Ik heb afgelopen weekend een miskraam gehad met 5 weken. Nu nog steeds hartkloppingen. Test is negatief.

Ik had in de weken dat ik nog niet wist dat ik zwanger was erge hartkloppingen. Achteraf bleek dus dat ik zwanger was.
Die hartkloppingen had ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook en ik weet dat het dus bij een zwangerschap hoort. Maar ik heb zondagmorgen negatief getest en inmiddels alles al verloren. Nu heb ik nog steeds hartkloppingen, met name 's avonds. Kan het zijn dat ik toch nog hcg in m'n lichaam heb ondanks dat de test negatief was? Of is het verstandig even langs de huisarts te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb het al een plekje kunnen geven. Mijn 1e zwangerschap eindigde met 13.5 week met een curettage vanwege een missed abortion. Die klap kwam veel harder aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel jammer, maar goed dat je het nu een plekje hebt gegeven

Antwoorden (3)

Wat naar!

Als je pas een paar dagen geleden een miskraam hebt gehad dan heb je nog wel HCG in je lijf. Dit moet binnen vier weken wel weg zijn (dan wordt je ook weer ongesteld)
Het is niet gek dat jij je nog niet helemaal normaal voelt.
Als je het niet vertrouwd, even naar de huisarts gaan.

Ik neem aan dat je na de miskraam al bij de huisarts (of andere arts) ben geweest?
Je moet je toch altijd wel even na laten kijken of alles goed is gegaan.

Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet bij een huisarts geweest. Volgens mij heeft mijn lichaam het zelf heel goed opgelost. Ik denk dat je het snel genoeg merkt als er wat achter gebleven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op zich natuurlijk een goed advies, het bezoek aan de huisarts, maar als jij denkt dat het allemaal is opgelost door je eigen lichaam, hoeft het ook niet (is mijn ervaring). Doe wat je hart je ingeeft.
Je geeft het zelf aan, wees verstandig en ga langs de huisarts !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw hartkloppingen kunnen vele oorzaken hebben. Bv stress, hormonen enz. Als jij een miskraam hebt gehad dan zijn daarmee niet je hormonen tot rust. Daardoor voel je je wel zwanger maar bent het dus blijkbaar niet meer. Toch wil ik je adviseren langs je huisarts te gaan. Hij kan dan je bloeddruk opmeten en hij kan je adviseren over curretage nodig is. Sterkte !