Normaal gezien moet de zwangerschapsmisselijkheid al bij 4 maanden weg zijn, maar wrm is dat bij mij het geval nog niet??

Ik ben 4 maanden zwanger maar de misselijkheid is nog steeds niet over. Ik begrijp het niet.. Overal op het internet staat er dat na 16 weken al voorbij moet zijn maar bij mij is het nog steeds niet weg... Ik voel me dan meestal in avond misselijk en dan geef ik alles over wat ik heb gegeten die dag.. ::(((

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Amyy, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb als man geen idee hoe je je nu voelt, ik weet wel als papa dat wanneer je je kleine ukkepuk straks vasthoudt, je straalt van trots en geluk. Hou vol,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken je probleem! ik ging spugen als de aardappels op tafel kwamen zeg maar! En helaas duurde het tot een eind in de 7e maand. Hopelijk kom je wel genoeg aan, en groeit je kindje goed. Sterkte!

Antwoorden (6)

Nou die 4 maanden is niet waar hoor,
ik wil je niet ontmoedigen maar mijn vrouw
heeft bij de eerste ,9 maanden overgeven.
En bij de 2 maar 3 maanden, en waarom?
Ze ging naar de dokter en kreeg er pilletjes
voor, dus mijn advies zo snel mogenlijk naar
je huisarts.
Sterkte.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben naar de huisarts geweest en krijg er ook medicijnen voor maar ze werken niet altijd. Dus door die pilletjes heeft ze bij de 2e maar 3 maanden overgegeven?
Wat je leest zijn gemiddelde en het kan dus voor iedereen anders zijn, er zijn vrouwen die nauwelijks misselijk zijn en die de hele zwangerschap misselijk blijven. De meeste zijn alleen de eerste 3-4 maanden misselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het eten je wel gemakkelijk af, of krijg je met moeite iets binnen?

In mijn directe omgeving ken ik twee personen die hier ook de hele zwangerschap last van hadden, maar konden ook maar moeilijk eten. Naar de dokter gaan kan in deze situatie natuurlijk helpen. Meestal is het met een pilletje wat te verlichten, maar helaas soms ook helemaal niet.

Wat betreft de 16 weken, dat is een indicatie en zal voor de meerderheid gelden. Net als dat voor een zwangerschap 40 weken staat, dat wordt gezegd omdat de meeste baby's tussen de 38 en 42 weken worden geboren. Kortom; mijn advies is, ga even langs de dokter. Die kan vast en zeker enkele dingen uitsluiten en bevestigen. Het zou vervelend zijn als je na 40 weken zegt: "was ik maar...". Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke zwangerschap is anders. Ik was ook de eerste 5 maanden misselijk en daarna voelde ik me tot het einde aan toe kip lekker. Nergens last meer van gehad. Ik kreeg pilletjes voor van de dokter. En na 5 maanden stopte ik en dat ging goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oke, dat stelt me al gerust..
Nee, die 16 weken is gangbaar, maar is absoluut geen getal dat voor iedereen geldt. Er zijn meer vrouwen die gedurende de gehele zwangerschap soms last van misselijkheid blijven houden. Je kunt wel een aantal dingen doen om het te verminderen:

1) Liefst geen medicijnen gebruiken (dit pas als het echt nodig is, bijvoorbeeld bij uitputting / teveel vochtverlies, ze zijn namelijk niet het beste voor je lichaam en je kind)
2) Eet regelmatig en veel kleine maaltijden. Steeds een klein beetje dus.
3) Let erop dat de maaltijden veel koolhydraten bevatten.
4) Eet fruit met enkelvoudige suikers: Druiven, sinaasappelsap
5) Vermijd vet voedsel
6) Vermijd gebakken voedsel zoveel mogelijk
7) Drink veel helder vocht, zoals water, bouillon, vruchtensap, kruidenthee. Je kunt bijvoorbeeld proberen voordat je meestal misselijk wordt, pepermuntthee te nuttigen, dit helpt namelijk tegen misselijkheid

Er zijn gelukkig nog veel meer dingen die je kunt proberen, zoek maar eens op 'remedies zwangerschapsmisselijkheid' in Google; Zou een mooi woord voor scrabble zijn, ovrigens: Zwangerschapsmisselijkheidsremedies. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke zwangerschap is anders. Je kunt hier dus niet prat op gaan. Dus maak je geen zorgen.

IK zal je vertellen hoe dat bij mijn twee zwangerschappen ging. Bij mijn eerste had ik nul komma nul lasti van misselijkheid. Bij de tweede werd ik gelijk al misselijk en ik hoefde maar naar een patatje in de gootsteen te kijken of rook te ruiken oid of ik ging al. Dat is mijn hele zwangerschap zo gebleven en ook ver daarna nog.

En alles er tussenin is mogelijk.
Eet zo licht mogelijk en met kleine beetjes maar.
Warm water en anijsmelk kalmeren je maag.

lichtverteerbaar zijn bijvoorbeeld beschuit en rijst. Kijk uit met vet eten, ook daar word je misselijk van.

Mijn kinderen maren beiden negenponders en alles is goedgekomen. Ook met mijn misselijkheid is het goed gekomen.

Probeer stress zoveel mogelijk te vermijden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nexium, een middel tegen misselijkheid is trouwens op recept verkrijgbaar, maar ik weet niet of dat ook geslikt mag worden door een zwangere vrouw
Daarom hier nog wat natuurlijke middeltjes die helpen tegen misselijkheid:

Een handvol basiclucum laten trekken ik gekookt water, thee minuut of tien laten trekken, en drinken wanneer de misselijkheid op zijn hevigst is... ( Dit helpt vooral bij misselijkheid die ontstaat op basis van spanningen)

Kamillethee drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt vr je raad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan, als het maar helpt. Die misselijkheid is niet grappig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe maak ik de anijsmelk dan??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk warm maken en een paar anijsblokjes naar smaak toevoegen. Liggen in de supermarkt meestal bij de koffie en thee. Oranje met witte verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt 2 of 3 in een beker, magnetron 1 tot 1 minuut en 10 of 20 sec opwaremn