Wat is het voordeel/nadeel om het geslacht van de baby al te weten (echo)voor het geboren wordt?

Onze kinderen zijn al volwassen en vroeger was die mogelijkheid er nog niet.Onze zoon belde van de week(hij woont in de VS)dat hij het geslacht van hun kindje(ons eerste kleinkind)wist en of wij dit ook wilden weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het maakt het voor alles veel gemakkelijker. Kamer vast in orde maken, kleertjes. Gericht gaan zoeken naar jongens/meisjes opvoeden. Het is niet meer een kindje, maar een jongen of meisje. Als je van te voren een kraampakket wil maken kan je gericht zoeken, roze/blauwe wattenstaafjes, speentjes, knuffels. Alleen is het geen verrassing meer als het geboren is. Je kan dus alles van te voren al kopen en niet meer als het geboren is gelijk naar de winkel te moeten gaan. Als je van te voren iets wil borduren of iets maken is de keuze ook makkelijker met zoeken. Je kan al vast wennen aan het idee. En je zoon of schoondochter hoeven niet meer op te passen met versprekingen. En kan je lekker vrijuit praten.

Dan weet je of je een jongens of meisjes naam nodig hebt, en je weet welke kleur kleren je gaat kopen e n welke kleur de baby kamer moet worden. Voor julie kan het gewoon leuk zijn om te weten of het een jongen of een meisje is.Zo leer je alvast iets over je kleinkind.

Er zijn geen nadelen, behalve in je eigen beleving. Als je zelf vind dat het een verrassing moet zijn, dan wil je het dus niet weten. Zeker bij het in de VS wonen is het vooraf weten wel een voordeel kun je vast van te voren die blauwe of roze muisjes opsturen, want die hebben ze daar vast niet.

Het is heel persoonlijk of mensen dit willen weten. Voordelen kunne inderdaad zijn dat je weet wat voor soort spulletjes je kunt gaan kopen of vast kunt wennen aan een naam voor een kindje, nadeel kan zijn dat 'de verrassing er af is' of dat je je al hele beelden in je hoofd gaat vormen over wat voor kindje het is, terwijl je dat nooit van tevoren kunt weten (stoere meid-lief jongentje?). Toegevoegd na 2 uur: Het hele idee dat je voor een jongentje andere dingen zou kopen dan voor een meisje of dat je anders tegen de opvoeding aan zou moeten kijken, staat me erg tegen trouwens... De verschillen komen er vanzelf wel uit, daar hoef je als ouder niks voor te doen of te laten.

wij wisten het ook van tevoren ik vond het niet echt een nadeel. je kan mooi van tevoren leuke kleertjes kopen voor het geslacht , maar we wilden het wel vor onszelf houden eigenlijk. maar mijn moeder belde me om te vragen hoe de echo was en ik praatte meteen over Hij dus ze had het meteen door. hihi mischien is dat het nadeel dat je je makkelijk verspreekt als je het voor jezelf wilt houden

Het kan een voordeel hebben, als je in de hele zwangerschap ervan overtuigd bent van een meisje zwanger te zijn, waar overigens stiekem de voorkeur ook naar uitgaat, en er wordt een jongetje geboren. Is de verrassing of teleurstelling niet zo groot.. tja dat gebeurt natuurlijk ook.

voordelen: zijn puur praktisch, functioneel of handig. nadeel: alles weten maakt niet altijd gelukkig laat je verwonderen.

Voordat ik het wist was het DE baby. Toen ik het wist was het mijn zoon Kevin. Vanaf het moment dat ik het wist was het een persoon geworden.

Het is handig om alles al van te voren in huis te halen in de juiste kleuren (en bij een 2e of je de eerste lading spullen door kunt geven of bij moet kopen) en bij het bedenken van de namen. Ik had bij mijn 2 zwangerschap graag willen weten welk geslacht het ukkie had. Niet alleen vanwege de spullen die we al hadden en of er een totaal nieuwe uitzet gekocht moest worden maar ook omdat het me interessant leek om te weten of het uitmaakt voor je gevoel als je het weet of niet. Maar de kleine gooide roet in het eten door omgedraaid te blijven liggen. Bleef het toch nog een geheim tot het laatst. Is me ook goed bevallen ;-)

nadeel dat het geen verassing meer is. voordeel dat je er alles op in kunt stellen.

Voordeel: het wordt concreter. Je verheugt je niet meer alleen op de komst van een baby, maar op de geboorte van jullie zoon of jullie dochter. Nadeel: het is bij de geboorte geen verrassing meer. Het is maar net waar je meer aan hecht.

Omdat bij mij voordat ik mijn zoon eindelijk in mijn armen kon sluiten al 3 miskramen hadden plaatsgevonden, waardoor je na talloze curettages, laparoscolpieën, hysteroscopieën, steeds ouder wordt, was het bij mij vooral praktisch om te weten wat voor geslacht ons kindje had, toen uiteindelijk de late vruchtwaterpunctie uitwees dat alles goed was. Omdat je nog steeds bang bent en twijfelt wil je niet teveel kopen. Ik had nog niets! Ik wilde me er nog niet aan hechten, want je bent nog steeds bang dat het jou niet gegund is. Toen het uiteindelijk levensvatbaar was en nog steeds als dwarsligger (hoofd linkerzij, voeten rechts) geïndiceerd werd als keizersnee,had ik eindelijk door dat mijn grote wens toch vervuld kon worden, want ergens voel je dat dan pas. Toen pas, in de laatste maand mocht mijn man pas de babykamer mee uitzoekenen plaatsen en hebben we kleertjes uitgezocht en gekost. Ik heb daarvoor de gegevens van de vruchtwaterpunctie opgevraagd want die wijzen precies uit wat het geslacht is. Zodoende hebben we meteen alles voor een jongetje gekocht en hoefde niets neutraals te kopen. De geboortekaartjes waren al klaar, met naam, het enige wat nog gedrukt moest worden waren tijdstip van geboorte,gewicht en lengte. Het was prettig dat alles al geregeld was.

Het heeft een paar voordelen nl. De babykamer kun je precies inrichten maar ook vast kleertjes en de geboortekaartjes uitzoeken. (dat hoeft dan niet neutraal). Toegevoegd na 2 minuten: En natuurlijk een naam uitkiezen.

Het heeft niet echt een enorm voordeel of nadeel. Voor de ouders zelf is het vooral een voordeel bij het bedenken van een naam of het kopen of inrichten van een baby kamer. Maar voor de opa's en oma's maakt het opzich niet veel uit. Deze hoeven geen namen te bedenken of een kamer in te richten of kleertjes te kopen. Dus voor hun maakt het niet veel uit, lijkt mij. In ieder geval heel veel plezier alvast met u kleinkind

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100