Is de pil veilig op de 7e dag na te lange stopweek?

Ik ben de afgelopen maand te laat begonnen met de pil na mijn stopweek. Nu heb ik op de 7de dag sex gehad en 4 dagen erna weer vergeten. Dit was omdat ik zo misselijk was. Ik heb dit 2 dagen extreem gehad. Nu voel ik alsof ik ongesteld moet worden maar dat wilt niet komen, ik heb nu nog 6 pillen te slikken tot mijn stopweek? Zal ik nu zwanger kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

In principe moet je, als je te laat begint (je zegt niet hoelang te laat) een week lang seks met andere voorbehoedsmiddelen hebben voor de pil weer helemaal veilig is, dat is bij jou dus op het randje. Dat je na 4 dagen weer een pil bent vergeten maakt mij duidelijk dat de pil niet de juiste anticonceptie is voor jou.

Als je nu nog 6 pillen te slikken hebt zou je niet ongesteld moeten kunnen worden. Verder ben je nog te vroeg voor een zwangerschapstest. Om het zeker te weten moet je zo'n 16 dagen na die dag dat je seks had even testen. De kans dat je zwanger bent is heel klein maar je vergroot die wel door zo aan te rommelen.

Denk na over anticonceptie want dit gaat niet werken. Bespreek dit met je huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, voor jou zou het veiliger zijn om de pil te gaan doorslikken, als je de pil dan een keer vergeet houd je een stopweek.