Hoe kun je iemands vertrouwen winnen?Zodat je diegene helemaal weer kan vertrouwen.Je vertrouwd hem wel maar nog niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het enige dat hij kan doen om jouw vertrouwen te winnen, is EERLIJK zijn! Pas als je elkaar goed kent dan voel en weet je of hij eerlijk tegen je is. Voorlopig moet je dus ervan uitgaan dat hij eerlijk is, je kan het nl. nog niet aan hem merken als hij gemakkelijk liegt.
Als je ervoor wilt gaan moet je eigenlijk opnieuw beginnen en vergeten wat gebeurt is wat jouw vertrouwen in hem zo`n deuk liet oplopen. Is erg moeilijk, want vergeven is makkelijker dan vergeten! Als je het niet vertrouwt op gegeven moment, blijf er dan niet mee rondlopen en zeg het hem.Praat erover en laat hem weten dat je ermee zit.
Zeker in het begin zal je automatisch alerter zijn, maar laat het je niet beheersen. Ga niet alles controleren of achter zijn rug om rondvragen, dat houd je niet lang vol.
Als je besloten hebt hem nog een kans te geven, geef hem die dan ook. Misschien is hij al goed gewaarschuwd en gaat hij er nu helemaal voor. Geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel.Denk er om, dit kost tijd en de tijd zal het leren!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik wist nog niet dat je hem al 30 jaar kent, dat zag ik net pas. Dat verandert dus wel het feit dat je nu wel weet of vermoedt wanneer hij niet eerlijk is. Voor de rest blijft mijn antwoord hetzelfde.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat heeft tijd nodig. Door gezamenlijke ervaringen op te doen, kan het vertrouwen weer groeien ( of juist afnemen).
13 jaar geleden
JE MOET EERST ELKAAR BETER LEREN KENNEN EN DAN ZIE JE WEL STAP VOOR STAP OF JE DIEGENE KUNT VERTROUWEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die opersoon kan jouw vertrouwen alleen winnen door in een lastige situatie dudielijk te laten merken dat hij te vertrouwen is. Blijkbaar heeft deze persoon jouw vertrouwen een keer geschaad. Jij kan natuurlijk ook besluiten dat je deze persoon wilt vertrouwen en dat dan ook doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal zich een situatie moeten voordoen waarbij
hij volledig voor je gaat of zich volledig voor jou wegcijfert.
Tot die tijd blijft er iets sluimeren wat wel slijt maar heel langzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt af van de ernst van de schade, die hij je heeft berokkend. Is het iets kleins geweest dan ga je over tot de orde van de dag.
Heeft hij je behoorlijk op je ziel getrapt, dan kan het een hele tijd duren voordat het vertrouwen weer terugkomt. Tijd heelt alle wonden, wordt er wel eens gezegd en daar zit wel iets van waarheid in.
Als de schade echter erg groot is geweest, dan zal het vertrouwen misschien niet meer helemaal terugkomen, maar ook daar valt mee te leven, al wordt het niet meer zoals vroeger.
Het hangt af van de grootte van de schade. Hoe dan ook, er zal een behoorlijke tijd overheen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een issue van jouw zijn. Dat je vaak wantrouwend bent. Heb je voordat je deze persoon kende ook al eens zo een gevoel gehad?

In dat geval kan die ander niets doen. Het zal nooit goed genoeg zijn.
Jij zult moeten bepalen wanneer jij weer iemand kan vertrouwen. Dat zijn jouw eisen en dit verschilt per persoon. Wel moet je natuurlijk redelijke eisen hebben. De ander moet die ook kennen.
Laat hem niet zweven, gokken en in het ongewisse zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is WEL of NIET vertouwen tussen bestaat niet.

Je kan beter op je gevoel afgaan. En luisteren naar je zelf. Proberen ontdekken wat je zelf dwars zit en op juiste momenten juiste vragen stellen.

Zie het een beetje als een puzzel stukje. Steeds weer opnieuw totdat alle stukjes op z'n plek vallen. Uiteindelijk zal je toch niet direct geloven wat hij zegt. Moet je het maar zelf uitvissen.

Suc6