vriendin reageert anders, wat moet ik doen?

Sinds een paar dagen reageert mijn vriendin heel anders. Ze praat de laatste tijd wel veel met een andere kerel die ze in de disco heeft ontmoet en mee gepraat. Sinds dat moment reageert ze een beetje kortaf en doet ze ook geheimzinnig met haar telefoon ect..
Normaal mocht ik eerder gewoon haar telefoon pakken om wat op te zoeken, toen ik dit eergister deed zei ze geschokt je leest toch niet mn appjes he?
Ik heb stiekem meegekeken over mn schouder maar zag er heel onschuldig uit. Ik heb haar er wel op aangesproken maar ze zegt nee het is niks, maak je niet druk je moet niet jaloers worden.
Op dit moment zijn we 7 maand samen, ik denk dat er wat aan de hand is of dat ze die kerel wel ziet zitten..

Ik weet niet wat ik moet doen, nog een keer aangeven dat ik het niet fijn vind? TIPS AUB!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Probeer gewoon te praten: schat, het lijkt of er iets is, je reageert anders.
Niet beschuldigen of beginnen over die kerel, gewoon je zorgen uiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka
Dat heb ik geprobeerd gisteren, ze zegt zelf dat er niks aan de hand is en ik me nergens zorgen om hoef te maken, ze zegt dit is gewoon een vriend waar ik gewoon mee praat.
Als ik haar vraag waarom ze dan zo geheimzinnig er over doet word het stil.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet, ik hou van haar en ik wil haar echt niet kwijt. Het maakt me gewoon gek dat ze de hele tijd dat haar mobiel trilt er gelijk op kijkt en mij eigenlijk niet echt aandacht meer geeft omdat ze gefocust is op haar telefoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als zij gewoon met die vriend praat moet ze je dat ook kunnen laten zien maar het kan ook zijn dat ze een verrassing voor jou aan het plannen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle
Dat denk ik niet, ze zit de heletijd te praten met die gast, het probleem is dus ik ken die jongen niet. Ze heeft hem ontmoet toen ze met haar vriendengroep uit ging, ik kon die avond niet omdat ik niet lekker in orde was, heb nu heel veel spijt dat ik niet ben gegaan, want anders was ze niet op die gast afgelopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze hem wel ziet zitten maar ik kan het ook mis hebben, ik denk dat je gewoon een keer moet proberen mee te kijken, ze probeert iets te verberger, vraag haar: in mijn ogen ziet het eruit dat je iets voor me
Verbergt maar ik hou van je en wil het eerlijk weten. Probeer het, succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ze heeft recht op haar privacy maar jij hebt recht op duidelijkheid. Ik zou haar dan toch voor het blok zetten: of je laat zien waarover jullie zo gezellig appen of we stoppen met deze relatie. Als ze werkelijk zo open bezig is met die jongen is zij jou toch niet waard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat altijd maar voor een keuze zetten als je er even niet uit komt.. Belachelijk. Als er werkelijk niks is kan dat heel verkeerd over komen, ik zou het in ieder geval niet pikken als mijn partner mij voor zo'n keuze zou zetten omdat hij zelf wat achterdochtig is. Vraag het haar gewoon, zeg wat je hier zegt, dat je haar niet kwijt wilt maar dat je wel wilt dat ze eerlijk is.

Antwoorden (6)

