mijn ex eist sex anders werkt hij niet mee met de scheiding, wat kan ik doen?

Er is sprake geweest van huiselijk geweld, nu wil mijn ex voor de laatste keer sex en zal anders niet meewerken met de scheiding. Hij zal mij geen vrijwaring voor de auto geven die nog op mijn naam staat en dreigt voor aardig wat boetes te zorgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de auto nog op jouw naam staat dan kun je de auto terug eisen,doet hij dit niet dan kun je het beste aangifte doen van diefstal zodat je in ieder geval gevrijwaard bent van boete's tot je de auto terug hebt of een vrijwaringsbewijs in je bezit is. De afhandeling van de scheiding kun je het beste aan een advocaat overlaten en alleen het contact via je advocaat laten lopen. Absoluut niet ingaan op zijn eis want het blijft niet bij één keer en die ene keer is eigenlijk al te veel.

Het antwoord van Maria is helemaal correct. Maar wat ik zeker zou doen is behalve aangifte van diefstal van de auto, ook een (nieuwe) aangifte van huiselijk geweld doen. Het eisen van sex onder dreiging van wat dan ook IS geweld, de dader vervalt dus is herhaling! Verder zou ik ook een contactverbod vragen, want ik haal uit je beschrijving dat hij er niet voor terugdeinst om je wat aan te doen. Ik besef heel goed dat het, zo op afstand, heel erg makkelijk praten is, maar ik raad je aan om daders van dit soort strafbare feiten geen millimeter ruimte te geven, ze weten zelden van ophouden (eigenlijk mag ik niet van dader spreken, maar van verdachte, hij is nog niet veroordeeld). Probeer als het even mogelijk is om in geval van contact met hem, niet alleen te zijn en laat alle contact via de advocaat lopen. Heel veel sterkte, want dit is een heel nare situatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100