Is het vreemdgaan ?Als je vriend stiekem op sexchatsites zit te chatten met vrouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10K
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat ligt aan jouw definitie van vreemdgaan. Ik vind het persoonlijk niet netjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zou hij zich voelen als jij zoiets zou doen?

Antwoorden (6)

Dat hangt af van de onderlinge afspraken die jullie met elkaar hebben. Maar in het puur objectieve geval, denk ik dat het geen vreemdgaan is, maar wel een gebrek aan trouw voor jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed omschreven! +
is aan iemand anders denken vreemdgaan?
is naar iemand anders kijken vreemdgaan?
is een ander een kus op de wang geven vreemdgaan?
is een echte kus op de mond vreemdgaan?
is naar bed gaan vreemdgaan?

waar ligt de grens?
wat voor de een vreemdgaan is, is dat niet voor de ander.

als voor jouw vriend alleen lichamelijk vreemdgaan ècht NIET mag, dan heb jij een probleem als hij van jou al niet naar iemand anders mag kijken!

er is een gezegd: buiten mag je shoppen, als je maar thuis komt eten! (zoiets in ieder geval)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als voor jouw vriend alleen lichamelijk vreemdgaan ècht NIET mag, dan heb jij een probleem als hij van jou al niet naar iemand anders mag kijken! denk niet dat het zo moet zijn dat je iemand anders verbied om vreemd te gaan omdat jij het niet wil, maar omdat je trouw bent aan elkaar en samen iets op wil bouwen.. het gaat hier om het moreel en samenzijn. ik denk dat dit een verkeerde uitleg is jodokus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@djaradnea: begrijp wat je bedoelt, aan elkaar trouw beloven en dan buiten naar iemand anders kijken, hè? jij zegt: als je met elkaar iets wilt op bouwen, moet er ...*geen behoefte zijn*... om buiten te kijken! ben ik wel met je eens, toch heeft het geen zin iemand door/met beloftes aan de ketting te leggen, vandaar dat ik zeg kijken mag.
Het ligt eraan welke afspraken jullie hebben en ik denk ook op welk niveau hij dat doet. Dus als het gewoon een keertje is, dan zou ik het niet zo zien. Is het zo dat hij opzoek is naar een nieuwe of extra relatie dan wel. Als hij een soort e-relatie ontwikkeld, dan ook. Of als hij het gewoon nodig heeft om uberhaupt opgewonden te worden, dan is het ook niet goed.
Het belangrijkste lijkt me dat jij het wel zo ziet, anders stel je deze vraag niet. Probeer uit te vinden wat het voor hem betekent, waarom hij het doet. Dan kun je beter beoordelen wat je er van vindt. Maar ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt en geef dat ook aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vrouw wou scheiden omdat haar man op sekssites actief was, en de rechter gaf haar gelijk.
Het is dus vreemdgaan, ook al is het virtueel.
Er is emotionele band en ook dat is vreemd gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn ogen is vreemdgaan het zoeken van aandacht (lichamelijk of geestelijk) van een ander dan de eigen partner. Dat maakt het natuurlijk wel moeilijk te definieren, maar ik denk ook dat eenieder die grens voor zichzelf moet trekken. En op het moment dat een van de twee daar behoefte aan heeft, schort er al fundamenteel iets in de relatie, of de persoon in kwestie deugt gewoon niet.

Ik ken stellen waarbij de sexuele behoefte na verloop van jaren zo sterk uiteen is gaan open, dat ze er beiden geen probleem mee hebben als een van de twee dat buiten de deur zoekt. Dat is geen bedreiging voor de relatie, maar eerder het behoud er van. Een relatie is namelijk veel, veel meer dan seks alleen. Op het moment echter dat er sprake zou zijn van een echte relatie, een geestelijke band of verwantschap met een dergelijke sexpartner, is er een grens overschreden.

De behoefte van (sommige) mannen (ook wel vrouwen trouwens) aan seks, ook seks alleen ,lezen over seks of fantaseren over seks, loopt niet helemaal gelijk met die van vrouwen (of dus mannen). Veel mannen zijn met seks bezig zonder van plan te zijn daar concreet wat mee te doen, hun relatie op het spel te zetten of een andere partner te willen. Afhankelijk van hoe sterk hij in zijn schoenen staat KAN het 'de kat op het spek binden' zijn, maar dat hoeft dus beslist niet.

De mate waarin over deze verschillende behoeftes gepraat kan worden en er openheid bestaat in een relatie, bepaalt ook voor een groot deel hoe bedreigend het daadwerkelijk is. De vraag is wellicht meer :waarom doet hij het stiekem ? Omdat hij plannen heeft er verder mee te gaan dan fantaseren alleen ? Of uit angst voor jou reactie ? Iets wat feitelijk vrij onschuldig is opblazen tot iets heel groots, kan namelijk ook een enorme bedreiging voor een relatie zijn, terwijl hij misschien beslist niet van plan is weg te gooien wat hij heeft.

In mijn ogen is chatten dus geen vreemdgaan, maar maakt het stiekeme aspect het wel verdacht danwel potentieel gevaarlijk. Het kan eventueel een voorstadium zijn, vooral als je er samen niet over kunt praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi antwoord: plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk precies het antwoord zoals ik dat had willen geven. plus van mij.
Ik vind dat vreemdgaan, ja.