Wat moet ik met deze gevoelens?

Vanaf mijn 16de jaar heb ik een relatie met een ontzettende lieve en mooie vrouw. Echter, nu na 7,5 jaar begin ik andere vrouwen en hun interesses steeds interessanter te vinden. Ik begin me af te vragen of deze relatie nu wel is wat het moet zijn. Ik kan niet al mijn interesses in haar kwijt en andersom ook niet. Maar we verzorgen en steunen elkaar en hebben elkaar lief. Ze is ontzettend aanhankelijk en dat ergert me ook steeds vaker. We hebben bijna alles samen voor het eerst gedaan en dat schept natuurlijk een gigantische band. Wat moet ik toch met deze gevoelens voor andere vrouwen? Het is niet de eerste keer overigens, maar nu begint mijn klokje te tikken. Het oude vertrouwde is toch het makkelijkste lijkt wel, maar of het ook het beste is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vanaf je 16e.. dat is best jong. Dat je nu interesse krijgt in andere vrouwens, kan dat liggen aan het feit dat deze vrouw je eerste serieuse relatie was? Dat je dus geen 'vergelijkingsmateriaal' hebt en dus niet weet hoe het is om met een andere vrouw samen te zijn? Weet je vrouw dat je je ergert aan haar aanhankelijkheid? Hebben jullie het daar wel eens over gehad samen? Weet ze ook dat je aan het twijfelen bent over deze relatie en dat dit niet de eerste keer is? Zo niet.. ga praten!! Het is toch makkelijker om dit met elkaar te delen, zo kun je namelijk ook te weten komen hoe zij over de relatie denkt. Misschien denkt/ zegt ze wel 'verdorie, ik wil je niet kwijt.. we gaan harder aan onze relatie werken!' en komt het gevoel dat deze vrouw echt de ware voor je is (weer) naar boven voor je. Hebben jullie er al vaak over gepraat, maar merk je geen verbeteringen of veranderingen? Staan deze gedachtens je relatie in de weg en blijf je steeds maar twijfelen? Dan wordt het misschien toch tijd om knopen door te hakken. Het is niet eerlijk voor beiden om elkaar in de waan te laten dat het goed gaat. Denk na over je toekomst en kom er alleen of samen uit wat het beste is voor jullie en je relatie. Succes in ieder geval. Het lijkt me geen fijne situatie..

24 jaar? 7,5 hoor.....

Het is erg lastig. Ik heb ook een vriend die ik al vanaf mijn 15de ken. En af en toe botst het ook enorm omdat we ons dan verschrikkelijk aan elkaar ergeren maar we houden wel enorm veel van elkaar en kunnen ook niet zonder elkaar. Er is ook een periode in onze relatie geweest dat hij andere vrouwen leuk begon te vinden. In ons geval hebben we er eerlijk over gesproken tegen elkaar en hebben we gekozen voor een korte pauze in onze relatie. Dit duurde ongeveer een aantal dagen want hierdoor merkte hij wel hoeveel hij van me hield en hoe gezellig het samen was. In die korte tijd hebben we wel veel geleerd van de gevoelens van een ander maar ook van ons zelf. Ik zou dus zeggen; Praat er eerlijk over met je vriendin. Misschien heeft ze het ook wel bij andere mannen. Mocht dit zo zijn misschien zouden jullie er ook een korte pauze in kunnen lassen. Hierdoor krijg je een hele andere kijk op jullie relatie. In ieder geval ik zal niet te snel jullie relatie verbreken, er is verder toch geen haast bij? Ik zou dus in jouwn geval niet gelijk iets kiezen. Doe het rustig aan. Neem de tijd. Je kunt altijd nog voor wat anders kiezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100