ik vind dat je een 'klik' hebt met iemand als je je prettig voelt bij iemand en dat je diegene graag terugziet. Je kunt het goed met elkaar vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad het bestaat nog niet zo lang. Ik denk vanaf de jaren zestig. Een klik heb je als je bij elkaar past, zoek er niet teveel achter dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klik maak je als er herkenning is... en een klik maak je als er afstemming is... Gelijkschakeling, gelijkwaardigheid... Het klikt, dat zegt men als het makkelijk bij elkaar past, als iets vanzelf gaat, dan klikt het...

Klikken en vastklikken is iets uit het technologische tijdperk dus ouder dan dat tijdperk zal die uitdrukking dus ook niet zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een "klik" met iemand als je een bepaald gedachtegoed met elkaar deelt. Dat kan over allerlei uiteenlopende dingen gaan.

Bijv.: Je ontmoet iemand en het blijkt dat jullie allebei van dezelfde muziek houden. Dat is dan een klik tussen jullie. Je gaat samen bijv. eens een concert bezoeken.

Bijv.: Jij hebt een kind wat het op school niet zo goed doet, en een andere ouder heeft dat ook. Jullie kunnen dit heel goed met elkaar bespreken, en voelen elkaar goed aan. Dan heb je ook een "klik".

Soms kun je ook een "klik" hebben met een bepaald persoon. Dan zijn jullie over het algeheel genomen gelijkdenkend, en hebben dezelfde ideeën en opvattingen over bepaalde dingen. Bij zo iemand voel je je helemaal op je gemak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klik hebben met iemand betekent, je voelt je gewoon goed bij die persoon dat is de klik.