Hoe kunnen levenspartners uit elkaar gaan?

Hoe komt het dat sommige levenspartners toch uit elkaar gaan? Zij zullen toch beide voelen dat ze bij elkaar horen of hoeft dit niet altijd het geval te zijn? Soms verlaten mensen hun levenspartner om vervolgens een nieuwe relatie te beginnen en uiteindelijk blijkt dat, die huidige partner toch niet hun levenspartner is maar die eerste.

Waarom vertrekken ze dan bij hun levenspartner weg en hoe weten ze dat ze bij een levenspartner zijn weg gegaan?

Hoe weetje dat je met een levenspartner te maken heb en waarom gaat niet iedereen daar gelijk achteraan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gv ik heb geen antwd voor je.

Het beste antwoord

Levenspartners die echt voor elkaar gemaakt zijn kunnen uit elkaar gaan door een samenloop van omstandigheden.
Of door een grote traumatische gebeurtenis.
Het is dan mogelijk dat de partners na een pauze (van korte of lange duur) toch weer bij elkaar komen. Omdat ze alles weer voor zichzelf op een rij hebben kunnen zetten. En eventuel elkaar vergeven voor fouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is voor iemand gemaakt. Je kunt ook zeggen, dat iedereen voor iedereen gemaakt is. Met een beetje inzicht, moed, beleid en communicatie. (Nee, trouw staat daar niet bij)

Andere antwoorden (7)

Bijna altijd is de reden dat 2 partners uit elkaar gaan, het niet kunnen praten met elkaar...
Praten is het allerbelangrijkste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er kan teveel schade zijn gericht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor schade? Wat versta jij onder schade
Ik denk door ruzie.
Dan gaat de een weg (meestal met de auto) en de ander blijft thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook nog wel eens te maken hebben met de sleur die erin sluipt, COMMUNICATIE die ontbreekt, misschien wel het belangrijkste stukje voor een goede relatie.. dat het je levenspartner is weet je eigenlijk pas na een hele tijd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kunnen heel veel redenen zijn voor een breuk. Vreemdgaan, om maar eens iets te noemen. Als degene die ik als levenspartner zie zou vreemdgaan, dan zou ik er ook gelijk helemaal klaar mee zijn.

Daarbij denk ik dat je iemand pas als levenspartner kan beschouwen als je diegene heel erg goed kent, en dat heeft tijd nodig.

De kern is denk ik dat het tweerichtingsverkeer is. Dus ook al ziet de ene persoon de ander als levenspartner, er kan altijd iets gebeuren waardoor dat beeld verstoort raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig loopt men veel te snel weg bij de partner... Dat blijkt wel uit je verhaal...

Een man trouwde voor de zevende keer en zei tegen net getrouwde bruid: Wow Je doet me zo sterk denken aan mijn tweede vrouw, dat is echt ongelofelijk... Ja, zegt ze, ik was je tweede vrouw...

Tja wat anderen doen en laten kan ik niet zeggen, ik weet dat ik een vrouw heb die mij niet verlaten zal en ik haar niet... Nog niet voor een avontuurtje of zelfs een flirt...

Je weet nooit of je je levenspartner te pakken hebt... Een partner is alleen een partner als er een wederzijdse deelname is aan een relatie... En een relatie is net zoals in de wiskunde, de een heeft invloed op de ander en de ander heeft invloed op de een...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Lol
Niets is zeker in het leven, alleen de dood en de belastingen.
Het kan zijn dat je partner voor jou je levenspartner was, maar dat de partner er anders over denkt.

Het komt er gewoon op neer dat je geluk moet hebben om iemand te vinden om gezellig thee mee te kunnen drinken, maar ook bij te kunnen uithuilen.

Men zegt dat op elke beker wel een deksel past, maar de moeilijkheid is te bepalen of die deksel echt passend is.