Wat te doen als iemand vaak een cameltoe heeft? (De vagina zichtbaar in de broek).

De vrouw op zich ken ik niet zo goed en de situatie is ook niet ideaal: we zitten in dezelfde therapiegroep. Zij is er nog maar een paar weken maar als ze een broek draagt heeft ze vaak een cameltoe. Ik vind het heel sneu voor haar maar weet niet goed of ik het haar kan zeggen, en hoe ik dat zou kunnen doen.
Ik overweeg haar eens te zeggen hoe goed ze er wel uit ziet in een rok of een kleedje, maar dat lost het probleem natuurlijk niet op.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon lekker laten cameltoeen, er lopen er zoveel op straat die voor paal lopen. Misschien wil ze het zelf wel zo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat zo erg? Het heeft een sexy trekje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@forall Met een cameltoe voor paal lopen.... over welke sexy sexe hebben we het dan ;-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zou een anoniem mailtje sturen, of een anoniem vriendelijk briefje. Dat heb ik ook wel eens bij iemand gedaan die blijkbaar geen deo had. Die persoon gebruikte daarna ineens wel deo (of een andere deo) want daarna rook ik niets meer. Ik zou blij zijn, als iemand het mij zou vertellen. En ik zou me een ongeluk schamen, voor al die keren dat ik er debiel bij liep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je eerst bedenken hoe dat is als iemand naar jou toe stapt en zegt: "Je moet iets aan je kleding doen, want je hebt een cameltoe". Ten eerste komt dat over alsof je over haar kleding oordeelt (het ziet er niet uit) en je kijkt naar haar vagina, om het maar heel direct te zeggen. Zo'n vrouw kan van alles denken, en natuurlijk zal ze het in eerste instantie niet leuk vinden, maar goed, je hebt haar er wel op attent gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik móet het trouwens even noemen, maar het is uiteraard niet de vagina die je ziet. Het zijn de contouren van de buitenste schaamlippen. Je ziet dus (een deel van) de vulva, maar niet de vagina.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar kijk je toch niet naar? Ik zou het zelf niet bepaald waarderen als iemand op me af zou stappen op die manier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, tuurlijk loop ik niet de hele dag naar haar kruis te staren, zoiets valt gewoon op. Als iemand nippleslip heeft zul je ook kijken dat wil niet zeggen dat je daarom de hele tijd naar iemands borsten staart, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zeg niet dat jij dat de hele tijd doet, maar als het je het hardop zegt zou het zo wel over komen... het lijkt mij nogal een vreemde gewaarwording als iemand op die manier op me afstapt.... maar da's persoonlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ook wel een vreemde gewaarwording natuurlijk, daarom maakt Lievevrouwe zich ook druk om hoe ze zoiets zou kunnen brengen. Het is natuurlijk een lastig onderwerp, net wat moeilijker dan iemand vertellen dat ze vergeten is het prijsje uit haar trui te halen. En natuurlijk hoef je niet overal iets van te zeggen. Als iemand witte gympen niet vindt kunnen, hoeft die dat natuurlijk niet te verkondigen aan iedereen die het waagt om witte gympen te dragen. Maar: ik snap Lievevrouwe wel. Deze vrouw zou waarschijnlijk iets anders aantrekken als ze zou weten dat men haar gehele vrouwelijkheid kan zien. Daaruit volgt dan dus ook dat het zeer waarschijnlijk is dat zij zich hier niet bewust van is. En als iemand mij wijst op het feit dat m'n merkje buiten m'n broek hangt, dat m'n gulp openstaat of dat ik vogelstront in m'n haar heb, zou ik dat vele malen meer waarderen dan wanneer niemand er iets van zou zeggen en ik er pas aan het eind van een werkdag achter zou komen. Het melden van dat soort zaken vind ik een dienst aan de ander. In de spiegel kijken doe je hooguit een paar keer per dag, en dan zie je alleen je voorkant maar. Je merkt zoiets zelf dus niet op, en kunt er dus pas iets aan doen als een ander je erop wijst. Het lastige aan déze situatie is alleen dat deze mevrouw blijkbaar vaker lipleesbroeken draagt. Dan wordt de grens tussen het bewijzen van een dienst en het leveren van kritiek op iemands stijl al een stuk vager. Als je iemand beter kent kun je wat gemakkelijker vragen "joh, is het de bedoeling dat je alles kunt zien daar?" maar als je iemand amper kent, is dat lastiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij dat deze vrouw dit wel weet maar het haar niet veel uitmaakt.
Waneer je een broek past dan zie-voel je toch gelijk hoe het zit, ik tenminste wel en waneer you can read my lips dan koop of draag ik hem niet.
Ik zou haar er niet op aanspreken, bovendien kan een therapeut daar dat ook mocht het erg storend zijn of behulpzaam bedoeld voor haar.
Heb het ook wel gezien maar waneer zeg je er iets van waneer je iemands bilnaad in een strakke broek ziet of het zaakje van een man in een "foute"broek of bv tepels van borsten onder een trui?

