Wat zijn geschikte activiteiten om met een blinde man te ondernemen?

Ik heb binnenkort een eerste afspraakje met een man die blind is. Graag wil ik wel iets doen ipv alleen maar ergens iets drinken ofzo. Heeft iemand geschikte tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Gezien: fietsen op een tandem. Zelf zou ik dan voorstellen om een route te nemen met verschillende landschappen, dus wat bos, wat heide, een waterplas. Geuren, geluiden, en wind en zonnewarmteverschillen. En onderweg desgewenst vertellen wat er zoal te zien is en te zien zal zijn even verder op. Deel ook mede als je een bocht omgaat enzo. Het is er weliswaar nu niet het weer voor maar voor een volgende keer....
Winteractiviteiten: een lezing bezoeken, een concert, naar een voorstellling waar wat te lachen valt. (eigen binnenkomertje: "we hebben onze eerste blind-date vandaag")
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (13)

Ga naar een concert, als hij daar van houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samen koken. Genieten van goed eten een goed gesrek & een lekker glas wijn.

Kan je verstelt staan hoeveel een blinde toch zomaar kan, zoals wijn inschenken zonder dat het door de hele kamer vliegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die nieuw gaat ontmoeten denk ik dat praten een eerste vereiste is... Laat de man praten, over zijn verleden, hoe het kwam en alle relevante zaken uit het verleden... En al luisterende kom je ook te weten waar hij van houdt en wat hij het liefste doet... Daar kun je dan een volgende keer op inspelen... Zo zou ik dat doen...

Ik zou niet een kaartje kopen van Madame Toussaud en naar Amsterdam trekken zonder dat ik er meer over wist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zou ik dit aan die man zelf vragen. Je kunt namelijk van alles willen, maar als hij het niet leuk vindt om te doen heb je er niets aan.
Vreemd misschien, maar bij mij komt op om naar een museum te gaan en de zaken die daar tentoongesteld staan te beschrijven. Wie weet vindt hij dat geweldig omdat niet veel mensen die moeite voor hem doen...
Nogmaals dit is maar een idee, overleg met de man zelf wat hij leuk vindt om te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou hem gewoon vragen wat hij leuk vind in wat hij kan.
ik heb zelf een vriendin die blind is en die doet eigenlijk alles zelf en kan heel veel. ze kookt voor het hele gezin en doet de hele huishouding bijna zelf.

blinde mensen houden vaak van muziek. mischien kunnen jullie een muziekje opzetten en lekker samen dansen/zingen/ zelf muziek maken.
en gewoon gezellig kletsen met een lekker hapje erbij.
14 jaar geleden
Ik zou een eindje gaan wandelen (de meeste blinden kunnen met stok of geleidehond heel goed wandelen) en dat afsluiten door ergens wat te gaan drinken.
En ondertussen veel praten natuurlijk, om elkaar te leren kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen om je in te leven in zijn wereld door een bezoek te brengen aan Stichting Wakan. www.wakan.nl. Ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me een heel bijzondere ervaring.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsen op een tandem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik zou zeggen: hetzelfde wat je op een eerste date met een ziende man zou doen. Oké, je kunt misschien beter niet samen gaan skaten of videogames spelen, maar dat zou je waarschijnlijk toch al niet doen op een eerste date.

Maak vooral niet de fout te denken dat een blinde (bijna) niets zelf kan doen! Als je twijfelt: stel het voor en laat hém bepalen of het wel of niet geschikt is voor jullie samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik beginnen met bedenken wat jij leuk vindt op een eerste date. Door te kiezen wat jij leuk vindt, laat je iets zien van wie jij bent. Waar denk je aan? Eten? Muziek? Theater? De buitenlucht in? Of juist thuis blijven?
Als het weer het toelaat en je kunt ergens een tandem huren kun je lekker fietsen. Daarna kook je iets lekkers voor hem. Misschien doe je hem een plezier met een theaterbezoek. Ik wens je veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe en waar heb je deze man ontmoet via vrijwilligers werk of advertentie?
Een blind persoon is echt niet anders dan jij en ik.Wat doe je normaal op een eerste afspraak moet je maar denken,en misschien heeft hij wel een idee.Maak je niet druk je zal zien dat het goed gaat.
Ik heb zelf namelijk veel blinde familieleden en zij doen alles wat jij en ik ook doen en leuk vinden.Ga lekker winkelen,wandelen,fietsen.Overleg wat hij leuk vindt om te doen.Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nijmegen is het "Muzieum", gaat over blind zijn en dan kun je zelf ook ervaren hoe het is om blind te zijn. Je kan dan rond lopen in een pikdonkere ruimte met een stok. Ik vond het heel erg indrukwekkend. Ook kun je braille doen en zo. Ik weet niet of het geschikt is, maar je kunt wel en kijkje nemen in zijn wereld. Ook kun je daar zelfs uit eten in het donker, heel apart!

Ik weet totaal niet wat voor man het is natuurlijk, en of het geschikt is, maar misschien voor later een aanrader.

Heel veel plezier met je date in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ezeltje prik?

Toegevoegd na 3 minuten:
Meid, wees gewoon jezelf, en vergeet even de handicap van de persoon die je misschien gaat liefhebben.
Bel 'm, en vraag: Joh, je bent blind en ik ben daar niet aan gewend. Wil je me daar een beetje overheen helpen en me zeggen wat ik je kan aanbieden om samen een leuke tijd te hebben bij ons uitje?
KLAAR!

Kortom: Vergeet de blindheid en weest gewoon jezelf.

Fijne dag, en geniet van 'm!