ik heb bij mijn man steeds het gevoel dat ik uit mijn kracht ga staan, wat kan ik eraan doen?

Ik ben nu reeds meer dan tien jaar gehuwd met een man van mijn leeftijd. het is nooit eenvoudig geweest tussen ons.
maar meer en meer heb ik het gevoel dat ik als ik bij mijn man ben niet meer in mijn kracht sta. ik bedoel : ik voel mijn grenzen niet meer bij hem, in tegenstelling tot bij andere mensen. over het algemeen sta ik nl. wel in mijn kracht in het leven en ben een liefdevol persoon.
dit komt omdat mijn man heel dominant is, hij wil de hele tijd bepalen wat wij doen.
ook op vlak van lichaam houdt hij helemaal geen rekening met mijn grenzen . hij weet dat ik bepaalde dingen niet leuk vindt maar doet ze toch en lacht me dan uit als hij ziet dat ik me er niet goed bij voel.
"overmeesteren" noemt hij dat. Als hij me aanraakt is het altijd met een seksuele lading, nooit lief en teder. hij zegt ook nooit iets liefs.
Maar zo is hij nu eenmaal en hij laat wel op een andere manier zien dat hij van me houdt, bv. door dingen voor me te doen.
Nu zou het al veel helpen mocht ik bij dit alles in mijn kracht blijven staan. maar als ik bij hem ben begint het wel krachtig en na tien minuten ben ik mijn kracht kwijt. Ik zou graag bij hem mezelf minder verliezen.
Misschien komt het wel doordat ik als kind misbruikt ben, dat vooral die lichamelijk aanrakingen me zo verwarren. Maar ik ben zeker niet frigide, wil gewoon een beetje respect.
Hoe pak ik dit aan om ondanks alles toch mezelf te blijven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Praten brengt je in dit soort situaties vaak sneller en langduriger uit jouw innerlijke kracht dan bewust liefdevol gefocust zwijgen en jezelf meermaals afvragen waarom net Jij dit mag/moet ervaren?! Vraag jezelf élke keer opnieuw af waar de constructieve reden van dit soort situatie verscholen zit. Constructieve redenen zijn er altijd maar om ze te ontdekken dien je af te stappen van het dader-slachtoffer denkpatroon. Je dient er van uit te gaan dat wij allemaal, zonder enige uitzondering, over de kracht en de mogelijkheid beschikken om zowel onszelf als anderen een 100% gelijke waarde toe te kennen. Daarmee geef je zowel jezelf als de anderen ook een 100% gelijkwaardig nut. Dus van zodra je zelf iets als onaangenaam ervaart dan ben je zelf afgeweken van die 100% Gelijkwaardigheidsvisie. Je kan jezelf onderwaarderen of overwaarderen. Je kan anderen onderwaarderen of overwaarderen. Beiden leiden ze vroeg of laat tot lijden van één of meer betrokken partijen. Je zou kunnen stellen dat wij op eender welk moment getest worden in ons vermogen om te "Blijven Houden Van" eender wie of wat, no matter what. Je zou ook kunnen stellen dat wij getest worden op ons vermogen om onszelf in onze 100% positie te houden. Van zodra je stopt met het persoonlijk nemen van anderen hun daden en van zodra je start met het openstaan voor een ruimere visie op dezelfde feiten dan gaat jouw brein andere connecties maken en andere signalen uitsturen. Hierdoor ga je automatisch andere hormonen activeren die alweer tot andere reacties van de anderen aanzet. Wijzelf zijn via onze visie over onszelf dus verantwoordelijk voor de zogenaamde chemie tussen onszelf en anderen. Van zodra wijzelf vergeten om onszelf voor de volle 100% met de energie van zuivere Liefde te vullen (= EigenLiefde) dan bieden wij anderen automatisch de kans om onze daadwerkelijke 100% positie te ondermijnen. Anderen zijn zich hier vaak niet van bewust, het gebeurt gewoon. Consequent aan je EigenLiefde werken en kordaat doch ook herkenbaar Liefdevol jouw 100% positie innemen. Je wijzigt daarmee automatisch het dominante karakter van o.a. jouw partner. Ik spreek uit herhaalde ervaring dus ik ben zeker van mijn stuk als ik zeg dat dit 100% principe voor iedereen opgaat. Je dient er gewoon élke dag opnieuw consequent mee bezig te zijn zonder de ander ook maar iets te verwijten. Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Ik vind dat je in zo'n situatie geen respect moet vragen maar eisen !! Jij hebt recht op respect, zeker van je man. Als hij jou respecteert zal jij je ook beter in je kracht voelen. Ga een goed gesprek aan en maak duidelijk dat je nooit meer uitgelachen wil worden, dat je grenzen hebt en geef ze duidelijk aan en dat je nooit meer 'overmeesterd' wil worden, nooit meer omdat dat niet getuigt van respect naar jou toe en dat je dat absoluut wil. Spreek een soort proefperiode af waarin jullie hier samen aan werken, ingeroeste gewoontes zijn niet zomaar verdwenen, maar maak het bespreekbaar en maak vooral heel duidelijk wat jij wil. Respect !! Succes.

