Wat moet je doen als je erachter komt dat je een half broer hebt

Het is je nooit vertelt dat je er 1 heb. Ik heb het nooit geweten. Moet ik boos zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net hetzelfde meegemaakt...gewoon naast je neerleggen. Je er tegen verzetten haalt geen k*t uit...

Het beste antwoord

Geniet van het feit dat je er een een (half) broer bij hebt.
Leg aan je ouders wel uit dat het een schok voor je is, maar word niet boos en veroordeel hen niet.
Je kunt niet precies weten wat er in het verleden is gebeurd. Relaties tussen mensen zijn ingewikkelde dingen die niet zomaar zijn te beoordelen zijn.
Kijk niet terug maar kijk vooruit, je gaat iemand ontmoeten die je (half)broer is en met wie je er wellicht een fijn nieuw familielid en of vriend bijkrijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Volg je eigen gevoelens.
Als iemand deze informatie bewust voor je heeft achtergehouden (vader, moeder, andere familie) dan mag je best laten weten wat je hiervan vindt!
Als je boos bent is dat logisch en heel natuurlijk.
Het is aan jezelf om te bepalen tot hoever je hier in gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je boos moet zijn dat ligt eraan op wie. Niet op die halfbroer want die kan er ook waarschijnlijk niets aan doen dat jij nooit van zijn bestaan hebt geweten. Of je boos moet zijn op jullie beider ouder? Dat ligt eraan wat de reden van de geheimhouding is geweest. Ga die eerst aanhoren en bepaal dan wat je daarvan vind. Je gevoelens hierover uiten is heel goed maar boos worden is een ander verhaal en kan ook voor jou ongewenste gevolgen hebben. Denk hier dus eerst goed over na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er niks aan doen, je hoeft ook niet boos op te worden. Gewoon aanvaarden, en doen zoals het moet zijn. Laat je ouders het maar aanpakken.
Bleef jij maar gewoon mee, wel interessant.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou jij in hemels naam boos moeten, nee kunnen, zijn?
Wees blij en knuffel hem. Er bestaan miljarden mannen op deze wereld, maar slechts weinig broers. Nu is de laatste groep met een toegenomen. Wees blij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien kan je boos zijn op je ouders omdat ze het nooit hebben verteld. maar probeer het ze niet kwalijk te nemen. praat met ze over hoe en waarom.
je moet gewoon even wennen aan het idee denk ik.

ik zou het zelf geen probleem vinden als ik er nu achter zou komen nog een broer/zus te hebben. en die broer kan er zowieso niks aan doen.
mischien worden jullie wel de beste vrienden, wie weet
14 jaar geleden
Nee je moet niet boos zijn. Als je het gevoel hebt benadeelt te zijn kan je met de ouder bij wie de halfbroer is (Ik neem aan: Je vader..) gaan praten waarom het je noit verteld is. Kwaad zijn is een zeer negatieev emotie waar jij noch de ouder beter van wordt.

Je hebt een halfbroer. Leer hem kennen en zie in hoeverre jullie wat gemeen hebben. En misschienheb je er een familie lid bij. Of jullie besluiten dat het een keer elkaar zien, maar nooit weer wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet helemaal niets, maar je mag alles voelen wat je voelt. Ook als die gevoelens elkaar tegenspreken. Alle gevoelens zijn toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en Nee... Ja dat je genenpoool groter is dan je dacht... En Nee, dat het je tot voorheen toe verzwegen was gebleven...

Nu contact leggen met je halfbroer, fijne tijd gewenst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijkbaar ben je niet boos, anders zou je deze vraag zo niet stellen....laat je door niemand aanpraten dat je boos zou moeten zijn hoor...

het ligt natuurlijk aan de omstandigheden van je familie... hoe je ouders er mee omgaan heeft maar een klein beetje met jou te maken... wees jij maar blij met je (half)broer... verwelkom hem... ook al zie je hem misschien maar zelden, de band tussen (half)broers en -zusjes is heel speciaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emoties kun je niet sturen, dus mijn advies is om gewoon te voelen wat je voelt en daar eerlijk over te zijn. Probeer alleen anderen er niet mee te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet boos te worden. Beter van niet, stel je voor dat je moeder zich hier heel erg voor schaamt en bang is dat jij boos word ofsu, en je word dan boos word het een niet echt gezellige sfeer, Ga hem opzoeken of vraag aan je ouder(s) waarom ze je nooit iets vertelt hebben, Doe er iets mee, Ookal word je boos blijft hij alsnog je halfbroer !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boos moet je niet zijn.
Boos mag je zijn.
Maar het lijkt erop dat je er geen boosheid over in je hebt en dat is ook goed.
Zou jij het je ouders kwalijk nemen omdat ze zoiets voor je hebben verzwegen is dat begrijpelijk.

Heel veel succes!

Toegevoegd na 38 minuten:
Mischien bouw je wel een ontzettende mooie band op met deze persoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je moeder te begrijpen.
Spreek je gevoelens erover uit.
Ga je halfbroer zoeken, als dat goed voelt.
Je hebt er familie bij!
Misschien kun je zoeken via het Fiom. Zij kunnen je daar bij helpen.
wat verwacht je van een contact...denk daar goed over na.
Misschien lijkt hij wel heel veel op je, misschien dezelfde
hobby's.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!