K ben Hollands en heb al 1,5 jaar relatie met een Turk. Waarvan ik de moeder nog niet heb gezien omdat zy my niet accepteerd. Hoe kan ik geaccepteerd

Worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Dit is wel een heel persoonlijke vraag.
Die dus niet in algmeenheid te beantwoorden is.

1]
Vraag het aan je vriend. Die kent zijn moeder het beste.

2]
Vraag zo veel mogelijk informatie over waar zijn moeder vandaan komt en waarom zij jou niet accepteert.
Vraag het hem.

3]
Misschien wil zijn moeder dat hij alleen maar met een Turks meisje om gaat?
Vraag het hem.

4]
Is het geloof een kwestie? Zou je Moslim moeten worden?
Vraag het hem.
Bedenkt zelf of je dat zou willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf ook een turk en ik begrijp jouw situatie. Ik weet ook waarom zijn ouders zoiets doen. Zoals de bovenstaande schrijft, het heeft met het geloof te maken. Turkse mensen luisteren ook veel naar hun omgeving. Dus ze zijn bang dat hun omgeving dit afkeurt of zelfs hun uitlacht. Maar ik raad je aan om door te gaan. Het gaat om jullie twee. Maar ik weet 100% zeker dat de moeder uiteindelijk jou accepteert. Zo zijn meeste Turkse mensen. Ze kunnen hun kinderen nooit laten gaan. Dus uiteindelijk worden jullie allebei geaccepteerd. Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult heel veel geduld moeten hebben en heel veel moeten geven, als je dat vol houdt zul je mss ooit geaccepteerd worden. Maar geloof dat het moeilijk is om in die cultuur binnen te komen hoe gastvrij ze tegenover andere mensen zijn, maar in het gezin ligt dat wel iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kan jij niet voor zorgen dat moet de moeder van je vriend zelf toestaan.

respect, begrip en jezelf blijven zullen een waardevolle bijdrage kunnen zijn maar dan nog geeft het geen garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dit 2x van dichtbij meegemaakt en in beide gevallen arriveert de door de ouders overeengekomen huwelijkspartner in Nederland en heb jij het nakijken. Dit klinkt wel erg cru,maar is in veel gevallen de realiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt keesje, dit is een nichtje van me ook overkomen, en ze ging al jaren met die knul.
Ik denk dat je er verstandig aan doet je aanstaande schoonmoeder met veel liefde en respect tegemoet te treden.

Je kunt b.v. beginnen met haar een leuke kaart te sturen met daarop een paar vriendelijke woorden..want..

Want wellicht heeft die mevrouw wel heel veel moeite om haar zoon zomaar aan een andere vrouw 'af te staan'

Neem een bloemetje mee en wees lief en voorkomend als je probeert een gesprek met haar aan te gaan..en laat haar zien dat ze er een dochter bij krijgt in plaats van haar zoon te verliezen.

Mogelijk kun je eerst ook met haar man, je aanstaande schoonvader dus, gaan praten en zijn hulp inroepen..

En je vriend kan ook met zijn moeder gaan praten en erop aandringen dat jullie elkaar eens ontmoeten..

Verlies echter nooit je geduld, blijf vriendelijk..en gun die mevrouw wat tijd.

Overigens weet ik vrijwel zeker dat het allemaal dik in orde komt tussen jou en je schoonmama. Het is, in verreweg de meeste gevallen, gewoon een kwestie van tijd..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of je 1x langs mag komen en neem iets van hun cultuur mee bv baklava en klets met haar behandel haar net als je eigen moeder en laat zien dat je hun cultuur waardeert succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw vriend jullie relatie serieus neemt, is het ZIJN taak om te zorgen dat zijn moeder jou accepteert. Hij zal dus de eerste stap moeten zetten en met haar moeten gaan praten over zijn grote liefde. En hij zal het initiatief moeten nemen om te zorgen dat jullie samen bij zijn ouders op bezoek kunnen.

Dus ga een serieus gesprek aan met je vriend, en vraag hem wat hij kan doen om de band tussen jou en zijn moeder te verbeteren. Vertel hem dat je dat graag wil, omdat je met hem verder wil en dus ook deel van zijn familie uit wil maken.

Als hij het probeert maar het niet voor elkaar krijgt, gaat het jou ZEKER niet lukken. Als hij het niet eens probeert, zegt dat heel veel over jullie relatie en moet jij je achter je oren krabben, want dan zit het bij hem een stuk minder diep dan bij jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel turkse mensen luisteren heel veel naar hun familie, hun familie is hun informatie-/acceptatiepunt.
als zij het er niet mee eens zijn gebeurd het niet.
het ligt idd aan het geloof.
het enige wat je kunt doen is ervoor zorgen dat als de moeder van je vriend bij je vriend op bezoek is, jij daar ook bent. zodat ze je wel moet zien, doe extra aardig en draag een beetje bedekte kleren, niet te sletterig. blijf wel jezelf! heel belangrijk. toon interesse in haar.
meer kun je niet doen!