Praat met hem! Als er een dominant is in een relatie en dat niet prettig aanvoelt dan moet daar iets aan gedaan worden. Als hij niet wil luisteren praat dan met iemand anders erover. Sommige dingen die hij doet zijn echt fout! Hij moet rekening houden met wat jij wil en als hij dat niet doet, dan is hij jou niet waard. Zeg duidelijk waar het op staat; gaat hij toch door? Wegwezen!

robeer in een goed gesprek jou man duidelijk te maken wat je niet prettig vind en waar je hinder van ondervind. Stel duidelijk jou grenzen en geef hem een ultimatum om deze dingen te veranderen. Je hoeft je niet laten te domineren door iemand want ook jij hebt recht op respect waardering en zorg. Toegevoegd na 6 minuten: Wat betrefd dat je als kind bent misbruikt . Ga hiervoor naar een huisarts. Misschien is het een idee om dan via een psygoloog een therapie EMDR Dit wordt met veel succes toegepast voor mensen met traumatische ervaringen en mensen die zijn misbruikt in het verleden .

als je uit je kracht gaat komt dit vaak omdat bepaalde situaties refereren naar vroegere gebeurtenissen. je verwijst naar misbruik als kind. als je kind bent kan je weinig doen als je misbruikt wordt. je bouwt dan soms een overlevingsstrategie op, bv. uit je kracht gaan. Op die manier blijft het allemaal nog een beetje houdbaar. Ik ga ervan uit dat relaties leerervaringen zijn. Okee, het is zeker niet makkelijk voor jou. Maar deze relatie geeft je wel de kans om dingen uit het verleden los te laten. Hoe je terug in je kracht kan staan : - aanvaard de dingen zoals ze nu zijn. je man kan niet anders doen dan hoe hij doet. dit is zijn overlevingsmechanisme. misschien omdat hij dit gezien heeft van zijn vader. misschien door een andere reden. maar hij is duidelijk defensief ingesteld om zichzelf te beschermen tegen kwetsuren. - zie ook het positieve in hem en focus daarop - hou van jezelf. mensen weerspiegelen het respect dat je voor jezelf hebt. de schuld op iemand anders steken is altijd de makkelijkste weg. kijk liever waar je jezelf niet respecteert en verander dit. - wat is "in je kracht staan"? Ik vermoed dat het met deze man niet de meest aangewezen weg is om je zin te krijgen. hij is iemand die meer gebaat is bij een slim vosje die hem het gevoel geeft dat hij De man is en ondertussen haar zin krijgt. sommige mannen zijn nu eenmaal zo dom (gelukkig niet allemaal) dat ze liever een vrouw hebben die hen de hele tijd bevestigt . Maar als dat je aard niet is, moet je jezelf niet forceren. wees jezelf. plenty fishes in the sea, en er bestaat zeker een man die rijp genoeg is om je gelukkig te maken. allen moet jij zelf bedenken wat je wil : vechten voor deze relatie of gaan voor iets nieuws. Bedenk wel dat het risico bestaat dat je, als je zelf niet veranderd bent, hetzelfde soort man aantrekt. - ga op therapie om de dingen uit het verleden te verwerken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100