Je bent knap, mooi en aantrekkelijk als je zeker van jezelf bent, zonder dit overdreven duidelijk op tafel te gooien.

Daarnaast is er de fysieke geometrie: Mensen die vrijwel perfect symmetrisch zijn, worden als 'mooier' gezien dan mensen die dit niet zien. Perfecte symmetrie is ook weer niet juist; dan gaan mensen ook twijfelen.

De derde methode is het oog van de geliefde: De persoon die jouw lief heeft vind je altijd knap, aantrekkelijk en mooi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Symmetrie. De mate van symmetrie van een gezicht, bepaalt over e hele wereld hoe knap we iemand vinden, los van of we die bepaalde trekken of kleuren ook mooi vinden. Vormen van ogen, lippen, oren, kapsels en lichamen zijn meer individueel van aard en vind dus nooit 'iedereen' universeel mooi.

Naast de symmetrie, is ook de verhouding heup/taille bij vrouwen belangrijk (ik meen een factor 0.7). Hoe dichter je die benadert, hoe mooier mensen een (vrouwelijk) foguur vinden. Wederom los van het totaalgewicht, dat weer per cultuur maar ook per persoon kan verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft alles en alleen maar met je Uitstraling te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
knap, mooi is per persoon verschillend, een relatief begrip dus. Wat jij mooi vind, hoef ik niet mooi te vinden. En andersom natuurlijk.

Het probleem echter is, is dat er een vertekend beeld is van wat knap is. Dit beeld wordt gevormd door de media. Zij propageren dat je alleen knap bent als je extreem dun bent, een perfect lijf, een gave huid etc etc. Dit is niet zo.
We snappen natuurlijk allemaal hier dat het innerlijk net zo goed bijdraagt aan hoe je je voelt en dus hoe je eruit ziet.

Knap zijn is jezelf zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je lijkt op Doutzen Kroes (als vrouwzijnde dan natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt helemaal niet zeggen wanneer je pas knap, mooi en aantrekkelijk bent omdat nooit iedereen dit van je zal vinden. Je kunt wel, wat Marleen doet, kijken naar overeenkomsten tussen mensen die over het algemeen snel aantrekkelijk worden gevonden, maar het blijft persoonlijk en een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent pas knap, mooi en aantrekkelijk, als IK dat vindt.

Dus voor mij geld dan dat je niet veel moeite aan je uiterlijk moet besteden, maar meer innerlijk jezelf moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze ideeën over wat mooi is komen voort uit een ver verleden waarin alles erom draaide dat we ons moesten voortplanten en een partner moesten vinden met wie we daarop de beste kans hadden. Vrouwen met een gave huid, dik glanzend haar, gewelfde tailles en symmetrische lichamen scoorden goed. En dan vooral als ze nog jong waren. De fascinatie met deze vrouwen hebben mannen nog steeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Linnzy84;

Knap , mooi en aantrekkelijk zijn voor mij drie aparte dingen. Knap is iemand die aan een bepaald schoonheidsideaal voldoet en dat gaat dan puur over het uiterlijk. Kan per persoon, cultuur of omgeving heel erg verschillen trouwens. Mooi heeft voor mij deels met uiterlijk te maken, maar ook met stijl, houding en gedrag. Aantrekkelijk is nog het meest interessante; dat is de ongrijpbare combinatie van uiterlijk (en dat hoeft niet per sé superknap te zijn), gedrag en stijl die je niet kunt definiëren, maar meteen begrijpt als je die tegenkomt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oeps; 'Linzzy84' dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze op hun 70ste verjaardag nog steeds aantrekkelik vindt! Maar het is allemaal relatief hoor,m.i.gaat het er om hoe de toeschouwer(mag ik hem/haar zo noemen?) het ervaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al doe je nog zo hard je best, je kunt niet door iedereen knap gevonden worden. Dit komt omdat iedereen een andere opvatting heeft over knap zijn en daarbij ieder zijn eigen beoordelingscriteria heeft.
Je kunt wel over het 'algemeen' knap gevonden worden. Dan moet je zoals eerder gezegd voldoen aan het ideaal beeld wat door de media wordt geschetst/gecreëerd.

Wat ik hier nog niet gehoord heb, en wat ik persoonlijk vind, is dat mensen knapper zijn als ze lachen of vrolijk zijn.

