Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 16 jaar en mijn moeder en haar vriend willen verhuizen, ben ik verplicht om mee te gaan?

Hallo,

Ik ben 16 jaar en mijn moeder en haar vriend willen verhuizen (we zijn een samengesteld gezin) maar ik heb mijn BBL-opleiding een kilometertje verderop waar ik nu op dit moment woon, mijn vriendin en mijn vrienden ook hier. Maar ik wil helemaal niet mee verhuizen omdat ik dit alles moet gaan verlaten. Plus ik kan maar slecht mijn de vriend van mijn moeder door een deur.
De ouders van mijn vriendin hebben aangeboden om bij hun te komen wonen dan, mag dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
990

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De voogdij van jou ligt nog steeds bij jou moeder, ik ga er een van uit dat ze dat heeft, je mag vanaf je 12de kiezen bij wie van je ouders je woont, bij een scheiding maar je mag zonder toestemming van je voogd niet bij iemand anders wonen, een optie is om dit met je moeder te overleggen, leg duidelijk uit waarom je niet wilt verhuizen, maar helaas heb jij er verder niks over te zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding