Mijn zoontje is onder OTS uit huis geplaatst en ben weer opnieuw zwanger wat nu !?

Mijn zoontje is nu 3 jaar, en al 2 jaar en uit 2 jaar uithuis geplaatst wegens een valse aanklacht dat ik aan de drugs zal zitten, er is bewezen dat dit niet waar was, helaas vind jeugdzorg sinds dien steeds weer opnieuw een reden om hem nog niet terug te plaatsen we hebben echt alles wat mogelijk is gedaan maar zonder resultaat.
We zijn goede ouders.. maar.... na vul maar in telkens bedenken ze wel weer wat, nu is er al 2 jaar voorbij en zit onze zoon te lang in een pleeggezin en word dat gebruikt als reden dat het sowieso heel moeilijk word om hem ooit nog terug te plaatsen, dit werkt natuurlijk ook niet goed in de relatie tussen mij en mijn partner het geeft spanningen, en die gebruikt jeugd zorg ook weer tegen ons terwijl hun zorgen voor deze spanningen.
Nu is het geval dat door al die spanningen ik telkens wat ziek ben, hierdoor is mijn pil verzwakt en ben ik er achter gekomen opnieuw zwanger te zijn,
Nu sta ik met mijn rug tegen de muur, van binnen ben ik ontzettend blij zwanger te zijn.
Maar voor al bang, ik weet nu helemaal niet meer wat ik kan verwachten ik durf het ook niemand te vertellen bang voor een oordeel.
Wat moet ik nou?
Wat zal Jeugdzorg doen als deze hier achter komen?
Hoe zal het voor mijn zoon zijn later?
Als jeugd zorg er achter komt zullen ze dan gelijk OTS uitspreken op mijn ongeboren baby?
Zal deze mij ook weer afgenomen worden?
Ik zit met mijn handen in mijn haar..
Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pil wordt niet verzwakt door ziek zijn. Wel als je hem 'vergeet' in te nemen.
Begin eerst met eerlijk tegen jezelf te zijn. Wat is er veranderd ten opzichte van 2 jaar geleden. En is er nu wel ruimte om een kindje in een stimulerende en veilige omgeving op te laten groeien?
Of is het verstandiger om nu nog actie te ondernemen.
Het gaat nu alleen om het welzijn van het kind, de rest is onbelangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bepaalde geneesmiddelen en kruiden werken de werking van andere medicijnen tegen. Zo beperkt Sint-Janskruid bijvoorbeeld de werking van de anticonceptiepil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees direct eerlijk tegen BJZ. Ik werk veel met hen samen en heb ervaren dat eerlijkheid echt het beste werkt (al begrijp ik dat dit heel spannend voor je is). Een ots op een ongeboren kind is mogelijk, maar houdt niet direct uithuisplaatsing in. Dit kan ook een voogd zijn.
Geef bij BJZ aan dat je graag begeleiding wilt om de baby zelf op te voeden. Bijvoorbeeld met PPG (praktische pedagogische gezinsbegeleiding). Door met ze mee te denken en hulp te accepteren is de kans groter dat je de baby thuis mag houden.

Antwoorden (2)

Ik heb het idee dat er veel onduidelijkheid is, zowel voor jullie als voor de jeugdzorg. Ik weet natuurlijk niet wat er waar is van de aanklachten tegen jullie, maar ik raad je aan om een gesprek te regelen met de jeugdzorg. Je hebt daar recht op.
Het is wat afgezaagd, maar ik denk dat je in dit geval veel kan oplossen als je het op een volwassen en verstandige manier doet. Vraag wat precies de klachten zijn, en ga eens met hun praten om te kijken hoe jullie dingen zodanig kunnen veranderen dat jullie zoon weer terug naar huis mag. Misschien kunnen zij je een 'lijst' geven met dingen die jullie op orde moeten hebben. Ik snap natuurlijk dat dit heel vervelend is, maar ik geloof niet dat jeugdzorg echt totaal geen reden heeft gehad. Ik zeg niet dat jullie je schuldig maken aan een slechte opvoeding , maar misschien zien jullie iets door de vingers en dat kunnen jullie het beste oplossen door er samen met Jeugdzorg naar te kijken. Ik snap echter ook wel dat het moeilijk wordt om hem terug te plaatsen, hou hier rekening mee. Vergeet niet dat het belang van je zoontje het belangrijkste is. Je hoeft natuurlijk niet alles zomaar te pikken, maar probeer het dan op een volwassen manier op te lossen. Heel veel succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens! Ik heb voor mijn werk een lijst met voorwaarden voor 'goed genoeg' ouderschap (omdat niemand perfect is. BJZ heeft waarschijnlijk ook zoiets.
Jeugdzorg is destijds in het leven geroepen om misstanden op te lossen. Helaas is het zo dat, in geval van ECHTE misstanden, zij dikwijls verkeerd of veel te laat reageren en in de 'gemakkelijke gevallen' een onevenredig hard standpunt innemen.

Het is natuurlijk onmenselijk om een kind zijn/haar ouders te ontnemen èn om de ouders een kind af te pakken.

Buiten het feit dat ouders en kind volkomen uit elkaar groeien, legt zo'n situatie vooral de moeder, maar ook de vader, psychisch lam. De spanningen die daardoor ontstaan doen de onderlinge relatie geen goed en zorgen er tevens voor dat 'nieuwe' kinderen geen warm welkom op deze wereld krijgen.

Van jeugdzorg afkomen is bijna onmogelijk, want zij worden gesteund door de wet en jij als moeder of vader bent daarom 'verplicht' hen naar de mond te praten. Meehuilen met de wolven, heet dat.

Zoals ik bij mijn aanvang, hier boven, al zei, worden de echte gevallen doorgaans, ofwel niet aangepakt ofwel veel te laat onder ogen gezien. Bijna zou ik zeggen..ga emigreren.

Voor de goede orde kan ik nog zeggen dat ik zelf nimmer iets met jeugdzorg te maken heb gehad.

Groet,

Ton