Oude vrienden willen graag een keer langskomen na lange tijd, hoe vertel je ze dat je ze liever niet op visite hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

Zeg dat je een nieuw leven bent begonnen en het oude achter je wil laten, dat moet wel duidelijk zijn.
Overigens is het wel erg leuk om vrienden van vroeger terug te zien, dus denk er nog eens over na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is helemaal niet erg leuk om vrienden van vroeger
terug te zien!!
Ik zou gewoon eerlijk zijn. Zeggen wat je dwarszit en waarom je dat niet wil. Wat heb je te verliezen als je ze toch nooit meer op visite wil!? En mss begrijpen ze t wel, je weet t nooit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opbellen en zeggen dat " je er nog eens over nagedacht hebt en dat je er geen heil in ziet om gebroken kontakten te herstellen.
Jammer maar zo gaat het, maar bedankt dat jullie langs wilde komen. Veel succes in je verdere leven"

Beetje cru maar zachte heelmeesters helen geen wonden .

Moeilijk maar als je telefoontje achter de rug is zul je opgelucht en blij zijn dat je de moed hebt gehad het gewoon te zeggen. Hulde

Toegevoegd na 3 minuten:
Vriendelijk en beleefd blijven, nergens op in gaan.
Mochten ze een antwoord geven zeg je "Zo denk ik erover en een mooie dag verder "en je hangt gewoon op.
Desnoods val je ze in de reden.

Zet eventueel het papier wat je wilt zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jullie ze niet op visitie willen hebben, zullen hier vast gegronde redenen voor zijn. Wees eerlijk hierin, en vertel ze in combinatie met het mogelijk drukke en/of complete leven dat jullie nu volgen dat jullie het verzoek afwijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit valt onder het kopje nee zeggen. Dus begin negatief en geef een alternatief. Zoals. Op visite komen, dat liever niet, maar ik zou het wel leuk vinden om samen herinneringen op te halen in dat leuke kleine cafeetje aan de haven.
Of direct over een alternatief beginnen.
Leuk dat je langs wil komen, ik sta dan buiten en kan ik direct mee met jullie naar dat kleine cafe aan de haven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een goed antwoord als het hier gaat om dat hij ze niet op visite wil hebben, ik heb alleen het idee dat hij helemaal geen contact meer wil, mocht dat niet zo zijn, keurig antwoord!
dat licht geheel aan jou, als ik jou was geweest had ik gewoon gezegd nee laat maar, heb ik geen behoefte meer na..
zolang je niet gaat liegen kan je alles zeggen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat je kunt zeggen is dat je geen tijd meer hebt daarvoor.

dan lieg je niet, want je wilt daarvoor geen tijd meer vrijmaken. je zult dit wel op een "korte manier" dus niet "te vriendelijk" moeten zeggen, en als er navraag gedaan wordt, hoezo geen tijd, kun je zeggen dat je kennissenkring zo groot is geworden dat er echt geen ruimte meer is voor nieuwe contacten!

nou, is dat een mooie en nog waar ook...
ik heb dit ooit gehoord en ik vond het brilliant!
dus bij deze: ik geef 'm door!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met Maaike99 maar heb nog een aanvulling: Eerst zegt ze: vriendelijk en beleefd blijven. Daarna zegt ze: desnoods val je ze in de reden.

Ik denk dat het eerste beter werkt. Laat de ander even nadenken over wat er is gezegd en geef hem/haar de kans om te reageren. Je hoeft daar natuurlijk zelf niets meer mee te doen, maar ik vind het wel prettig als de ander ook zijn hart kan luchten over zo'n eenzijdige keuze.

Verder: ik heb ook al eens een vriendschap 'uitgemaakt' omdat er te weinig contact was en het contact was vooral eenzijdig van mijn kant. De breuk was verdrietig, want ik had er al maanden over nagedacht maar voor mijn toenmalige vriendin kwam het geheel onverwacht. Ze heeft er echt even een tijdje moeite mee gehad. Nu spreken we elkaar nooit meer. Pak van mijn hart.