Eind december is mijn vriendin gestopt met de pil. Is het normaal dat ze nu nog steeds niet ongesteld is geworden? t is eind september nu

Hoe lang duurt het in vredes naam voordat die pil uit gewerkt is? En is er een gemiddelde van? Of word het gewoon eens tijd om de dokter te bellen omdat dit wel heel erg lang duurt want haar humeur word er ook niet beter op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gezien haar leeftijd en tijdens de pil wel de regelmaat van menstrueren zou ik zeggen dat ze beter even naar de huisarts kan gaan. Toegevoegd na 1 minuut: Als antwoord op je vraag, de pil is zeker binnen een maand uit je lichaam.

Het kan een aantal maanden duren voordat de eigen hormoonhuishouding weer alles overgenomen heeft. Een half jaar is zeker niet raar, maar negen maanden vind ik wel erg lang. Naar de huisarts gaan is de beste oplossing, want zo kan het (na een controle-zwangerschapstest) misschien nodig zijn om bijvoorbeeld een hormonale curretage plaats te laten vinden. De baarmoeder wordt zo als het ware gereset. Nadeel is natuurlijk wel dat er dan weer hormonen aan te pas komen. Misschien zegt de huisarts wel dat je minstens een jaar zonder hormonen moet bekijken of de normale cyclus weer op gang komt. Hoe was de cyclus van je vriendin vóór ze aan de pil begon? Als deze toen onregelmatig was, is ze misschien jong aan de pil begonnen, of heeft ze gewoon een onregelmatige cyclus. Er zijn veel redenen voor het uitblijven van een menstruatie. Dat er tijdens pilgebruik wel een bloeding optrad, wil hier niets over zeggen. Ja, dat er baarmoederslijmvlies is dat opgebouwd kàn worden om weer afgestoten te worden... Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100