Waarom gaat verliefdheid weg?

In het begin was alles zo perfect, was hij zo lief voor me. En nu, komen de kleine ruzietjes, geen lieve lange smsjes meer als ik wakker word. Maar het gaat wel goed, we houden van elkaar en hij houdt ook van mij, dat weet ik hartstikke goed. Alleen die smsjes die mij altijd vertelde hoe leuk en speciaal ik was, maakte me zo zeker altijd. Hij zegt nog dagelijks dat hij van me houd maar 'het leuke nieuwe' is eraf. Hoe komt het dat ik dit zo mis? En waarom zijn jongens nooit zo gevoelig dat ze vertellen hoe lief ze iemand vinden, en hoe speciaal ze zijn, hoe erg ze iemand missen. En als ze dat doen is dat voor watjes zogenaamd. Want ja, wij weten ook wel dat ze van ons houden, en hoe speciaal we voor ze zijn, en hoe erg hij ons mist. Maar het is zoveel leuker als dat wel eens verteld word. Waarom is dat na een tijd weg? zijn mannen dan opeens zichzelf, en laten ze zien dat ze helemaal niet zo romantisch zijn? en zo gevoelig als we dachten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe kan ik hem trouwens laten zorgen dat hij me wel weer gaat missen? Want soms voelt het alsof hij me niet mist. Hoe maak ik hem weer verliefd. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Hij zegt nog dagelijks dat hij van je houdt, schrijf je, maar ook dat jongens nooit zo gevoelig zijn dat ze vertellen hoe lief ze iemand vinden. Wees blij dat hij je nog steeds iedere dag die lieve woorden "Ik houd van je" zegt, dat is heel bijzonder. Ik denk dat jij een beetje teveel van het goede wilt. Verder geef je zelf al het antwoord "het leuke nieuwe is eraf". En dat kan ook niet anders want het IS nu eenmaal niet nieuw meer. Jullie gaan meer en meer over tot de orde van de dag en daar is niets mis mee. Het kan niet eeuwig rozengeur en maneschijn zijn. Maar als jullie werkelijk van elkaar blijven houden zul je wel af en toe van die momenten hebben; dan is die rozengeur en maneschijn er weer voor even. Daar kan je zelf ook wat aan doen. Op voor jullie bijzondere dagen kan je het superromantisch thuis maken, met lekker eten, kaarsjes, muziekje, wijntje, sexy kleding, verleidelijk geurtje, mooie bloemen enz. Je kunt je liefde ook vorm geven door af en toe bijvoorbeeld een lief briefje in zijn zak, tas, boterhamtrommel ofzo te stoppen en hem zelf lieve sms-jes te sturen. Een (liefdes)verrassing is altijd leuk.

Beetje onaardige vraag maar denk er eens over na: ben je verliefd op hém of op de liefde? Nog een onaardige vraag tot slot: waarom heb je zo uitzonderlijk veel bevestiging nodig?
13 jaar geleden
Omdat niets altijd zo blijft zoals het was. Een verliefde man maakt in het begin wanneer hij verliefd is, allerlei hormonen aan waaronder dopamine, adrenaline etc
Dit zorgt ervoor dat hij bruist van energie, wil laten weten dat jij de enig ware bent, alles voor je doet, kortom; jij bent op dat moment heel belangrijk voor hem en hij doet alles om je voor zich te winnen. Helaas is het de natuur die er voor zorgt dat deze hormonen na hooguit 3 jaar niet meer zo aangemaakt worden. Ieder verliefd stel zal dus merken dat de heftige verliefdheid van het begin langzaam gezapiger wordt. Je hebt elkaar, je hoeft niet meer te veroveren en je leert elkaar nu kennen. De vlinders in je buik zijn er niet meer zo en de concentratie is weer terug. Je wordt dus nuchterder en bent niet meer zo dronken en blind van verliefdheid. Dit is een heel natuurlijk proces en hoort erbij. Nu ontstaan dus de kleine
meningsverschillen die dan weer voor woordenwisselingen zorgen en hierdoor kan zelfs ruzie ontstaan. We zijn nl. allemaal individuën en daarom heb je je eigenaardigheden en die botsen wel eens. Je vriend is anders dan jij, simpel en alleen omdat hij een man is en dan heb je ook gelijk het wezenlijke verschil te pakken. Vrouwen praten al meer en vooral over gevoelens, omdat ze over het algemeen gevoeliger zijn. Mannen doen dit niet zo veel, die doen liever dingen dan dat ze praten. Vrouwen neigen ertoe te romantiseren, mannen zijn nuchterder. Ik kan je maar een advies geven en dat is;
Respecteer hem en zijn wezen zoals hij is. Ga niet zeuren en huilen en er steeds op terugkomen, want dat houdt geen man lang vol. Hij moet jou respecteren dat jij gevoelig bent en jij dat hij dat minder heeft. respect voor elkaar, dat is het allerbelangrijkste in een relatie en zolang je gevoel zegt dat hij van je houdt, vertrouw op je gevoel en neem hem zoals hij is.
amc
13 jaar geleden
Zo is het leven. Het begint met fanfare en het eindigt in Harmonie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stelt heel veel vragen tegelijkertijd.
Verliefdheid is een "state of mind" waarin het "ego" zegt, met die persoon zie ik ontzettend veel nieuwe mogelijkheden voor mezelf.
Na verloop van tijd dan zijn deze "mogelijkheden" niet meer nieuw en gaat men zoeken naar andere "mogelijkheden, die het altijd dorstige "ego" wil voeden.
Jou "ego" zegt dus tegen jou: "ga anderen raadplegen want ik weet het antwoord niet op deze "situatie" want hij kon wel eens niet goed aflopen voor ons, omdat ik (lees:jezelf") niet de "voeding" binnen krijg die ik normaal wel krijg.

