Hoe vertel ik mijn ouders dat ik naar een andere school wil?

Ik zit momenteel in havo2 maar ik voel me daar helemaal niet op mijn plek. Lieve vriendinnen & leuke school maar er is gewoon iets waardoor ik me niet op mijn plek voel. Nu wil ik graag naar een nieuwe school, gewoon een heel nieuw begin. Nu weet ik alleen niet hoe ik dit mijn ouders moet vertellen.
Dus weet iemand hoe ik dit tegen mijn ouders kan zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Ik denk niet dat ze het accepteren en terecht sinds je moet leren aan te passen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad na de 3e. Ik heb gewoon eerlijk gezegd hoe ik me voelde en wat ik graag wilde. Mijn ouders waren eerst volop tegen maar ik bleef stug vol houden en bewijzen dat ik het graag wilde.. Uiteindelijk mocht het toch en nu zit ik op een andere school.. Heb het er ontzettend naar mijn zin en voel me er echt thuis. Dus mijn mening is als je iets écht graag wilt doorzetten en je best doen! Inzet tonen en laten zien dat je er alles aan doet om mooie cijfers te halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je leuke vriendinnen hebt en dat de school leuk is, maar dat je toch weg wil. Wat is er dan aan de hand? Kun je de HAVO niet aan, of heb je gewoon het gevoel dat je aan iets helemaal anders toe bent?
Als het dat eerste is, zou je kunnen kijken of je VMBO-T kunt gaan doen.

Als het het tweede is, moet je er rekening mee houden dat je in de puberteit zit, en dat er van alles aan het veranderen is. Je kunt niet telkens als je die kriebels krijgt, op zoek gaan naar iets anders, want dan maak je nooit iets af. Als je in deze periode telkens als je 'een heel nieuw begin' wil, stopt met waar je mee bezig bent, komt er nooit een diploma.

Dus heb geduld, zoek er b.v. een leuke hobby bij die je wat nieuwe uitdaging biedt, en maak rustig deze school af. En dan is het na 5 jaar HAVO, met een diploma op zak, tijd voor iets helemaal nieuws en ligt de wereld voor je open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
duidelijk antwoord :)
Wacht gewoon af als je naar havo 3 gaat krijg je ook hele andere leeraren nieuwe lokalen mischien een nieuwe klas zo voed het net als een nieuwe begin