Is het hebben van een latrelatie na vier jaar samenwonen je relatie afbouwen of kun je het ook als opbouwen zien?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ikzelf zie het als opbouw (opnieuw) van de relatie. Mijn vriend ziet het als een halve relatie en dus afbouw, een half afscheid.

Toegevoegd na 6 uur:
Hij heeft het trouwens uitgemaakt en heeft zelf met de latrelatie ingestemd, alleen gaat ie nu de hele tijd lopen twijfelen. Voel me net een jojo. Samenwonen zit er niet meer in.

14 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, dit verklaart wel je eerdere vragen of en wat we iets aan mannen hebben...
Snuffel
14 jaar geleden
Die mannenvraag was uit boosheid. Had ik misschien niet moeten doen. Hij is trouwens verwijderd door de moderator. -5 punten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonde maar daar leer je weer van. Ik hoop dat je de (2 of 3) antwoorden nog wel gelezen hebt en je ook zal begrijpen dat mannen heus wel nut hebben :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoiets dacht ik al.
Snuffel
14 jaar geleden
Ja hoor, ik heb ze gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar kan je je tegenwoordig nog afreageren? alle begrip hoor

Het beste antwoord

Afstand is gewoon prima.
Dan kan je eens bekijken wat je hebt, had, mist en wil hebben. Soms als je iets wilt hebben, moet je het even loslaten.

Met dat loslaten heeft je vriend moeite. Die wil blijven vasthouden wat hij heeft.
Waar hij bang voor is, is dat hij geen controle heeft. Jij neemt jouw beslissing, daar "moet" hij dan in mee gaan. Bovendien is de uitkomst onzeker. Misschien kom jij er wel achter dat het prima is zonder hem, of dat je iemand anders (beter) ontmoet.

Afstand nemen is een hele goede manier om jezelf beter te leren kennen. Dus voor jouw is het altijd opbouwend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt eraan wat er na de latrelatie komt (;

Als het daarna uitgaat was het afbouwen.
Als het daarna hetzelfde gaat was het een verandering
Als het daarna beter gaat was het opbouwen.

Elke relatie is anders dus kijk wat er voor jou werkt en als dat na 4 jaar samenwonen een lat relatie is, is daar niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afbouwend, je gaat letterlijk verder van elkaar afstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet elke verandering is gevoeglijk negatief. Als een latrelatie beter bij de beide partners past en daar ben je achtergekomen na het samenwonen, is daar helemaal niets mis mee.

Ik kan me die situatie voorstellen als er bijv. kinderen van een ex-partner bij betrokken zijn. Als de kinderen ouder worden, kan het zijn dat er spanningen ontstaan. In dat ook punt kan ik mij het latten dus zeker voorstellen. Uiteraard zijn er meer voorbeelden te bedenken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je vriend gelijk, als hij het als afbouwen ziet, dan is hij niet erg enthousiast, dus dan kun je weinig steun verwachten. XiniX zou het volgende doen: afbouwen (lees: stoppen)... Zeker als ik andere vragen van je gezien heb...

Ik zie het zo, ik adviseer je niet om te stoppen, maar ik wist het wel in dit geval... Neem afstand, met de neus op de spiegel zie je niet goed, neem afstand en dan zul je wel helder zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Half Nederland weet nu alles over mijn zieleroerselen..
Misschien moet ik eens andersoortige vragen gaan stellen.
Snuffel
14 jaar geleden
Dank je, het is fijn dat je dat zegt.
Het kan opbouwend zijn,misschien hebben jullie wat afstand nodig om het juist leuker te hebben. Je sluit een perioden af ,maar je start wel weer een nieuwe periode met meer lucht ,wie weet hoe positief dat is voor jullie relatie. succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, jij vindt het opbouwen en jouw vriend afbouwen. Dit is voor iedereen ander, tenminste iedereen ervaart het anders.
Ik denk dat jouw vriend erg veel van je houdt en dus graag gewoon met jou blijft samenwonen. Jij moet daarentegen gaan kijken wat je zelf wilt. Je moet natuurljk niet bij hem blijven wonen als je je daar zelf niet prettig bij voelt. In ieder geval kun je wel blij zijn met zo'n partner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Hij heeft het trouwens uitgemaakt en heeft zelf met de latrelatie ingestemd, alleen gaat ie nu de hele tijd lopen twijfelen. Voel me net een jojo. Samenwonen zit er het komende jaar even niet in.
Klinkt als het willen behouden van de lusten en niet van de lasten!