Omdat bij mij voordat ik mijn zoon eindelijk in mijn armen kon sluiten al 3 miskramen hadden plaatsgevonden, waardoor je na talloze curettages, laparoscolpieën, hysteroscopieën, steeds ouder wordt, was het bij mij vooral praktisch om te weten wat voor geslacht ons kindje had, toen uiteindelijk de late vruchtwaterpunctie uitwees dat alles goed was. Omdat je nog steeds bang bent en twijfelt wil je niet teveel kopen. Ik had nog niets! Ik wilde me er nog niet aan hechten, want je bent nog steeds bang dat het jou niet gegund is. Toen het uiteindelijk levensvatbaar was en nog steeds als dwarsligger (hoofd linkerzij, voeten rechts) geïndiceerd werd als keizersnee,had ik eindelijk door dat mijn grote wens toch vervuld kon worden, want ergens voel je dat dan pas. Toen pas, in de laatste maand mocht mijn man pas de babykamer mee uitzoekenen plaatsen en hebben we kleertjes uitgezocht en gekost. Ik heb daarvoor de gegevens van de vruchtwaterpunctie opgevraagd want die wijzen precies uit wat het geslacht is. Zodoende hebben we meteen alles voor een jongetje gekocht en hoefde niets neutraals te kopen. De geboortekaartjes waren al klaar, met naam, het enige wat nog gedrukt moest worden waren tijdstip van geboorte,gewicht en lengte. Het was prettig dat alles al geregeld was.