfstandig wonen vóór die leeftijd, maar feitelijk zijn de ouders dan nog altijd verplicht om hun kinderen financieel te onderhouden tot ze 21 zijn. Je ouders kunnen dus niet 'zomaar' besluiten om een thuiswonend 20-jarig kind op straat te zetten en verder geen enkele ondersteuning te bieden. Ook dat is iets waar een hulpverlener je mee kan helpen. Misschien red je het zonder je ouders en dan is het natuurlijk prima, maar de wetgever zegt niet voor niets dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen tot ze 21 zijn. Het is dus niet de bedoeling dat je dakloos bent of honger lijdt omdat je ouders niet voldoen aan hun zorgplicht terwijl zij dit wel zouden kunnen.

Je kan altijd ergens heen, ja zelfs terug naar huis naar jouw ouders. Ook al lijkt dat op dit moment niet de beste optie. Misschien had/heb jij deze shocktherapie wel nodig om te beseffen dat je je eender waar zal 'moeten' leren aanpassen als je een leuk leven wenst tegemoet te gaan. Weet ook dat je voor elke confrontatie die je uit de weg gaat er minstens één andere gelijkaardige in de plaats komt tot je leert om pas ergens te vertrekken en/of ergens mee op te houden als je in staat bent om dat op een Liefdevolle en/of respectvolle manier te doen. Doe je dat niet dan krijg je altijd opnieuw het deksel op 'Jouw' neus en dat heb je dan echt wel aan jezelf te danken hoor. Ik spreek uit ervaring en sinds ik deze wijze les heb geleerd is mijn leven één groot feest waarin ik voor de volle 100% de verantwoordelijkheid neem voor mijn deel in het grote geheel. Misschien is het tijd om ook eens Sorry te zeggen tegen jouw ouders en een open gesprek met hen aan te gaan waardoor jullie op een fijne manier aan deze overgang in jullie leven kunnen bouwen?! Indien ik van jou was dan zou ik de uitdaging aangaan om tijdelijk terug naar huis te gaan om daarna met een rugzak vol Liefdevolle herinneringen te vertrekken want die weegt niets in verhouding tot de bagage die je thans met je meesleurt. Denk er gewoon eens over na en neem voor de volle 100% de verantwoordelijkheid voor de keuzes die Jij maakt! Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100