luister naar je gevoel maar ga geen gekke dingen doen of zeggen daar maak je het alleen maar erger mee.
dat ze contact heeft met iemand die ze pas heeft leren kennen en tegen jou een houding aanneemt die jou op scherp zet zegt dat er toch meer aan de hand is.
praat open over je gevoel over dit gedoe en maak haar duidelijk dat je je er niet prettig bij voelt.
optie 2.
nonchalant reageren op dingen die ze zegt of doet.
met gelijke munt terugbetalen ,dus ook sms'n met iemand van het andere geslacht en angstvallig je telefoon bij je houden en kijken hoe zij daar op reageert.
onthoud 1 ding en dat is dat je je niet moet kwaad maken want dat zal averechts werken.
laat het ook geen obsessie worden en vraag je af of je hier wel mee verder wilt want
dan kan je beter nu na 7 maanden een streep trekken dan wanneer je b.v. een paar jaar met elkaar zit.
hou je koppie erbij en laat je niet gek maken.
succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan hij beter met een goede vriend appen (gesprekken die nergens over gaan...) en daar geheimzinnig over doen. Mocht zij niks gedaan hebben heeft vraagsteller dat wel gedaan met iemand van andere geslacht. Zo kan ze hem niks verwijten. Als ze het wachtwoord veranderd heeft bv is er wel degelijk wat aan de hand. Het is niet netjes maar als je zekerheid wil kijk dan in haar telefoon. Zijn gesprekken gedelete weet je ook genoeg. Nogmaals dit is niet netjes maar zekerheid is ook wat je wil. En geen leugen relatie voor nog drie jaar bv.
niko
11 jaar geleden
allemaal spelletjes spelen.stop daarmee,en toon volwassen gedrag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom spelletjes spelen met haar terwijl er misschien helemaal niets is om bezorgd over te zijn?! Dat is om een nog sterkere reactie van de ander vragen en wie zit daar nu eerlijk gezegd op te wachten? Het is de bedoeling om conflicten te vermijden en niet om er extra te creëren, toch? Ga bovendien nooit direct van het ergste uit want dan begin je achter alles iets te zoeken en uiteraard gaat de ander zich dan ook anders gedragen waardoor het er op lijkt dat er iets mis is. Ga ten allen tijde van het beste uit en dan kan je later altijd zeggen dat je de andere alle kansen van de wereld gegund hebt.
Op die manier haal je trouwens ook écht het beste uit die ander én ook uit jezelf. Al de rest zorgt voor meer narigheid dan ons lief is. Dat weet ik uit first line ervaring uit mijn eigen puberale tijd - hahaha. Dus ja dat minnetje komt van mij ;-) ;-) Anyway, Have Fun Any Way!
kappen met die meid.jij geeft aan dat haar gedrag jou stoort,pijn doet.als ze dan niet de moeite neemt om jou echt gerust te stellen,is er meer aan de hand.volgens mij heb je het goed gezien en weet je het ook.vertrouw je eigen gevoel en pik het niet dat ze je zo behandeld.gedraag je als een volwassen man en kom op voor je recht op duidelijkheid.zij speelt een spel met jou.zeer onvolwassen.sterkte ermee.
11 jaar geleden
Vraag haar eens of ze wel lekker in haar vel zit, of er iets mis is thuis, of op haar werk, misschien is haar gedrag wel afkomstig van een hele andere oorzaak dan jij denkt. Ik ben opgevoed met het briefgeheim, dat je niet iemand anders zijn of haar post leest, dat geldt nu ook voor de telefoon en de computer, ik zal, als ik dat zou kunnen, nooit de berichten die aan een ander gericht zijn lezen. Jammer dat jullie elkaars privacy niet gerespecteerd hebben op dat vlak, dat had problemen kunnen voorkomen. Je schrijft vaak dingen anders op, dan dat je het mondeling zou zeggen, voor de lezer is dat iets kleins, wat aansluit op een eerder bericht. Voor iemand die het gesprek niet gevolgd heeft, kan dat heel anders overkomen. Wees dus niet jaloers op geschreven teksten. Het is begrijpelijk dat dit je samen met haar vreemde gedrag wantrouwend maakt, maar zoek naar de oorzaak, die kun je alleen bij haar vinden. Eis eerlijkheid van haar, maar ook van jezelf. Door een eerlijke relatie aan te gaan, of op te gaan bouwen, kom je meer van elkaar te weten, maar respecteer wel elkaars kleine eigen dingetjes, je hoeft niet alles van elkaar te weten. Wat niet wil zeggen dat je haar gedrag moet pikken, ze moet je een uitleg geven hierover, verklaren waarom ze zo doet en of het iets met jou te maken heeft, daar heb jij recht op, zodat je weet waar je aan toe bent. Met maak je niet druk, je moet niet jaloers worden, kun jij niets, behalve je af vragen of je je echt niet druk en jaloers moet maken, ga naar haar toe en vraag een verklaring. Geeft zij die jou niet, dan ga je weg en blijf je weg, totdat zij je uitlegt wat er aan de hand is, zo kun je geen duurzame relatie opbouwen. Leg het balletje dus bij haar neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet naar je gevoel luisteren,en het is inderdaad vreemd nadat ze een andere man heeft leren kennen dat ze anders is tegen over jou,
kun je niet gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je merkt en voelt dat ze veranderd is naar haar ontmoeting met die andere man?
je kan erbij zeggen dat je haar wel vertrouwd en niet jaloers bent maar dat aar verandering naar jou toe je gewoon niet lekker zit!
ik wens je succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit soort situaties is het lastig om te relativeren en alles zo objectief mogelijk te bekijken, omdat jouw gevoelens heftig meespelen.
Allereerst een paar puntjes:
- jij vindt, dat je vriendin anders reageert; dat kan natuurlijk, maar het kan ook zijn dat jij dingen ziet die er niet zijn, omdat je je zorgen maakt over die man.
- als zij je zelf heeft verteld van die man in de discotheek, dan is ze daar open over geweest en zou je dat kunnen zien als: geen probleem.
- weet je zeker, dat ze veel met die man praat? Kan natuurlijk ook zijn, dat ze met anderen praat en dat jij anders denkt dan het in werkelijkheid is.
- je dènkt, dat er wat aan de hand is en dat ze hem ziet zitten, maar dat weet je dus niet zeker. Inmiddels zijn die gedachten gaan overheersen en vertrouw je haar en wat zij hierover zegt niet meer.

