Pasgeborenen gaan meestal poepen zodra er iets in de maag komt. Dit is als het ware een reflex. Naarmate baby’s ouder worden, de darmen rijper zijn en er meer controle is over de darmen verdwijnt die reflex.
Baby’s die borstvoeding krijgen hebben een zachte, waterige ontlasting die geel tot bruinig van kleur is en die een typische geur heeft. Er kunnen klontjes of slijm in zitten. Soms lijkt het wel op mosterd met pitjes erin.
Baby’s die flesvoeding krijgen hebben meestal dikkere ontlasting dan kinderen die borstvoeding krijgen. De kleur varieert tussen geel en lichtbruin. Bepaalde soorten flesvoeding geven een groenige ontlasting. Zolang het kindje tevreden is en geen klachten heeft is dat allemaal normaal.
Ook al is melk vloeibaar, er zitten wel vaste bestanddelen in.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de details xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja lekker, daar heb ik nu ook dagelijks mee te maken haha