Het beste antwoord

Je hóeft niks te zeggen, dat allereerst. Als je dat wel wilt, ben ik het met je eens dat zoiets lastig is. Ik weet niet waarvoor jullie therapie hebben, krijgen jullie wel eens gedragstherapeutische oefeningen? Misschien zit daar wel een keer de oefening "kritiek geven" bij, of iets anders waarvoor je deze situatie kunt gebruiken.

Het is vaak lastig om te bepalen wanneer je iets wél en wanneer je het níet zegt. Als iets onnodig kwetsend is, zeg dan niets. Als iemand echt voor paal loopt, vind ik het nobel van je om wél iets te willen zeggen. Het is alleen moeilijk om in te schatten hoe zoiets valt. Ooit liet ik mij ontvallen tegen een familielid: "oh, je hebt nu een GOEDE bh aan".. achteraf vond ik dat nogal ongevoelig van mezelf, ook omdat wat ik ermee bedoelde wel duidelijk was, namelijk dat dat een stuk beter toonde dan de slappe bh's die zij anders vaak droeg. Maar een tijdje later vertelde ze me dat ze maar eens nieuwe bh's had gekocht, en dat ze blij was dat ik haar een keer erop had gewezen dat haar oude bh's niet meer goed waren. En inderdaad: ze ziet er beter uit. Ik had alleen niet verwacht dat die ene opmerking zoveel teweeg zou brengen. En laten we realistisch zijn: eenzelfde opmerking had haar ook zomaar kunnen kwetsen. En dat is natuurlijk wat ook jij wilt vermijden in de beschreven situatie.

Je zult het een beetje af moeten tasten: waarvoor is zij in therapie? Als ze erg gevoelig is voor kritiek, kun je het misschien nog beter even laten rusten. Als je ervoor kiest om wél iets te zeggen, bedenk dan dat het de toon is die de muziek maakt. Jouw idee om haar een keer te vertellen dat je haar er zo goed uit vindt zien in een rok, is helemaal niet verkeerd. Je zou daar voorzichtig achteraan kunnen zeggen: "persoonlijk vind ik het type broeken dat jij draagt sowieso niet fijn, omdat ze zo strak zijn dat je alles ziet zitten. Maar deze rok vind ik echt mooi, waar heb je die gekocht?" -> dit is wel een redelijk tactische opmerking, maar het is meer een hint. Snapt zij dat je daarmee bedoelt dat dit ook bij háár het geval is? Dát zijn vragen die alleen jij kunt beantwoorden: sommige mensen moet je tactisch benaderen en snappen ook snel wat je daarmee zegt, terwijl je bij anderen beter directer kunt zijn. Jij kent haar niet goed zeg je, maar wij kennen haar helemaal niet en hebben haar zelfs nog nooit meegemaakt. Dus de vraag hóe je dit het beste kunt brengen - áls je dat al doet - kun je toch echt zelf beter beoordelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Heel goeie raad. Ook bedankt voor het voorbeeld van de beha, ik hoop dat dat het effect zal zijn bij haar ook!