In de bijlage de top-10 mooiste vrouwen ter wereld, bij zo'n lijst als deze moet je je echter wel afvragen door wie het is samengesteld. Deze keer door mannen, als je het echter door vrouwen laat samenstellen komt er gegarandeerd een andere lijst uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra een ander dat van jou vindt. Het is een gevoelswaarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed in je vel steekt en met beide benen op de grond staat. Dat je staat voor wie jij bent !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en knap dat is een héél breed begrip.
Is het uiterlijke schoonheid. of innerlijke schoonheid. Dit laatste wordt gestraald vanuit karakter en met name de ogen.
Ik persoonlijk vindt dat innerlijke schoonheid veel meer bepalend is dan uiterlijke.
Ja waarom wil iedereen knap zijn. !
Tja dat is de eerste beoordeling en dat vindt men toch wel belangrijk!.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een ander bijna nooit, als je jezelf maar knap vind, tevreden met jezelf maar niet overdreven. De persoonlijkheid is hetgeen wat iemand mooi kan maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt voor elk persoon, de een vind blonde dames en de ander valt weer op een brunette.
Ik denk niet dat je er een uit kunt nemen en zeggen nou die vind echt IEDEREEN knap, mooi en aantrekkelijk.

En ik denk dat het ook uitmaakt hoe iemand van binnen is, want als dat niet blijkt te kloppen met het uiterlijk dan klopt de rest ook niet meer. Bv mooi en alles van buiten, maar gemeen aan de binnenkant. Dan is diegene dus gelijk niet meer ZO aantrekkelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Knap zijn heeft ook zo zijn nadelen, je hebt meer kans om lastig gevallen te worden. (door vieze oude mannetjes bv)
En jaloezie kan ook voorkomen.

En mensen kunnen er misbruik van maken

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoe je hartje is daar gaat het om!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beauty is in the eye of the beholder oftewel schoonheid zit in de ogen van de kijker....de engelse uitdrukking klinkt beter.
Ik vind schoonheid een subjectieve waarneming, wat in het ene werelddeel lelijk is, is in het andere werelddeel heel erg mooi.
Schoonheid komt wat mij betreft toch het meest door je uitstraling, je charme, wat je van binnen bent en daardoor naar buiten uitstraalt.
Een zogenaamde volgens de klassieke normen knappe vrouw met een ijskoud hart vind ik zelf niet een beetje mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is alleen mooi als die zichzelf is... er bestaat niets mooiers dan iemand met een goed zelfbeeld... laat je innerlijk je uiterlijk zijn, en je bent geweldig mooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dat als je van binnen mooi bent.
Dat wil zeggen zacht, lief vriendelijk en behulpzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schoonheid zit van binnen. als je knap bent en een rotkarakter hebt verdwijnd de schoonheid als sneeuw voor de zon. een goede hart maakt een lelijk mens mooi maar een slecht hart maakt een mooie mens lelijk.
en natuurlijk is dat ook weer voor iedereen verscgillend. gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak dat zou chaotisch worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan nooit voor iedereen knap zijn.
Om jou avatar maar als voorbeeld te nemen. In Nederland ben je over het algemeen knap en aantrekkelijk.
In suriname zouden ze je een magere graat vinden die snel wat eten nodig heeft voordat ze van haar stokje gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is moeilijk te zeggen. je kunt voor iedereen knap zijn, maar je kan niet voor iedereen ter wereld oogverblindend zijn. het zit denk ik met vrouwen en mannen net iets anders. ik denk dat:

bij mannen gaat het om uiterlijk (moet ik jammer bekennen). ook al houden mannen van vrouwen met een leuk innerlijk. met het uiterlijk is een man snel te verleiden, maar als een man een vrouw niets vindt omdat ze kattig etc is, of omdat het gewoon niet klikt, knapt het al snel af.

bij vrouwen raken ze (denk ik) meer geïnterreseerd in een persoon. maar meestal worden ze niet meteen zo verliefd als mannen dat bij vrouwen doen. vrouwen kijken al eerder naar hoe de man van binnen is. als hij zichzelf niet is, als hij te stoer doet, terwijl hij zachtaardig is, dat vinden ze dan tegenvallen. voor een one-night-stand is het voor beiden hetzelfde denk ik.

maargoed ik denk het alleenmaar ik spreek hier niet uit ervaring ofzo.

Toegevoegd na 1 minuut:
"bij vrouwen raken ze (denk ik) meer geïnterreseerd in een persoon" daar bedoel ik mee:

vrouwen raken daardoor eerder geïnterreseerd in een persoon.

moest het even kwijt =)

Toegevoegd na 1 minuut:
"bij vrouwen raken ze (denk ik) meer geïnterreseerd in een persoon" daar bedoel ik mee:

vrouwen raken daardoor eerder geïnterreseerd in een persoon.

moest het even kwijt =)