Persoonlijk ben ik een voorstander van open- en eerlijkheid naar anderen, maar ook naar mezelf toe.
Wat ik je daarom aanraad is: probeer eerst bij jezelf na te gaan, of je van een mug een olifant maakt in je denken.
Gedachten kunnen heel veel doen: nu bijvoorbeeld vertrouw je haar niet meer, verwijt je haar dingen èn voel jij je verdrietig/machteloos/onzeker/angstig etc. terwijl je niets zeker weet.
Daarbij lijkt mij een goed gesprek met haar zeer zinvol. Een gesprek, waarbij je bij jezelf blijft. Je kunt bijvoorbeeld aangeven, wat jouw gedachten zijn hierover, wat je erbij voelt, wat daar de gevolgen van zijn voor jou en hoe naar je dat allemaal vindt. Maak haar geen verwijten, want het kan best zo zijn, dat die totaal onterecht zijn. Vraag haar of ze ook open en eerlijk naar jou toe wil zijn, omdat je ècht wilt weten hoe de vork in de steel zit en dat jullie daar beiden mee zijn gebaat/recht op hebben.
Natuurlijk kan het ook heel goed zijn, dat jouw gedachten juist zijn. Dan is het, hoe naar en pijnlijk ook, beter om dat zo snel mogelijk zeker te weten, toch?
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een open en (h)eerlijke + voor dit weldoordachte antwoord ;-) Liefs en Fijne zondag nog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke reactie, dank je wel!
Fijne dag.
Blijf gewoon jezelf.
Blijf de dingen doen die jij altijd al graag deed en dan vergroot je de kans dat jouw aantrekkelijke kantjes waar ze zeven maand geleden voor zwichtte haar aandacht wegtrekken van die ander.

En ja ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
En toch is het zowat de enige manier om het leven voor jou en haar aangenaam te houden.

En weet je, als zij werkelijk de ware is voor jou dan kan die ander wel tijdelijk wat extra aandacht krijgen doch in haar hart zal ze steevast voor jou als partner blijven kiezen.

Indien ze toch voor die ander kiest dan kan jij daar met de beste wil van de wereld niets aan veranderen. Je zou het tijdelijk kunnen verhinderen maar jullie zouden er geen van beiden een goed gevoel aan overhouden.

Geef haar de volle vrijheid die ze nodig heeft om te praten met anderen. Pas dan kan ze ook de onaangename kantjes van die ander ontdekken. En die ontdekt ze vaak sneller als jij haar durft te vertrouwen.

Enne...
er is helemaal niets mis mee om haar te zeggen dat je het even moeilijk hebt met haar extra aandacht voor die ander maar gun haar wél de vrijheid om met die ander om te gaan.
Het klinkt voor velen naïef maar als zij zegt dat jij niet jaloers hoeft te worden dan voeg je maar beter de daad bij het woord.
Indien ze later toch niet betrouwbaar zou blijken dan kan ze de breuk alleszins niet aan jouw jaloersheid wijten. Dan heeft het gewoon zo moeten zijn en dan kan jij tenminste zeggen dat je haar alle vrijheid hebt gegeven die elke mens verdient om zichzelf en de eigen behoeften te ontdekken.

Neem haar op geen enkel moment iets kwalijk want het is voor vele mensen een hele klus om te ontdekken wat ze écht willen en wat niet écht bij hen past.

Dus als je het moeilijk hebt ga dan in gedachten terug naar de mooie momenten tussen jullie samen en ga ook terugdenken aan de leuke dingen die jij nog wilde doen toen jullie nog geen verkering hadden.
We maken een relatie zowel voor onszelf en anderen veel boeiender als we onze persoonlijke dromen en idealen leven blijven inblazen.

Focus deze week dus eens op jezelf en jouw eigen behoeften van voor jullie verkering en doe er daadwerkelijk iets mee.
Doe het om je zinnen te verzetten, doe het om eventuele sleur te doorbreken.
En...
Geniet er met volle teugen van!

Blijf vooral bewust en oprecht van elkaar houden, no matter what ;-) ;-)
Dat loont Altijd!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me