Heeft mediation zin als er al een ouderschapsplan is?

Mijn ex en ik hebben al anderhalf jaar een ouderschapsplan welke anderhalve maand geleden nog door ons beiden is aangepast en goedgekeurd. Nu botert het de laatste weken niet goed tussen mijn ex en mijn huidige vriendin en nu wil ze ineens het ouderschapsplan laten vastleggen bij een mediator. Dit omdat ik volgens haar de afspraken niet na zou komen. Dit is dus helemaal niet zo, ik kom alle vastgelegde afspraken altijd na, alleen ben ik gestopt met ja en amen zeggen op door haar opgelegde regels die niét in het plan staan.

Er vanuit gaande dat ik de vastgelegde afspraken gewoon nakom, heeft het toch helemaal geen zin om het ouderschapsplan bij een mediator vast te leggen? Dit kost alleen maar onnodig geld.

Als ik niet akkoord ga met mediation, stapt ze naar een advocaat. Volgens haar moet ik haar advocaatkosten dan betalen. (we zijn niét getrouwd geweest!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Jij hoeft de advocaat kosten helemaal niet te betalen. Als ze mediation wil kan je ook kijken naar een gratis oplossing b.v bij een maatschappelijkwerker. Mediation is altijd goed maar niet als dwangmiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan zin hebben. Ik heb zelf goede ervaring met een mediator uit Gouda. Ik kan je aanraden contact met hen op te nemen.