Alles wat als opvang kan dienen is in noodsituaties te gebruiken: washandjes, theedoeken, verzin maar wat, alles beter dan ""afgeven"".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Ha, die Annswers;

Flink wat laagjes gevouwen wc-papier misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kurk en een lading wc papier.

Toegevoegd na 8 minuten:
En anders Pampers.

Toegevoegd na 18 minuten:
Zonder gekheid, een noodsituatie zou ook een onverwachte zakenreis kunnen zijn.

In dat geval zou je wellicht de menstruatie kunnen uitstellen door de frequentie van het gebruik van de anticonceptie pil te veranderen. Langer doorslikken bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat langer doorslikken is een leuke tip als je gepland je menstruatie wilt uitstellen. Daar gaat deze vraag niet over.
Annswers
13 jaar geleden
Eens met Ennovy, de kurk vind ik een beetje eng.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook deze: http://home.tiscali.nl/cupper/ Maar ja, de moet je dan ook maar bij je hebben ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je moet het net bij je hebben dan.
Het is in Nederland niet in de winkel te koop.
Maar wellicht toch een handige tip voor Annswers.
Lading wc papier in je broekje misschien en als je het strak oprolt als tampon??? Of een sok :) hihi
Gewoon altijd iets bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere vrouw vragen die in de buurt is om een tamponnetje .
Meestal hebben de vrouwen er nog wel een in hun tasje over !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat een complement ? ha ha .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig, het is zo simpel! +
Of in een openbaar gebouw even naar de wc rennen, misschien dat daar een automaat hangt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- lappen
- rok dragen en alles laten vloeien
- krijtjes (bij te klein te denken aan stoepkrijt)
- keukenpapier
- bierviltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Kun je dat bierviltje uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karton neemt vocht op
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die nog menstrueert niet altijd een tampon, of inlegkruisje, of maandverband in de tas heeft.

Bovendien zijn tegenwoordig heel veel winkels heel laat open, dus is er altijd wel wat te halen.

En dan nog:
Ben je alleen, dan is het niet zo'n ramp.
Ben je met meer mensen dan is er altijd wel iemand die zakdoekjes heeft of tissues of er is wc papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vang een schaap, doe die een ketting aan , et voila : een tampon om van te smullen.
Of een eenpersoonsmatras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Daarom kom ik ook met een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook weleens van schuifdeuren gehoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, debiel -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 lijkt mij duidelijk waarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, humor!!
Ik heb altijd begrepen dat bij menstruatie, een vaginale spons inbrengen een probaat middel is;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe krijg je dat er weer uit!?
Juist ja bij de huisarts.
Dat is echt zo dat heb ik weleens gehoord.
Dat is echt beschamend en vies!
een washandje dubbelgevouwen of een paar sokken in elkaar en een beetje plat maken
zo moest ik vroeger ook wel eens improviseren
gebeurde het onderweg ..er zijn genoeg supermarkten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je dan het beste een flink stuk wc-papaier gebruiken of papieren zakdoekjes en daarna zo snel mogelijk naar het dichtstbijzijnde benzinestation rijden om maandverband of tampons te kopen.
Ik heb overigens standaard altijd maandverband in mijn tas omdat het tegenwoordig zo dun is dat dit gemakkelijk kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf in je agenda wanneer je de eerste dag kan verwachten! Zorg dan dat je iets bij je hebt.
Je kan natuurlijk ook her en der een voorraadje aanleggen, in je tas/jas/handschoenenvakje auto ect.
Maar er zijn toch vast wel andere vrouwen in de buurt, en een tampon/verbandje vragen in geval van nood is helemaal geen rare vraag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee inlegkruisjes. Een in je broekje. De andere oprollen met de plakkant naar binnen en hem als tampon gebruiken.
13 jaar geleden
Heel veel wc papier op elkaar vouwen en gebruiken als maandverband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal als ik doorlek of iets dergelijks gebruik ik gevouwen wc papier en probeer ik iemand te vragen naar een tampon, anders koop ik er snel een. Mocht er echt geen mogelijkheid zijn om naar de winkel te gaan of iemand anders te vragen, je hebt dan misschien nog Sphagnum (veenmos) in huis. Als dit goed droog is absorbeert het ontzettend veel vocht (vele malen meer dan een tampon). Je kunt het dan als maandverband gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Msschien ben je moeder en heb je billendoekjes in huis. Die zijn zeepvrij en vallen niet uitelkaar. Die kan je evt als tampon gebruiken. Lading wc papier werkt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon een aantal wcpapiertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WC papier en plakband.... Wc papier een paar keer dubbelvouwen en dan met plakband van de zijkant naar de onderkant vastplakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gehad toen ik nog pril en jong was ;) en dus nog niet wist hoe dat eigenlijk werkte, zowat. Dus wc papier (en dan best veel) opvouwen en je onderbroek, werkt prima als noodoplossing. Maar wel snel zorgen dat je dan snel wat maandverbandjes of tamponnetjes koopt, want wc papier houdt niet lang tegen.
Mocht je vrouwen tegen komen, gewoon vragen of zij iets bij zich hebben. Niks ergs aan, kan iedereen overkomen.
Ik zou niet ergens een tampon van maken, lijkt mij zeer onhygienisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opgevouwen theedoek, handdoek of - naar gelang de situatie - onderlaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tissue-, of toiletpapier
een washandje als mv gebruiken
prop watten uit de ehbo-doos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja het wordt wel moeilijk als je in de rimboe zit.

ik zou dan gaan voor een eigen stuk van mijn kleding. Als ik een hemdje aan heb gebruik ik dat maar. bladeren nemen geen vocht op, en dat zit ook niet lekker in je onderbroek.
Dat stukje kleding zou ik in een beekje / meer / rivier of de zee schoonmaken. Laten drogen en weer klaar voor gebruik. Dus ik zou er twee stukjes maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de rimboe zou ik zoeken naar bomen/lianen met vezelige schors ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat loopt en zit niet zo lekker als een stofje
Ik vraag het aan andere vrouwen.
Het is tenslotten een blijk van vertrouwen dat ze je het vragen.
toch?

en zo gek is het toch niet? Iedereen heeft er last van...
nou ja, iedereen....

en verder, een prop watten, pakje zakdoekjes, plastic er wel onder doen, en in openbare gebouwen is meestal een automaat.