Andere antwoorden (6)

Als je haar niet zo goed kent dan is het wel wat vrijpostig. Wellicht even een briefje door de bus? Ik vind het een hele moeilijke. "Ik zie je poes hangen" zeg je ook niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ rofl...
Als zij in therapie zit vanwege onzekerheden, dan is het niet erg snugger om het op te merken.
Verder vind ik het hetzelfde als zeggen:"Je stinkt nogal, misschien kan je eens deo gebruiken?"
Je dwingt iemand dan niet, maar je zorgt tenminste dat ze het zelf weten, anders lopen ze voor paal terwijl ze zelf geen idee hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Je stinkt nogal, isschien eens deo gebruiken" is niet bepaald positieve feedback.
ik zou zeggen tegen haar, heb jij ook last dat je broek te strak zit tussen je benen. net alsof jij het probleem hebt en de aandacht dan ook bij haar brengt.
Lachend kun je dan kijken en zeggen, O Ja we hebben het allebei, en dan gezamenlijk een oplossing bedenken van een wijdere broek, wat ook lekkerder zit en ontspant.
Tactisch.succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen, jij zou het ook waarderen als iemand je waarschuwde als je iets geks had. Gewoon, even prive, haar erop wijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon aanvaarden zoals het is.

Die vrouw heeft thuis vast ook een spiegel en wellicht maakt het voor haar niet echt uit dat haar vagina contouren zichtbaar zijn voor anderen. Indien dat wel zo was dan zou ze zich volgens mij niet eens in een broek in het openbaar durven vertonen.

Volgens mij ben jij degene die de zaak uitvergroot door er zelf extra aandacht aan te besteden.
Niemand is verplicht om naar de natuurlijke contouren van anderen te kijken hé, er zijn zovele andere zaken die minstens zo boeiend zijn, toch?

Indien het echt niet door de beugel zou kunnen dan had de leidinggevende van de therapiegroep die vrouw er zelf al op aangesproken hebben. Dat is blijkbaar niet gebeurd dus vind ik dat jij jezelf en jouw onvermogen tot relativeren in vraag dient te stellen.

Misschien voelt die vrouw zich helemaal niet goed in een rok of een broek. Denk daar eerst maar eens goed over na voor je iemand rechtstreeks of onrechtstreeks 'dwingt' om wat anders aan te trekken omdat er één iemand in de groep zich ergert aan natuurlijke contouren.

Ik weet dat ik jou niet spaar in dit antwoord en dat dit voor jou heel confronterend kan zijn maar ik vind dat wij als mens enerzijds de moeite moeten doen om ons in de leefwereld van de ander te verplaatsen en anderzijds bewuster moeten relativeren als er zich zaken voordoen die niet bij ons persoonlijk perfectie-plaatje passen.

Dus áls je al kritiek wenst te uiten over de natuurlijke contouren van deze vrouw dan zou ik het tegenover jouw/jullie leidinggevende doen. En dan hoop ik echt dat ze jou een gelijkaardig antwoord geeft als ik.

Anyway, Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is het gewoon een slecht antwoord: uiteraard ga ik NIET over iemands zichtbare vagina gaan spreken tegen iemand anders. En neen, verder is dit antwoord voor mij niet confronterend... Eerder van de pot gerukt. Ik wil hier iemand helpen uit een beschamende situatie te geraken zonder die persoon te kwetsen. Heel vreemd dat jij er onmiddellijk van uit gaat dat ik niet zou kunnen wegkijken en dat jij haar extra complexen toeschrijft.
Je begint zelfs te spreken over mijn relativeringsvermogen, mijn vermogen mij in te leven in anderen en kunnen omgaan met dingen die voor mij niet prefect zouden zijn. Vergezocht en slecht antwoord dus - -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dit een goed antwoord. Ik zou me er ook niet mee bemoeien, die vrouw moet idd maar zelf in de spiegel kijken.
Aannemende dat je inderdaad een vrouw bent (zoals je nick suggereert) heb je al één mazzel... voor een man nog lastiger dan voor een vrouw.

In jouw geval is het misschien goed om haar een keer apart te nemen en dan een feedbackje te doen:

"IK zat je broek te bewonderen en toen viel me ineens op dat je cameltoe zichtbaar is. Ik voel me daar wat ongemakkelijk bij en het leidt me enorm af bij de therapie. Zou je misschien voortaan een andere broek naar de therapie kunnen aantrekken alsjeblieft?"

Je legt de bal dan bij haar. Zij kan dan kiezen wat ze doet, zonder dat je haar veroordeelt hebt. Wie weet draagt ze die broek dan niet meer naar de therapie. En als ze het expres zo doet, dan kan ze lekker -zonder gezichtsverlies, met die broek doorgaan (buiten de therapiegroep, misschien).