Hoe kan ik mezelf sterker maken? Ik ben al een paar keer bedrogen door 4 verschillende kerels. Trek ik die zelf aan? En hoe ga ik weer vertrouwen..?

Een leuke vent vroeg eens naar mijn vorige relaties, dus ik zei dat ik een paar keer bedrogen was. De volgende dag kreeg ik een smsje: We zitten niet op 1 lijn.. ligt aan mij.. sorry. Kwam ik te onzeker over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzeker... weet niet. Ik heb er het gevoel bij dat hij het misschien meer als 'slachtoffer'gedrag ervaren heeft en daar niets mee kan...

Het beste antwoord

door het rustig aan op te bouwen, te luisteren naar je intuitie bij een man. niet praten over vorige relaties is ook slim, waarom zou je ook? vind ik dan. vooral negatief praten over exen maakt de ander zich ongemakkelijk voelen, omdat je dat ook wel over hem zult doen.

het is al een hele stap dat je je bewust bent van het feit dat je steeds dezelfde situatie hebt met mannen.

werk aan je eigenwaarde. en lees het boek: de ideale vrouw is een bitch.

doe het vooral rustig aan, leer hem eerst maar goed kennen en kijk wat hij te bieden heeft. verlies je zelf niet in een man. laat hem merken dat jij speciaal bent, en dat hij hard moet werken om jou te winnen. je merkt snel genoeg of hij echt voor je gaat, of dat hij je voor wat anders wilde.

heb in principe vertrouwen in hem, anders krijg je het ook niet terug. en vreemdgaan komt in de beste huwelijken voor, als je geen vertrouwen hebt of teveel angst hebt gaat het self fullfilling prophecy principe werken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo herfst, mooi gezegd 'verlies jezelf niet in en man'.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je 'self fulfilling prophecy' noemt, herken ik dat inderdaad in mijn vorige relaties. Ik dacht meteen al: die gaat vreemd, hij liegt, ik vóel het gewoon! En ja dan gebeurd dat ook...
Thanx!

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, lijkt me nieet. Mij lijkt iemand die het per sms uitmaakt de onzekere. Heeft niet eens het lef persoonlijke dingen persoonlijk uit te spreken
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja precies! En ik ben gewoon heel nieuwsgierig waarom we niet op 1 lijn zitten. Zoveel weet ie niet van me namelijk.
anneliez
13 jaar geleden
sorry beetje verkeerd gelezen/conclusie getrokken.
Vervelende situatie.

Het enige wat ik me dan afvraag.. Hoe kan je continue mannen treffen die je bedriegen. Blijkbaar ben je aangetrokkentot een groep mannen die niet zo heel erg betrouwbaar is. Of ben je in een relatie gestapt waarin jij andere verwachtingen had dan je partner. Ik kan je hooguit adviseren om het langzaam aan te doen. Een vriendin van ons heeft ook altijd problemen met mannen. Echter, zij ziet sexuele handelingen als de enige manier om een man te binden. Dat mannen dat anders zien, ziet zij niet. Ik zeg niet dat dat bij jhou speelt; Dat kan jij zelf het beste beoordelen.

De beste manier om niet bedrogen te worden, is door je vertrouwen in beetjes te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je inderdaad wat onzeker overkwam.

Je zou eens wat boeken kunnen lezen over foute mannen, bijv. 'Het monsterverbond,
de aantrekkingskracht van foute mannen'van Carolien Roodvoets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je eerste vraag te beantwoorden: er is van alles te doen om je sterker te maken. Misschien kan je in therapie, maar ik weet niet of dat nodig is. Je kan boeken lezen, workshops, etc.

Maar ja, als iemand vraagt, hoe waren je vorige relaties, dan hoef je niet te liegen. Het schijnt wel verstandig te zijn om niet te veel te praten over je vorige relaties op een eerste afspraak (was het een eerste afspraak?)

Klopt het dat je nu denkt dat je nu iets verkeerd hebt gedaan? (meen ik tussen de regels door te lezen?)
Het zou kunnen zijn dat jullie hoe dan ook niet op een lijn hadden gezeten, dat wil niet zeggen dat jij anders had moeten doen. Er zijn geen goede en slechte antwoorden op zo'n moment, toch?

Om terug te komen op therapie, ik voelde me altijd aangetrokken tot een bepaald type man, ik ben op een gegeven moment in therapie gegaan en toen werd ik verliefd op een heel ander type man. Daar ben ik nu al 14 jaar mee getrouwd en nog steeds gelukkig.