Waarom behandelen mensen tijdens een relatie je erg zorgzaam en daarna alsof je niets meer bent?

Omdat ik nog niet zolang geleden gedumpt ben..
Hij was zorgzaam voor me en lief. Nu behandelt die me alsof ik één grote fout ben geweest. Misschien is dat nog wel zo, maar waarom doen mensen tijdens een relatie dan totaal anders tegen je? Grappen over je maken, uitlachen en je jaloers maken?
Is dit dan zijn ware aard?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat het nog steeds pijnlijk is. Door jou van zich 'af te trappen' heeft hij misschien het gevoel controle te hebben over de situatie en zijn gevoelens. Een soort van zelfbescherming die nogal rot uit pakt voor jou. Maar als dit zo is,kan het je wel helpen hem op een andere manier te bekijken... Dat hij zichzelf blijkbaar in de weg zit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee.
Mensen hebben vaak twee kanten, een liefdevolle en (wat ik noem) een meer zwarte kant.
Hij heeft allebei deze kanten in zich, je moet je afvragen/voelen welke kant sterker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn ware aard zijn, maar ook iets anders, namelijk onzekerheid.

Misschien is hij er zelf niet helemaal van overtuigd dat hij er goed aan gedaan heeft om je te dumpen, en probeert hij middels zijn voornoemde gedrag, zichzelf er van te overtuigen dat hij juist gehandeld heeft.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat moet ik nou? Moet ik nou nooit meer iets met hem beginnen?
Deed hij dit tijdens jullie relatie? Grappen-uitlachen en jaloers maken?
Dan heeft de liefde niet echt diep gezeten en was je waarschijnlijk leuk voor een bepaalde periode...Er zijn mannen op deze aardbol die veel moeite doen om je te veroveren,en als dat gelukt is laten ze je vallen als een baksteen...Je bent dan hun zoveelste verovering...
Gelukkig is dat maar een klein aantal mannen wat zo'n spelletje speelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hij deed dit niet tijdens onze relatie. Toen deed die juist zorgzaam, gewoon zoals het hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat hij het dan doet om zelf als goede vriend over te komen tegenover anderen...dat jij dan de boosdoener bent...snap je wat ik bedoel?
dat andere dan jou als de rotte appel beschouwen,want hij is zogenaamd perfect en aan hem mankeert niets,maar het ligt allemaal aan jou....het is erg lullig van hem dat hij je nu zo behandelt,maar laat het gaan..wees de wijste in dit geval en als andere mensen er tegen jou over beginnen,trap je hem ook de grond in...schop de bal maar terug!
Iemand moet dan eigenlijk zijn eigen gevoelens en emoties onder ogen zien, en veel mensen, echt heel veel mensen doen alles om dat te voorkomen.

Dat ze met zulke negativiteit hun probleem alleen nog maar erger maken hebben ze vaak helemaal niet in de gaten...

Sterkte!

Toegevoegd na 9 uur:
*Ik bedoelde dat HIJ dan dingen onder ogen moet zien, zijn eigen gevoelens. Niet jij. Degene die negatief doet heeft emoties zitten die onverwerkt zijn.... En zoveel mensen kiezen negativiteit tegen een ander als schild tegen hun eigen emoties.... zodat ze hun eigen pijn maar niet hoeven voelen.

Toegevoegd na 9 uur:
* ik denk dus dat je onmacht en onverwerkte emoties ziet, tezamen met een keuze, -al dan niet bewust - om dat af te schermen met negativiteit tegen jou...

Wat dat betreft is het de kunst om afstand te nemen, en te weten hoe dit werkt, zodat je niet alle pijn van HEM door je eigen 'schild' laat komen.

nogmaals, sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap dit niet, hij wist toch wat die deed en wat die ging doen? Waarom moet je het zelf dan onder ogen zien? Dat je er dan echt vanaf ben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde dat HIJ dan dingen onder ogen moet zien, zijn eigen gevoelens. Niet jij. Degene die negatief doet heeft emoties zitten die onverwerkt zijn.... En zoveel mensen kiezen negativiteit tegen een ander als schild tegen hun eigen emoties. Dat bedoelde ik. Ik was inderdaad niet erg duidelijk. sorry!
Dat zit in de bloed van diegene, soms kunnen mensen gewetenloos zijn...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan komen door dat hij rot tegen je doet om beter van te worden om van zijn schuld gevoel af te komen het kan ook zij. Dat die bang. Is dat je nog hem wil maar op zo manier wil die duidelijk maken dat het echt over is wat je beter kan doen is lekker laten gaan en niet aan je laten vreten het is geen hand vol maar land vol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappen over je maken, uitlachen en je jaloers maken. Dit hoort natuurlijk niet in een relatie en is fout.
Ik denk dat je gewoon een foute vent aan hem had. Dat hij dat wat jullie hadden nu omschrijft als één grote fout, tja dat zal wel komen omdat hij zelf zo fout is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan gewoon machogedrag zijn van hem.