Lees dus heel goed dat dit niet als commentaar is bedoeld op jou, maar een antwoord in het algemeen, want je "probleem" is vrij universeel.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid gaat weg omdat het veranderd in liefde!

Hij zal ook wel dingen hebben die hij aan jou niet zo leuk vind. Het is 80% geven 20% nemen. Alleen als je echt van hem houd hou je dit vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk dat de gevraagde acties vooral gericht zijn op zijn inbreng en wat wordt jouw aandeel? Lees eens over hoe verliefdheid loopt als je langer bij elkaar bent. Daarin zul je merken dat wat met je gebeurt, ook normaal is. Kom zelf in actie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees een tijdje heel lief voor hem en houd hem dan een tijd lang op afstand totdat hij "hongerig"wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is een gevoel dat met name gestuurd wordt door hormonen. Daarbij hoort het spelletje van 'veroveren' waarbij je even je hele leven op een laag pitje zet om je helemaal te concentreren op het inpakken / veroveren van het doel van je verliefdheid.
Na een poosje levelen die hormoonspiegels zich weer, en als je inderdaad goed bij elkaar past, wordt het tijd een nieuw pad in te slaan en samen een leven op te bouwen, waarbij je gelijkwaardige partners bent.

Daarbij hoort het veroveringsspelletje niet meer ; je kunt niet verwachten dat iemand je de rest van je leven op een voetstuk blijft plaatsen en dagelijks bossen veren in de reet blijft steken als 'de buit al binnen is'. Los van het feit dat het gewone dagelijks leven weer een grotere rol gaat spelen en tijd gaat kosten, leer je ook andere kanten van elkaar kennen, en moet je nieuwe wegen inslaan om dat gewone dagelijkse leven zo licht en aangenaam mogelijk te maken. Waarbij je elkaar zo veel mogelijk aanvult, opvangt, steunt en sterkt.

Dat vraagt om heel andere dingen dan lieve lange sms-jes , lieve briefjes tussen je brood en rozenblaadjes op het bed of waxinelichtjes om de badkuip. Dat is allemaal maar buitenkant, en kan, als je daar behoefte aan hebt, van tijd tot tijd nog best kunstmatig opgeroepen worden, maar omdat het geen onderdeel meer vormt van het 'veroveringsspel' gaat het toch op een bepaald moment zijn zegginskracht verliezen. OOK bij de 'ontvangende' partner. Liefde zit in veel kleinere en alledaagsere dingen. Tenslotte moet je die rozenblaadjes de volgende morgen ook weer opzuigen, al die waxinelichtjes weer opruimen en die telefoonrekening betalen. Dat haalt de lol er op den duur wel een beetje af.

(vervolg in reacties !)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(vervolg - weer eens veel te weinig tekens)

Heel erg hangen aan die oppervlakkige romantiek en niet in staat zijn daar overheen te stappen en om te schakelen naar 'alledaags' partnerschap en liefde, maakt het wel moeilijk om relaties in stand te houden, omdat ze ALLEMAAL vroeg of laat op dat punt aanbelanden.
Ook de vrouwelijke partner zal op een gegeven moment geen trek meer hebben om van elke warme hap een romantisch diner voor twee te maken, en zich elke avond opnieuw op te tutten alsof het het eerste afspraakje betreft, en flessen rode wijn voor de open haard wegtikken als er eigenlijk een goeie film op teevee is. Echte liefde kan ook prima tegen samen in joggingpak op de bank naar een dom teeveeprogramma kijken met een mok koffie in de hand, of met je slaperige hoofd en je pantoffels aan de ontbijttafel allebei je eigen krantje lezen.
Het leven IS nu eenmaal meer dan alleen rozengeur en maneschijn. Gelukkig maar ; je zou er toch doodmoe van worden ?